Tryk på vandhane
Fra : Tais

Dato : 26-06-03 17:19

Jeg ved, at udgangstrykket fra et vand værk ca. ligger på 3-4 bar..... Men
hvad er det egentlige tryk på en vandhane i et tilfældigt hus i Danmark?

Mvh. Tais Claridge

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-06-03 17:51

"Tais" <taisclaridge@hotmail.com> wrote in message
> Jeg ved, at udgangstrykket fra et vand værk ca. ligger på 3-4 bar..... Men
> hvad er det egentlige tryk på en vandhane i et tilfældigt hus i Danmark?

Det afhænger af mange ting. Såsom afstand fra vandværket. på nogle værker
også af huset højde i forhold til det sted vandværket ligger, Rørenes
tilstand.

Men generelt vil jeg sige at et tryk under 1,5 bar er uacceptabelt

Peter

Fra : Kim Nielsen

Dato : 27-06-03 00:25

"Tais" <taisclaridge@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Men
> hvad er det egentlige tryk på en vandhane i et tilfældigt hus i

Det må vel også være tilfældigt - et sted mellem 4 og 0 bar- efter din
egen opgivelse.

De sidste klager vel (dem med 0 bar får jo intet vand) - og de findes i
den offentlige klagelog som findes på ??

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-06-03 12:36

Kim Nielsen skrev:
> Det må vel også være tilfældigt - et sted mellem 4 og 0 bar- efter din
> egen opgivelse.

Hvis huset ligger lavere end vandværket kan man godt forestille
sig et højere tryk end de 4 bar.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-03 10:26

> [...]
>
> De sidste klager vel (dem med 0 bar får jo intet vand) - og de findes i
> den offentlige klagelog som findes på ??

hvis den er på 0 bar så suger den jo luft ind og det er vel ikke for altid
den kan blive ved med det?

Fra : Niels Varming

Dato : 29-06-03 06:56

I Københavns kommune ligger det dimensionerende vandtryk ved jordoverfladen
på 370 kPa, eller 3,7 bar. Hvis man så beregner trykket i det farligste
tapsted, som typisk er 4. eller 5. sal, skal det helst ligge omkring 1,5
bar.

Niels