Morgenfrisk killing - hjælp !
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 15-07-03 15:35

Hejsa,

Jeg har et lille problem, som jeg håber, at i kan hjælpe mig med.

Jeg har en killing på knap 4 måneder. Alt er gået godt med hende og vi har
haft hende siden hun var 10 ½ uge.

Mit problem er, at hun er begyndt at vågne MEGET tidligt om morgen. Det kan
være alt fra 4.30 (som i morges) og til kl. 6.30 (hvis vi er heldige). Vi
har døren lukket ind til soveværelset, da hun tidligere har tisset i vores
seng og fik afvide af dyrlægen, at det bedste middel mod det var at have
døren lukket til hun er over killingestadiet.

Men indenfor de sidste par dag er hun begyndt at pive meget og kradser på
døren. Det har som sagt kun været de sidste 4 dage, men det begynder at være
lidt belastende.
Hun piver ellers aldrig. Hun virker meget tilfreds og glad og kommer kun med
et enkelt miav hvis hun har ligget og sovet og vil have noget opmærksomhed.

Er der nogle, som har et godt råd??? Vi har prøvet at åbne døren til
soveværelset, men så vil hun blot lege og det har vi ikke helt lyst til på
den tid af morgen. Vi gør hvad vi kan med at aktivere katten før vi går i
seng. Og hun har legetøj + klatretræ til at lege med om natten.

Håber meget, at nogle kan hjælpe os, således at vi kan sove lidt længere om
morgen.

Mange katte hilsner

Tine

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 15-07-03 15:50

Hejsa!

Ja der er krudt i de små bisser
Hvad med at få en legekammerat til hende?

/Mette

--
http://zeus.cyberdonut.dk/
http://choko.cyberdonut.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-03 16:06

"Mette Mejdahl" <md_mejdahl@yahoo.dk> writes:

> Hejsa!
>
> Ja der er krudt i de små bisser
> Hvad med at få en legekammerat til hende?

Ja det vil nok være en god ide...
Anastacia vækkede også mig ved "pipperne er oppe og det synes
jeg også du skal..." tid, men hun fik en nussetur og lagde sig sammen
med mig og sov lidt længere..
Ok det tog en uges tid med det før hun fandt ud af, at jeg ikke vil
vækkes når pipperne står op..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : maz

Dato : 15-07-03 16:03

"Kasper Jørgensen" <wrote in message >
> Mit problem er, at hun er begyndt at vågne MEGET tidligt om morgen. Det
kan
> være alt fra 4.30 (som i morges) og til kl. 6.30 (hvis vi er heldige).

Velkommen i 'klubben' :) - katte er per definition tidligt morgenaktive (de
fleste)
Har I prøvet at give hende morgenmad, når hun vækker jer??
Herhjemme er der ingen vej udenom - jeg får sjældent lov til at sove til
mere end kl. 5 - 5.30 - HVER dag ! :) Men det hjælper, hvis jeg står op (i
søvne) og giver katten mad og åbner terrassedøren -så er der ro.
Nu er det jo også sommer, det kan gøre at hun vågner er endnu mere aktiv om
morgenen.
Tror ikke rigtig der er så meget at gøre andet end at aktivere hende om
aftenen -sørge for ren bakke, mad, gode sovepladser osv inden I går i seng.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-07-03 16:28

In article <3f1417bb$0$76105$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackMOVE@THISmail.dk> wrote:

> Tror ikke rigtig der er så meget at gøre andet end at aktivere hende om
> aftenen -sørge for ren bakke, mad, gode sovepladser osv inden I går i seng.

Tjah - og alligevel vågner mine kl. 4... så er de oppe et par timer og
sover så videre. Heldigvis har de (som oftest - hm..) med årene lært at
det ikke er så populært at lege fræs hen over deres sovende mennesker
på det tidspunkt. Her lader det simpelthen til, at kattene har en
søvnrytme der hedder noget i retning af: sove 3-4 timer - aktiv i 1-2
timer - og så forfra, døgnet rundt. Men aktivitetsniveauet falder da
med alderen - damerne fylder 7 til september - og så bliver vi
mennesker der bor med dem også mere vant til det med tiden... *he*

Fra : maz

Dato : 15-07-03 16:36

"Ann Rudbeck" <> wrote in message
Men aktivitetsniveauet falder da
> med alderen - damerne fylder 7 til september - og så bliver vi
> mennesker der bor med dem også mere vant til det med tiden... *he*

Skal vi bytte?? Zeus er 9½ ! Og han vækker mig senest kl 6.00 om morgenen -
gerne kl 4.30-5.00 *g* Kan kun håbe, at når jeg i efteråret får min
drømmekat, at de så kan underholde hinanden i stedet for at vække mig.....
:-/
Så jeg tror ikke du skal sætte dine forhåbninger alt for højt, Ann *s*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-07-03 16:49

In article <3f141f3d$0$76121$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackMOVE@THISmail.dk> wrote:

> Så jeg tror ikke du skal sætte dine forhåbninger alt for højt, Ann *s

*G* Næh, det var heller ikke helt sådan jeg mente.
De _er_ blevet roligere end da de var unge (jøsses, der var fart på
*s*. Nå ja, man har jo valgt en aktiv race...) - men de vågner stadig
kl. 4 og laver morgengymnastik... de har bare lært med alderen (de
fleste dage *g*) at det helst ikke skal foregå ovenpå mig...

Fra : Helle

Dato : 15-07-03 17:38

KLIP
> [...]
> seng. Og hun har legetøj + klatretræ til at lege med om natten.
>
> Håber meget, at nogle kan hjælpe os, således at vi kan sove lidt længere

Jeg kender det! Det er grusomt at høre på det kradseri og piveri - dels
fordi man altså er skide træt og vil SOVE men også fordi ens hjerte bløder
og man får dårlig samvittighed når den lille skat sidder ensom ude på den
anden side af døren. Jeg foreslår dig at skaffe en kat mere så de kan lege
sammen, sørg for der er mad om morgenen og ellers sørge for at katten er
aktiveret godt dagen igennem. Men det skriver du jo at I har fod på.
Det er ikke sikkert at det hjælper at skaffe en mis mere - det troede jeg
men ak nej *suk *s* nu er der ikke én lille mis der sidder og hyler og
kradser på døren.....der er TO!

Tag det lidt som små børn - får de deres vilje bliver de ved og ved - du må
være hård og IKKE lukke den ind når den står og hyler ude på den anden side.
Køb et par ørepropper og lad den så hyle og pive indtil den ikke gider mere.
Luk den aldrig ind, lad den ikke få sin vilje på dette område. Jeg har selv
prøvet det og det kræver en endnu større kamp jo flere gange man overgiver
sig.

Held og lykke med det.

Mvh Helle

Ps. den hyler fordi den holder af jer og gerne vil være social. og lege