Sol, sommer og skærm
Fra : Peter Vogt

Dato : 02-04-01 20:16

Hej i NG

Jeg har indlæget et andet sted i mappen, prøv at ignore det. Jeg blev FUTed
at en Madsen til dk.edb.skaerm.
Men der er jo ikke en sjæl og ingen har svaret i 48 timer!!

Er der nogle der kan anbefale en solreflex-fri skærm? De står med solen lige
på og jeg har ikke råd til markiser.

MVH Peter

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-04-01 08:23

Peter Vogt skrev...
> Hej i NG
> Er der nogle der kan anbefale en solreflex-fri skærm? De står med solen
> lige
> på og jeg har ikke råd til markiser.
>
> MVH Peter

Jeg har aldrig set en skærm der kunne hamle op med forårssolen.
Hvis personen bag skærmen bliver oplyst af solen, vil der
uværgelig bliver en kraftig refleks på skærmen, den eneste måde
at undgå det er ved afskærmning af solen. Du skiver du ikke har råd til
markiser? Har du overvejet persienner eller rullegardiner?
Der er jo ingen der siger at de behøver være trukket helt
ned hele tiden...
Hvis selve skærmen bliver ramt af solen, kan en kraftig
"modlysblænde" af sort karton måske hjælpe lidt. Det er ikke
kønt, men kan hjælpe i desparate situationer.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-01 10:47

> Er der nogle der kan anbefale en solreflex-fri skærm? De står med solen
lige
> på og jeg har ikke råd til markiser.

Løsninger
a) En papkasse skæres til så skærmen kommer til at sidde i skygge.
b) Sølvfolie på ruden eller andet der kan holde solen udenfor - evt
selvklæbende eller en der kune dæmper 40 eller 70% (fås i
biltilbhørsbutikker)
c) Dreje arbejspladsen så solen ikke falder på skærmen

Og så de kedelige med gardiner og lign.

/A - halvt seriøs men der anti-refleks er ligegyldigt overfor direkte
indfaldende sollys ....