php + telnet
Fra : Ghashûl

Dato : 02-04-01 16:46

Hej!

Jeg tænkte på om hvordan man skulle gribe det an at lave et
webinterface til en chat der kører via telnet.

Det virker lidt lumsk på mig da telnet forbindelsen jo skal holdes
åben hele tiden, mens det ikke er tilfældet med HTTP.

Nogen foreslag?

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-04-01 17:56

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Networking_Tools/Telnet/

Men pas på med telnet-connections da det er relativt usikkert når det ikke
er krypteret.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 02-04-01 17:01

Kristian Risager Larsen <kezze@kezze.dk> wrote:

>Men pas på med telnet-connections da det er relativt usikkert
>når det ikke er krypteret.

Om man indtaster det via en tradiotionel telnet client, eller
browser, kan vel komme ud på et :)

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-04-01 20:32

> Om man indtaster det via en tradiotionel telnet client, eller
> browser, kan vel komme ud på et :)

Ja, det har du helt ret i.

Jeg vil bare sige, at jeg synes det virker lidt ugennemtænkt at bruge telnet
til at alve en chat med.

Fra : Ghashûl

Dato : 02-04-01 19:38

On Mon, 2 Apr 2001 20:31:31 +0100, "Kristian Risager Larsen"
<kezze@kezze.dk> wrote:

>Ja, det har du helt ret i.
>
>Jeg vil bare sige, at jeg synes det virker lidt ugennemtænkt at bruge telnet
>til at alve en chat med.

Ja, det kan jeg godt se.
Men det er nu sådan den fungerer ;)

Det er ikke selve chatten jeg skal lave, men et interface til chatten.

Fra : Ghashûl

Dato : 02-04-01 18:56

On Mon, 2 Apr 2001 17:55:46 +0100, "Kristian Risager Larsen"
<kezze@kezze.dk> wrote:

>http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Networking_Tools/Telnet/
>
>Men pas på med telnet-connections da det er relativt usikkert når det ikke
>er krypteret.

Jeg takker, det vil jeg kigge nærmere på!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-04-01 21:02

> [...]
>
> Det virker lidt lumsk på mig da telnet forbindelsen jo skal holdes
> åben hele tiden, mens det ikke er tilfældet med HTTP.

Det er godt nok ikke telnet, og heller ikke PHP,
alligevel tillader jeg mig at poste linket til en Java SSH klient, som
virker fortrinligt. Vi bruger den blandt andet på Computer Science
afdelingen på AAU.

http://www.mindbright.se/mindterm

Hvordan du så lige vil bygge en chat op omkring den ved jeg ikke, men den
kan i hvert fald give ssh-adgang til en server selv om klienterne ikke har
ssh installeret - hvilket er ret smart
mvh
Flemming

Fra : Mickey

Dato : 03-04-01 00:12

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan du så lige vil bygge en chat op omkring den ved jeg ikke, men den
> kan i hvert fald give ssh-adgang til en server selv om klienterne ikke har
> ssh installeret - hvilket er ret smart

problemet er, at en ssh client ikke kan connecte til en ikke kodet
chatserver *G*

--
Mickey

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-04-01 20:33

> problemet er, at en ssh client ikke kan connecte til en ikke kodet
> chatserver *G*

Næ, men hvis man nu havde en chat kørende og man kunne køre det igennem ssh,
så ville det være perfekt
Men, æh, jeg ser din pointe

/flemming

Fra : Mickey

Dato : 03-04-01 23:49

> Næ, men hvis man nu havde en chat kørende og man kunne køre det igennem
ssh,
> så ville det være perfekt
> Men, æh, jeg ser din pointe

i tilfældet wchat som jeg har kørende, så kan man faktisk - log på serveren
med SSH, og skriv 'telnet localhost 2222' så er du på gennem SSH ;)

--
Mickey

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-04-01 21:28

Ghashûl skrev:

> Det virker lidt lumsk på mig da telnet forbindelsen jo skal holdes
> åben hele tiden, mens det ikke er tilfældet med HTTP.

Brug PHPs nye socket-funktioner. Se i manualen.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen