Okay - hvordan gør vi så? Udstilling
Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 18:01

Hejsa.
Kludetæppets transfer er kommet... og vi har styr på hvad vi skal gøre i dén
forbindelse
Så er der bare det med at melde hende til udstilling....
Hvilken klasse og hvilken gruppe?
Kludetæppet er en sorttortietabby med hvidt... har været udstillet i Sverige
tidligere, dog uden nogen "pralende" resultater (ex2 er vist det bedste)...
Er det rigtigt at hun hører til i farvegruppe IV og klasse 09 åben???

Kan jeg tilmelde hende on-line... UDEN at have et dansk stambogsnummer (det
er jo først ved at blive ansøgt! og jeg har endnu ikke modtaget en
kvittering)??? Har selvfølgelig tænkt mig at skrive i feltet for
stambogsnr., at dansk stambog er ved at blive søgt....
Det haster jo efterhånden, hvis vi skal nå det inden tilmeldingsfristen
udløber...

Mvh Ann

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-07-03 18:15

Hej Ann

Jeg ved ikke, om DARAK's online tilmelding vil "æde" en tilmelding uden
FDLO-nr., men prøv...
Dog skal I først oprettes, hvis ikke I er det i forvejen, og det kan godt
tage et par dage (især her midt i ferietiden...).
Ellers kan I downloade en tilmeldingsblanket fra Felis Danicas hjemmeside
(www.felisdanica.dk), som udfyldes og sendes til DARAK's udst.sekretær pr.
almindelig post (de modtager IKKE vedhæftede filer...). Nu har jeg lige
forudsat, at det er i Tåstrup I skal udstille... Hvis I vil udstille i
Hørve, så sender I bare en vedhæftet wordblanket til mig )

Gruppenr. skulle stå på stamtavlen (SVERAK-stamtavlen), og hvis hun ikke har
titel i forvejen, så er det åben klasse hun skal starte i.

Mange hilsner
Camilla - som glææææder sig til at se Jan præsentere Tia!!

Fra : TM

Dato : 15-07-03 18:24

Hej Ann

Du kan godt tilmelde online via DARAK, selvom du endnu ikke har et FD LO
nr. - har selv lige gjort det, og *bare* skrevet det svenske stambogsnr., og
at der ER søgt om dansk stamtavle.

NFO f 09 21 - Sorttortie tabby/hvid = gruppe VI

Held og lykke!

MVH

Tina

Fra : Birgitte

Dato : 15-07-03 18:19

> [...]
bedste)...
> Er det rigtigt at hun hører til i farvegruppe IV og klasse 09 åben???

Ud fra din beskrivelse så høre "Kludetæppet" til i gruppe VI altså 6.
Resten har Camilla S svaret glimrende på...
Men jeg tror du får problemer uden en dansk stamtavle. Ring til din
udstillingssekretær og hør nærmere.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-07-03 18:26

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev...
> Men jeg tror du får problemer uden en dansk stamtavle. Ring til din
> udstillingssekretær og hør nærmere.

Og det er så mig... Op til udstillingerne checkes om der virkelig er søgt
stamtavler på de katte/killinger, der er tilmeldt med "stamtavle søgt" - har
hverken stambogssekretær eller stambogsfører en ansøgning liggende, så får
udstilleren lov til at betale udst.gebyret, men får ikke katten ind på
udstillingen. Og det sker faktisk aldrig... Vores stambogssekretærer
bekræfter i et væk inden udstillingerne, så alle, der har søgt stamtavler,
kommer med!

Mvh. Camilla

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 19:32

Hej
Takker for svarene... dejligt med så hurtig respons
Har så lige et ? mere...
Tias far står registreret med hele to EMS-koder... nemlig NFO ds 09 23 og
[NFO d 09 23]... hvad betyder det egentlig??? Og skal de begge skrives på
tilmeldingen?

Og Camilla... hvad gør man når "nogen" har fået forlagt kvitteringen for
medlemsskab at racekatteklubben??? Den skal vel vises ved indcheck til
udstillingen - ikk'?

Mvh Ann - der nu har fundet ud af at Kludetæppet hører til i gruppe VI,
klasse 09 åben (rigtigt - ikk'?)

Fra : TM

Dato : 15-07-03 19:48

Ann K wrote:
> [...]
> indcheck til udstillingen - ikk'?
>
> Mvh Ann - der nu har fundet ud af at Kludetæppet hører til i gruppe

NFO d 09 23 - Rød makreltabby/hvid
NFO ds 09 23 - Rød sølv makreltabby/hvid

Der er nok ikke enighed om, hvorvidt faren er med sølv eller ej......
Jeg ville skrive begge EMS nr. på....

Gruppe VI er korrekt - og hvis Tia ikke er kastrat, så er klasse 9 også
korrekt.

Jeg viser ALDRIG mit medlemsskabs-bevis på diverse udstillinger.

MVH

Tina - som også har skovkat med til Tåstrup

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 20:01

Hej Tina.

>Der er nok ikke enighed om, hvorvidt faren er med sølv eller ej......
Jeg ville skrive begge EMS nr. på....

<> Kan huske at Tias "gamle" madmor nævnte noget om det med farven....
faderen burde være bærer af sølv og derfor også rødsølv, men - og så kan jeg
jeg ikke huske mere
Men ok, jeg skriver begge EMS-koder på... better safe

>Gruppe VI er korrekt - og hvis Tia ikke er kastrat, så er klasse 9 også
korrekt.

<> Hi - har lige opdaget at kræet jo er kastreret

>Jeg viser ALDRIG mit medlemsskabs-bevis på diverse udstillinger.

<> Godt nok... for når "nogen" forlægger tingene her i huset, så gøres det
grundigt!!!!

Mvh Ann

Fra : TM

Dato : 15-07-03 20:36

Hej Ann

Jeps, du har styr på det HELE nu )))

Håber, det kommer til at gå godt for jer.

Du er velkommen til at komme og spørge, hvis der er noget, du er i tvivl
om - vi skal KUN have to katte med, så der burde være tid,,hihihi!!!!!!

MVH

Tina

DK Heart & Soul (det står på vores grønne burgardiner - på taget - hvis du
skulle få brug for en hjælpende pote)

Fra : Grit Wessel

Dato : 15-07-03 21:25

> <> Kan huske at Tias "gamle" madmor nævnte noget om det med farven....
> faderen burde være bærer af sølv og derfor også rødsølv, men - og så kan
jeg
> jeg ikke huske mere

Nej! En kat KAN IKKE være bærer af sølv, det er genetisk umuligt. Men den
kan være så dårlig sølv at man ikke kan se det, men det er noget helt andet.
I FIFé kan man registrere en kat med både dens fænotypiske farve og dens
genotypiske farve (altså den farve man kan se - i dette tilfælde ikke sølv -
og den farve, man ved, at den genetisk er - i dette tilfælde med sølv).
Tias far skal udstilles efter sin fænotype (d0923), men ingen brokker sig,
hvis han laver sølvbørn (da han genetisk er ds0923).

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 22:29

Grit skrev:
>I FIFé kan man registrere en kat med både dens fænotypiske farve og dens
genotypiske farve

<> Jamen kære Grit... hvad ved bønder dog om agurkesalat??? ;-D
Har haft hovedet fuldt af genetik for Shetland Sheepdogs, da jeg jo (sammen
med Dise og hendes kæreste) skal til at lave små vuffere... det der med at
lave pæne mittekatter, lader jeg jer andre om!
Og da min teflonhjerne i høj grad lige pt er påvirket af den
bomuldsfornemmelse som feber også giver, så kan jeg sagtens have husket helt
galt om det der med "bærer af sølv" hos Tia's far

Men tak for en uddybende forklaring... så blev jeg så klog

Mvh Ann

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-07-03 21:20

> [...]
> Og Camilla... hvad gør man når "nogen" har fået forlagt kvitteringen for
> medlemsskab at racekatteklubben??? Den skal vel vises ved indcheck til

Ingenting, for når man tilmelder sig til en udstilling, checkes medlemskab
med den klub, man har skrevet sig på som medlem af (og jeg har medlemslister
) - og på selve udstillingen opgiver man bare sit navn og viser
kvittering/betaler, så er den i vinkel!

Vi ses i Tåstrup - muligvis beder jeg om hjælp til præsentation af mit kuld,
har jo 6 stk. at holde styr på, og det er lige vel rigeligt for 1-2
personer...

Mvh. Camilla

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 22:35

Hej Camilla.

>Vi ses i Tåstrup - muligvis beder jeg om hjælp til præsentation af mit
kuld,
har jo 6 stk. at holde styr på, og det er lige vel rigeligt for 1-2
personer...

<> Jamen jeg vil da gerne hjælpe... men øøhhmmm - mener du helt seriøst at
Jan skal vise din(e) killing(er) frem???? Skulle den ikke tage sig ud fra
sin bedste side???? Og ikke hænge legesygt i en forvredet stilling med
hovedet nedad, mens den spjætter helt vildt og "handleren" (hedder det det?)
krampagtigt forsøger at få styr på kræet ;-D

Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 15-07-03 20:12

"Camilla Scharff" <camilla@XXXburmese.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> udstillingen. Og det sker faktisk aldrig... Vores stambogssekretærer
> bekræfter i et væk inden udstillingerne, så alle, der har søgt stamtavler,

Hej Camilla
Sikke dog et arbejde I lægger for dagen,- men skønt at der er styr over
sagerne
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-07-03 21:22

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev...
> Hej Camilla
> Sikke dog et arbejde I lægger for dagen,- men skønt at der er styr over
> sagerne

Ja da, tror du bare vi sidder og dovner den )
Nu er jeg jo ikke stambogssekretær, så Tåstrup får jeg ikke så meget at gøre
med - men Hørve i September... der er heldigvis laaaang tid til

Mvh. Camilla

Fra : Birgitte

Dato : 15-07-03 22:13

> [...]

gøre
> med - men Hørve i September... der er heldigvis laaaang tid til

Troede a I lavede så meget andet hyggeligt
-Nej jeg ved sørme godt, at I knokler derud af,- jeg værdsætter virkelig det
arbejde I lægger i det.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 22:43

Hejsa.
Har lige et ? mere...
Hvad pokker gør vi med vaccinationsattest???
Vi har ikke nogen for Tia, da det er noteret på bagsiden af hendes svenske
stamtavle - som idag er sendt til stambogsføreren - men vi har taget en kopi
af denne bagside... Er det gyldigt nok som attest???

Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 15-07-03 22:55

> [...]
kopi
> af denne bagside... Er det gyldigt nok som attest???

Hej Ann
En kopi af Stamtavlens bagside bør være nok,- ellers kontakt stamtavle
diktoratet og bed dem sende den svenske stamtavle til Jer pga
Viccinationerne... for og bagsiden behøver de jo ikke.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Lene

Dato : 15-07-03 19:19

Ann K wrote:

> Hejsa.

Hej Ann

> [...]
>tidligere, dog uden nogen "pralende" resultater (ex2 er vist det bedste)...
>Er det rigtigt at hun hører til i farvegruppe IV og klasse 09 åben???

Er Tia ikke kastrat ? Så er det nemli' gruppe 6 men klasse 10 hun skal
tilmeldes i Klasse 10 er "åben kastratklasse".

Glæder mig til at se Tia

>Mvh Ann

Mange venlige hilsner fra Lene
DK Tantus Norske Skovkatte
www.tantus.dk

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 19:55

Hej Lene
Jo for Katten... hun er jo kastrat! Ups....
Altså gruppe VI, klasse 10....
Gad vide om jeg er ved at have den nu *ggg*

Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 15-07-03 20:10

> Hej Lene
> Jo for Katten... hun er jo kastrat! Ups....
> Altså gruppe VI, klasse 10....
> Gad vide om jeg er ved at have den nu *ggg*
> Mvh Ann

Hej Ann
Forstår sandelig godt du er forvirret,- men kan det glæde dig at høre, at
næsten alle er forvirret den første gang der udstilles?
Det er ski heller ikke helt nemt med både grupper og klassersamt EMS'er,-
det kunne godt skrives på skemaet der udfyldes, at en gruppe er =
farvegruppe,- som igen er = EMS kode
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk