[MySQL] fejl, hvad er der galt...
Fra : Thomas Son

Dato : 20-07-03 21:11

Hej

Jeg er ny på MySQL og PHP området, og jeg håber i kan hjælpe mig med en
lille fejl.

Jeg har flg. kode:
<?
include ("config.php");
con_db();
$getnews = mysql_query("select id, emne, forfatter, dato, nyhed from
opslagstavle order by dato desc");
if(mysql_num_rows($getnews) > 0)
{
while($r = mysql_fetch_array($getnews))
{
$nyhedsid = $r[id];
$emne = stripslashes($r[emne]);
$forfatter = $r[forfatter];
$dato = $r[dato];
$nyhed = stripslashes(nl2br($r[nyhed]));
$getcommentcount = mysql_query("select COUNT(id) from kommentarer where
nyhedsid='".$nyhedsid."'");
$antalkommentarer = mysql_result($getcommentcount,0,0);

echo "<b>".$emne."</b> - skrevet af ".$forfatter." d. ".$dato;
echo "<br>".$nyhed;
}
}
else
{
echo "Endnu ingen nyheder tilføjet.";
}
?>

Og den fejl jeg får lyder:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\forsoeg.php on line 7

Hvad er galt?

Håber på lidt hjælp.

MVh

Thomas Son.

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 20-07-03 21:28

On Sun, 20 Jul 2003 22:10:49 +0200, "Thomas Son" <tgs@jyde.dk> wrote:

> [...]
>resource in C:\Programmer\Apache Group\Apache2\htdocs\forsoeg.php on line 7

Det ser ud til der er problemer med din forespørgsel. Prøv med:
$getnews = mysql_query("select id, emne, forfatter, dato, nyhed from
opslagstavle order by dato desc") or die(mysql_error());
og se om det giver en uddybende fejlkode.
MVH Martin S

Fra : Thomas Son

Dato : 20-07-03 21:37

"Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERN:DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opslagstavle order by dato desc") or die(mysql_error());
> og se om det giver en uddybende fejlkode.

Super tak for det. nu virker det.