Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
hvordan sælges et hus uden udb?
Fra : Jørn Jensen

Dato : 07-07-03 07:46

Hej alle.
hvordan sælges et hus uden udbetaling?
husets pris er kr:975.000 udb kr.40.000
køberne har ikke 40.000 ,
hvordan får jeg lagt de 40.000 til et 30 års lån.
Mvh jørn

Fra : Dunk

Dato : 07-07-03 09:15

"Jørn Jensen" <kenni@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> husets pris er kr:975.000 udb kr.40.000
> køberne har ikke 40.000 ,
> hvordan får jeg lagt de 40.000 til et 30 års lån.

Det er meget enkelt - det får du IKKE !

Realkreditlån (30 år) gives kun indenfor 80% af værdien, det vil her sige
knap 800.000 kr. Resten må du selv finde i form af pantebreve eller privat
kapital.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Bent Mortensen

Dato : 07-07-03 14:00

Har køberen ikke 40.000 kr skal du ikke sælge, for så har han ikke råd til
at købe.
Han kan evt. få et lån i sin Bank.
kan han ikke det står du tilbage med et problem

Fra : scanboat.com

Dato : 07-07-03 14:56

Nu tror jeg nok at kreditforeningen stopper ham eller meddeler at han ikke
kan "kreditgodkendes" - sælger har jo ingen risiko medmindre han opretter et
sælgerpantebrev.

pkc

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-07-03 17:55

Jørn Jensen wrote:
> Hej alle.
> hvordan sælges et hus uden udbetaling?
> husets pris er kr:975.000 udb kr.40.000
> køberne har ikke 40.000 ,
> hvordan får jeg lagt de 40.000 til et 30 års lån.

Da jeg købte lejlighed, fik jeg lavet det sådan at jeg lånte 80% af
freditforeningen, og resten har jeg lånt i banken. Køber bør undersøge om
banken vil låne ham pengene. Vil de ikke det, har han formentlig ikke råd
til at købe huset.

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen
uanset art, ikke kan gå!!

Fra : gitte

Dato : 07-07-03 18:01

Det kan være manden som så har råd nok til at sidde i huset men ikke har råd
met et extra lån med høje bank renter og vis det er kan udbetalingen lægges
oven i købssummen eller der kan lejes ud med forkøbsret så køberen betaler
udgifterne på huset plus et x antal kroner der aftales til det 40.000 er
betalt

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-07-03 23:43

gitte wrote:
> der kan lejes ud med forkøbsret så køberen betaler
> udgifterne på huset plus et x antal kroner der aftales til det 40.000 er
> betalt

Hm, kender du reglerne for at få sådan en lejer ud, når, hvis der intet
betales ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : gitte

Dato : 08-07-03 06:35

Det er alt efter hvad der bliver skrevet i papirene som selvfølgelig skal
underskrives af en advokat

Fra : David T. Metz

Dato : 08-07-03 09:59

gitte skriblede:
> Det er alt efter hvad der bliver skrevet i papirene som selvfølgelig
> skal underskrives af en advokat

Tjah og lidt mere væsentligt er det reguleret af lejeloven ...

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : J. Nielsen

Dato : 08-07-03 22:52

"gitte" wrote in message

> Det er alt efter hvad der bliver skrevet i papirene som selvfølgelig skal
> underskrives af en advokat

Hvad hjælper det?

Mvh.

J. Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:29

gitte wrote:

> Det er alt efter hvad der bliver skrevet i papirene som selvfølgelig skal
> underskrives af en advokat

Hm, aner du en brik om, hvad du skriver ?

Fra : J. Nielsen

Dato : 11-07-03 23:27

"Erik G. Christensen" wrote in message

> Hm, aner du en brik om, hvad du skriver ?

LOL!!

Mvh

J. Nielsen