Gæsteværelset
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-07-03 13:54

så er der bestilt tid hos dyrlægen, fredag morgen

alle 4 killinger har haft diarre, som på trods af A38, zoolac og en ormekur
mere, ikke bliver bedre, så nu skal hele koret checkes, og jeg er meget
splittet omkring det,
mine følelser siger alt skal prøves uanset pris, min fornuft
siger, hov hov, hvis kattene på grund af sygdom / for-
historie er "skravlede" er det måske ikke det rigtige at
gøre, risikere at nye ejere får en killing der bliver
dyr i dyrlægeregninger, og måske får et kort dårligt liv,
tanken *Felv* har været oppe at vende, og dyrlægen
starter med blodprøven på Coco, øv det her er måske
lidt forvirret, men i kort version, hvor langt skal/vil vi gå, også
økonomisk. Jeg er så splittet, at jeg for alvor føler mig som
tvilling..........hjælp...........

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 16:27

Hej Marianne.

>mine følelser siger alt skal prøves uanset pris, min fornuft
siger, hov hov,

<> Naturligvis skal alt prøves... men kun hvis dyrlægen kan stille en ren
sundhedsattest!
Og her tænker jeg slet ikke på evt kommende ejere og deres pengepung...
Det er ikke et værdigt liv for nogen kat at leve som et svageligt skravl!

Mvh Ann

Fra : Lene Heier

Dato : 14-07-03 16:52

On Mon, 14 Jul 2003 14:54:17 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@mail.dk> wrote:

>alle 4 killinger har haft diarre, som på trods af A38, zoolac og en ormekur
>mere, ikke bliver bedre, så nu skal hele koret checkes, og jeg er meget
>splittet omkring det

Hvor længe har det stået på?

>hvor langt skal/vil vi gå, også
>økonomisk. Jeg er så splittet, at jeg for alvor føler mig som
>tvilling..........hjælp...........

Kunne man ikke lade det komme an på en ekspertudtalelse; jeg tænker
selvfølgelig på dyrlægen? Hvis der kan påvises en konkret
sygdomstilstand af en art ....

Jeg synes ikke det her og nu skal komme an på økonomi - jeg sender
gerne selv en hund eller to (undskyld udtrykket ;) ) mere til kontoen.
Og jeg synes også, det ville være uendelig kedeligt og ulykkeligt at
skulle give op nu hvor så mange gode kræfter har knoklet så meget med
de småpjevs!

Men på den anden side synes jeg heller ikke man kan forsvare at lade
mislingerne vokse op til et liv som livslange patienter, hvis det er
det der vil ske med dem! Deres første tid har jo ikke været præget af
nogen sølvske!

Det hjalp vist ikke på beslutningsprocessen.... jeg fik vist bare
sendt sagen i udvalg ...! Og jeg er endda løve...! :)

Lene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-07-03 17:32

Lene skrev
<Hvor længe har det stået på?>

Hmm det er 8 dages tid siden at jeg obs. at en af killingerne havde lidt
tynd mave (hvem, vides ikke) så
er det gået slag i slag, og de sidste 3 dage har alle killinger
haft det, uden ændring, på trods af alt hvad jeg har prøvet.

Det kan være at jeg er "overnervøs" fordi jeg er vant
til hos mine egne at de bare er *overenergiske og sunde*
de får også diarre en gang imellem, hvis jeg har prøvet
noget nyt foder eller de har ædt et eller andet der ikke stod kat på, men
det tager allerhøjst et døgn at få styr
på det.

nej selvfølgelig skal det ikke udelukkende være penge
det kommer an på, men det er pokkers svært, hvor
sættes grænsen, er der en helt konkret sygdom der
kan behandles og så er det overstået og alt er godt.

Jeg vejede killingerne idag, jeg er ellers meget forsigtig
med at bruge vægt som "rettesnor" fordi killinger er
lige så forskellige som menneskebørn, så jeg vil hellere
se på trivslen, de er 8-9 uger gamle, og de vejer fra 775 - 850 gr, det er
gennemsnitlig 175-200 gr de har taget på,
på 12 dage. det er sådan nogle mere eller mindre uhånd-
gribelige småting, men det gør mig lidt nervøs.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kate

Dato : 14-07-03 20:48

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in

> det er sådan nogle mere eller mindre uhånd-
> gribelige småting, men det gør mig lidt nervøs.

Ja, det er jo der det bliver svært. Jeg må nok gentage de andre og
sige, lad dyrlægen checke dem og få en vurdering og derefter se hvad
der skal gøre. Jeg er ikke tilhænger af aflivning, generelt, men nogle
gange kan det være det bedste. Hvis de skal være syge hele livet
igennem pga den dårlige start, kan det risikeres at være et ikke-liv.
Problemet er jo at det er så hulens svært at spå om fremtiden

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : AEK

Dato : 14-07-03 22:05

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kate,

hvordan går det med Hr. Johan ?

/Anya og de lokale gangstere.

Fra : Kate

Dato : 14-07-03 22:14

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in news:bev5td$992n2$1@ID-
119019.news.uni-berlin.de:

> hvordan går det med Hr. Johan ?

Han er atter helt på toppen, tak. Han hyler om kap med de andre når jeg
kommer hjem og forsøger atter at stikke ud af hoveddøren når jeg kommer
hjem. Heldigvis

Lige nu ligger han og ligner en geléklat på sengen

Hvordan går det med lungerne hos dig?

Fra : AEK

Dato : 14-07-03 22:37

> [...]
>
> Han er atter helt på toppen, tak. Han hyler om kap med de andre når jeg
> kommer hjem og forsøger atter at stikke ud af hoveddøren når jeg kommer

Kanon

> Lige nu ligger han og ligner en geléklat på sengen

Skønt !

> Hvordan går det med lungerne hos dig?

De er atter i topform. Det tog mig 2½ uge, før end der var fart på mig igen
)
Jeg tror rødderne nød den " rolige Anya " ) Bortset fra, at jeg ikke
havde overskud til at lege med dem ;-(

/ Anya.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-07-03 22:45

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> writes:

Øhm hopper lige ind her...

> De er atter i topform. Det tog mig 2½ uge, før end der var fart på mig igen
> )

Lyder godt
var ved at blive "lidt" bekymret for dig for der var bare helt stille
meget længe...

> Jeg tror rødderne nød den " rolige Anya " ) Bortset fra, at jeg ikke
> havde overskud til at lege med dem ;-(

Ja velsagtens Oscar mest, tænk at have mor liggende stille så man ikke
bliver vækket i tide og utide...*S*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : AEK

Dato : 14-07-03 22:55

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse
> "AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> writes:

> Øhm hopper lige ind her...

Det er så i orden *GG*

igen

> Lyder godt var ved at blive "lidt" bekymret for dig for der var bare
helt stille
> meget længe...

Åååhh tak Det var sørme en hård omgang ;-( Desværre har jeg stadig "
noget slim ", meeen det går vel over før eller siden.

> Ja velsagtens Oscar mest, tænk at have mor liggende stille så man ikke
> bliver vækket i tide og utide...*S*

*LOL*. Han KLISTREDE konstant, mens jeg var syg. og for første gang
fornemmede jeg jalousi imellem dem.
Og ja, Fedeberg nød, at jeg var " lænke" til sofaen *G*. Uha, hvor fik vi
sovet mange timer sammen der.......

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-03 08:45

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> writes:

> Det er så i orden *GG*

Mange tak ;-D

> Åååhh tak Det var sørme en hård omgang ;-( Desværre har jeg stadig "
> noget slim ", meeen det går vel over før eller siden.

Må så håbe at det bliver før, for det er ikke særlig fedt med slim i
lungerne..

> *LOL*. Han KLISTREDE konstant, mens jeg var syg. og for første gang
> fornemmede jeg jalousi imellem dem.
> Og ja, Fedeberg nød, at jeg var " lænke" til sofaen *G*. Uha, hvor fik vi
> sovet mange timer sammen der.......

Læste et eller andet sted at når katten spinder, sker det på en
frekvens som faktisk er helbredende. De har lavet forsøg med
vibrationer på samme frekvenser og det gjorde at brud helede enormt
hurtigt, så det kan da være derfor... selvom jeg mere har ham
mistænkt for at tænke ahh en varm madras *spin*

Så skulle du prøve hende i live-versionen
Iøvrigt tak for poteaftrykket i gæstebogen

Fra : AEK

Dato : 14-07-03 22:04

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse

Øv, øv og øv.
Kunne det evt. være en virus ?

Knus
Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-07-03 22:54

Hej Anya

Det kan det måske nok, men hvor skulle de have fået
den fra, mine egne er "på toppen" og jeg har ikke været
i kontakt med andre katte siden de kom herned.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann K

Dato : 14-07-03 23:17

Hej Marianne.
Min Bande har for nyligt haft en eller anden virus... aner heller ikke hvor
den kom fra! Og den viste sig da også at være helt uskadelig
Eneste symptom var en hel dag med opkastninger... katten kunne ikke holde
noget i sig
Underligt nok var kattene ikke syge samtidig, men med to dages mellemrum...
og Saga fik det slet ikke
Så et eller andet florerer der åbenbart derude :-/

God bedring til småmisserne... Håber inderligt at dyrlægen kan sige god for
dem!!! De har fortjent at kunne få et godt liv!

Mvh Ann