Visual C++ socket programmering
Fra : Jesper Boegholm

Dato : 02-04-01 19:29

Hej der ude

Der skulle vel ikke være en er ved hvordan man kan modtage TCP/IP pakker fra
netværket fra alle ip-numre.
Fx. som i Net X Ray, eller Sniffer, hvor man kan lave en statistik og se
hvad pakkerne indeholder.

På forhånd tak for hjælpen

- Jesper

Fra : aslak

Dato : 02-04-01 23:19

Skal det være fra hele internettet?

Fra : Lars Blaabjerg

Dato : 03-04-01 07:36

> [...]
fra
> netværket fra alle ip-numre.
> Fx. som i Net X Ray, eller Sniffer, hvor man kan lave en statistik og se

Tag et kig på libpcap, et library til at sætte netkortet i promiscuous mode.
Dermed kan du opsamle alle frames på netværkssegmentet maskinen er koblet på
uanset om de er adresseret til den. Jeg har kun prøvet det på linux, men her
er en reference til en Windows NT version. Det er vel at mærke ikke kun IP
pakker den samler op...det er ALLE ethernet frames.
http://www-serra.unipi.it/~ntop/libpcap.html

Fra : aslak

Dato : 05-04-01 08:21

Prøv at tage et kig her: http://packetstorm.securify.com/sniffers/