Power calibration error på Plextor 12x
Fra : CTK

Dato : 02-04-01 18:22

Er der nogen der kender betydningen af 'Power calibration error' når jeg
forsøger at brænde med en Plextor 1210A (12/10/32 IDE) brænder ? Det er ikke
buffer underrun, og fejlen opstår i både WinonCD og EasyCD Creator.....

Claus

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 02-04-01 22:08

Prøv at rense den "grundigt" hvis det ikke virker så gør som jeg gjorde,
smid den ud.
Jeg ved nogle har haft held til at få dem til at virke efter en omgang
forårsrengøring.

Jesper

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-04-01 14:25

CTK skrev...

> [...]
ikke
> buffer underrun, og fejlen opstår i både WinonCD og EasyCD Creator.....

Inden din brænder begynder selve "brændingen", kalibrerer
den laseren efter din cd-r's lysfølsomhed.
Hvis du sidder med en gammel cd-r som er født
til brændere, der kun kunne brænde med 1-2x speed,
kan det tænkes at skivens følsomhed er for lav
til din hurtige brænder med kraftig laser.
Resultatet af en sådan brænding ville være
en skive med et meget svagt billede, som
antagelig ikke ville kunne læses i noget drev...
Forslag: Skift skiver. Enten til multispeed eller
i det mindste til nogen, der er beregnet til moderne
brændere. Hvis det ikke hjælper er din brænder
desværre nok enten beskidt indeni eller defekt på
en anden måde...
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : CTK

Dato : 05-04-01 22:23

ok, tak for svaret.

Det er 12x skiver fra Tocano i Danmark, så kvaliteten skulle være i top.
(andre skiver også prøvet) Brænderen ryger en tur til Holland...