hestefoder + motion
Fra : Brian Jørgensen

Dato : 02-04-01 14:31

Hvad skal en hest på 500 kg have af foder dagligt ?samt hvor meget motion
skal den have hver dag.? Det er nemlig til et projekt jeg skal bruge det

Fra : Tina

Dato : 02-04-01 16:12

Du kan downloade en demo af programmet "Foderplan Hest" fra www.hvsoft.no

Her kan du regne en foderplan ud, hvoraf det fremgår, hvad en hest på 500
kg. skal have dagligt. Husk at grundfoder er hø og så suppleres der med
kerne og vitaminer/mineraler. Behovet afhænger af race, arbejdsmængde og af
den enkelte hest.

Den skal på fold med andre heste hver dag, derudover BEHØVER den ikke mere
motion, og hvor meget en hest så rides det er meget individuelt, men ca. 2
timer pr. dag er maksimum (og hesten skal trænes op til at gå så længe). Men
den får alle behov for motion dækket ved at gå på en tilstrækkelig stor fold
sammen med andre heste.

Brian Jørgensen <brian.z.j@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3g%x6.160$HY1.10559@news.get2net.dk...