Vil det være en god ide
Fra : Steff

Dato : 19-07-03 11:16

Jeg har en han og en hunkat der begge er ca 4 år gl de er begge steriliseret
/kastreret
Nu vil min kone jo gerne have en til. Så er spørgsmålet om det er smart, vil
de 2 "gamle" katte finde sig i det og gør det nogen forskel om det er en
samme race eller ej. (det er almindelige huskatte vi har)

Steffan

Fra : Ann K

Dato : 19-07-03 11:34

Hej Steffan.
Som samboende med 6 katte, mener jeg jo selvfølgelig at man altid kan have
plads til en til
Men... prøv at se lidt på jeres katte... er de sociale overfor hinanden...
ser en af dem ud til at mangle en legekammerat... er kattene selvsikre og
trygge?
Kan du svare ja - så skal du måske til at tænke på hvilken ny kat I skal
have
Generelt vil det være bedst at få en killing... killinger er ligesom
"fredet" hos de fleste voksne katte... og det vil måske være bedst at få en
han og få ham kastreret så tidligt som muligt....
Hunkatte _kan_ - uanset om de er fertile eller ej - være nogle mokker
overfor deres eget køn... mens de sikkert vil kunne acceptere endnu en
hankat....

Husk at jeg taler meget generelt... katte er væsner, hvor det kan være
komplet umuligt at sige noget om deres reaktioner

Mvh Ann

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 19-07-03 22:44

"Steff" <edison@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de 2 "gamle" katte finde sig i det og gør det nogen forskel om det er en
> samme race eller ej. (det er almindelige huskatte vi har)

Hej Steffan :)

Jeg ved det kan være en rigtig dårlig ide (de der har fulgt med i min "kamp"
med MissRosa, nu Svedsken, ved hvad jeg mener, ellers læs lidt om det på min
HP, link nederst)

Men der er mange hensyn at tage vare på...primært mener jeg at PLADS er ret
afgørende (af hensyn til deres territorier)...har I masser af god plads, er
chancen for det går godt, sandsynligvis større....
Er kattene generelt venlige overfor fremmede katte?
Hvis I får en kat mere, har i så en plan B, hvis det ikke går alligevel?
(returret på katten, reservefamilie mv.)
Virker de to katte harmoniske og "savner" de selskab i form af en anden kat?
´jeg mener, for hvis skyld vil I have en kat mere?
Jeg tror faktisk MissRosa havde det med Miver og Mlle, som jeg ville have
haft det i en to-værelses lejlighed med Marianne Jelved og Mogens Lykketoft
*argghhhhh*
Intet at sige til hun gik amok!!*GGGG*

Så alt i alt, tænk jer om, og gør op om I ikke er tilfredse med to glade
katte...fremfor tre problemer...

Naturligvis kan det da gå godt..men nu spurgte du om råd/erfaringer, så vidt
jeg kunne tolke dit indlæg...

Mange hilsner fra Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/missrosa.html