Bleer i vand
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 27-06-03 06:45

Hej,

i TV2-vejret i går blev det forklaret at børn ikke skulle have ble på
på en båd, fordi hvis de falder i vandet, vil bleen suge vand og så
vil den stige til overfladen. Derved vil redningsvesten blive trykket
ned og barnets hoved ligeså.

Bliver en ble lettere af at suge vand, eller hvordan skal det hænge
sammen?
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 07:40

"Brian Elmegaard" <brian@rk-speed-rugby.dk> wrote in message
> [...]
> ned og barnets hoved ligeså.
>
> Bliver en ble lettere af at suge vand, eller hvordan skal det hænge
¨
Ja, det fattede jeg heller ikke. Man skulle måske finde en dukke og tage en
af datterens bleer og prøve. Jeg vil umiddelbart mene at vesten virker mere
efter hensigten med en våd ble.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 27-06-03 07:53

On 27 Jun 2003 07:44:56 +0200, Brian Elmegaard wrote:

> Bliver en ble lettere af at suge vand, eller hvordan skal det hænge
> sammen?

Mon ikke de har taget fejl.. En ble er jo så fuld af luft at den vil flyde.
Det tager nok et stykke tid, inden den bliver fyldt med vand pga
plasikovertrækket på ydersiden - og i det tilfælde vil den stort set have
sammen massefylde som vandet.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 07:56

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> wrote in message

> [...]
> Det tager nok et stykke tid, inden den bliver fyldt med vand pga
> plasikovertrækket på ydersiden - og i det tilfælde vil den stort set have

Problemet er nok når der er luft i den, så vil den løfte enden og sænke
hovedet. Så det farlige er ikke vand i bleen, men manglende vand i bleen.

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 27-06-03 08:40

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> writes:

> Problemet er nok når der er luft i den, så vil den løfte enden og sænke
> hovedet. Så det farlige er ikke vand i bleen, men manglende vand i bleen.

Det ville jeg også kunne forstå.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-03 10:22

"Brian Elmegaard" <brian@rk-speed-rugby.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg også kunne forstå.

Men barnet skulle jo så dreje rund om sig selv med aksen i nærheden af eller
lidt under hovedet med den redningsvest de viste og det virker da
usandsynligt.