Montering af vandskiline
Fra : Thomas

Dato : 02-04-01 17:01

Da jeg har købt et kneeboard med en tilhørende vandskiline, ville jeg høre
hvordan I vil anbefale at jeg spænder denne line efter min båd. Jeg ved at
man kan købe nogle specielle vandskistænger til at montere på båden, som man
derefter kan montere sin line i, men da jeg kun skal bruge mit kneeboard
meget lidt, syntes jeg at det er alt for besværligt!

Jeg har set at man kan købe nogle specielle liner (se billeder i dk.binaer)
som man kan bruge til dette. Er det noget i kan anbefale og hvilken af disse
to ting vil I anbefale? Er der et flydelegeme i produktet til venstre, så
den ikke falder ned til propellen når man ikke sejler?

Evt. andre gode ideer/produkter til dette?

M.v.h. Thomas

Fra : W i n g m a n

Dato : 03-04-01 03:16

For at få et ensartet træk i båden.
Montere en line imellem de 2 øjer du har bag på båden, hvis du har dem
ellers må du montere 2.
linen skal sidde i en bue uden om motoren, ca 40 cm fra motorbenet.

Køb et nylon/karbinhjul hjul der hvor du køber sejlerudstyr og monter så det
hjul på den line du har sat imellem de 2 øjer. Husk at købe hjulet så det
passer til den line du sætter på.

Og i hjulet sætter du så den vandski-line du skal bruge og som har en flyder
monteret fra fabrikken.
Så kan linen nemlig glide fra side til side via det hjul når den der står på
vandski eller andet trækker ud ved bådens side for at få fart på uden at der
kun er træk i en krog på bådens skrog.

Denne løsning er perfekt hvis man ikke har en vandski stang/lineøje på sin
båd.
Jeg har selv brugt denne løsning da jeg havede en lille speedbåd og vi har
haft alverdens ting spændt efter den.

Båd bagfra
øje hjul øje

Vandski-line