Table border med CSS
Fra : Martin Bentzen

Dato : 02-04-01 12:51

Hvordan angiver man table border i css?

Eksempel på HTML
<Table border = 1 bordercolor="#00AC4B">

Jeg har prøvet flg. i CSS, men der kommer ikke nogen streg mellem kollonner
og rækker, som der gør med HTML:
TABLE {
border: solid 2px #00AC4B;
}

/Martin

--
Martin Bentzen
Datamatiker.stud.

Fra : Henning Michael Olse~

Dato : 02-04-01 13:29

Martin Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> <Table border = 1 bordercolor="#00AC4B">
>
> Jeg har prøvet flg. i CSS, men der kommer ikke nogen streg mellem kollonner

Hej Martin

Du skal i stylesheets angive det som :
TABLE
{
border-style:solid;
border-width:1px;
border-color:#00AC4B;
}

Mvh
Henning Michael Olsen

Fra : Martin Bentzen

Dato : 02-04-01 14:00

> Du skal i stylesheets angive det som :
> TABLE
> {
> border-style:solid;
> border-width:1px;
> border-color:#00AC4B;
> }

Det gør ingen forskel. Der er stadig ingen ramme rundt om cellerne - kun
omkring selve tabellen
Se evt. www.bentzen.dk/css-test.htm
/Martin

--
Martin Bentzen
Datamatiker.stud.

Fra : Henning Michael Olse~

Dato : 02-04-01 14:56

> Det gør ingen forskel. Der er stadig ingen ramme rundt om cellerne - kun
> [...]
Hej Martin
Skriv dette i dine stylesheets
TD
{
border-style:solid;
border-width:1px;
border-color:#00AC4B;
}

Mvh
Henning Michael Olsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-01 15:00

Henning Michael Olsen <hmo@eda.egmont.com> skrev

> ikke nogen streg mellem kollonner

> [...]

Det giver da kun en border rundt om selve tabellen - og det var ikke det der
blev spurgt om

td{
border: solid 1px #ff0000;
border-collapse: collapse;