klip dunk X 2
Fra : KatjaStrofen

Dato : 08-07-03 14:45

Så er tigermissen endelig kommet hjem fra dyrlægen... hvor han mistede sin
mandighed. Det tager han nu ret flot :) - selvom han vælter rundt... - måtte
tilsidst opgive at få ham til at lægge stille - og lod ham trisse lidt
rundt.. hvilket gjorde at han endte på kattebakken efter 6 pauser på vej
derud. Jeg må erkende jeg var imponeret over han gad kæmpe sig sådan på
toilettet :)

Jeg kan nu varmt anbefale Aarslev dyreklinik, Virkelig søde folk, som
svarede grundigt på alle mine spørgsmål.

Det kan virkelig betale sig at ringe rundt og spørge godt ind til diverse
dyrlæger i området. - prismæssigt var det også i top :)... plus man kunne
mærke de virkeligt interesserede sig for katten :)... Og så sagde de jo han
var en dejlig skøn kat.. men det siger de jo nok om alle kattene der kommer
ind *GG*

Så nu sidder jeg mest og venter lidt på narkosen forsvinder...

hun snakkede om blæresten... - og at man skulle passe på med det.. og så var
det jo jeg tænkte om nogle måske havde et godt link, til nogle ekstra
oplysninger om det ?

Katja
--

Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you
with experience

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-07-03 15:28

In article <beehsh$bb8$1@news.cybercity.dk>, KatjaStrofen
<katja@katjastrofenremove.dk> wrote:

> hun snakkede om blæresten... - og at man skulle passe på med det.. og så var
> det jo jeg tænkte om nogle måske havde et godt link, til nogle ekstra
> oplysninger om det ?

Hej K atja

Fandt lige det her - der er sikkert mange flere

http://makeashorterlink.com/?C5CE21035

De anbefaler et bestemt fodermærke, men så vidt jeg ved er alle de
"gode" mærker beregnet til at begrænse blæresten. Fodringen er i
hvertfald meget vigtig.
God bedring til den søsyge herre

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-07-03 15:32

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> writes:

> Fandt lige det her - der er sikkert mange flere
>
> http://makeashorterlink.com/?C5CE21035

Anede mig jo nok at en anden skulle komme først ;-/

Men heldigvis er det ikke samme link-adresse, selvom forskellen vist
mest er i baggrundsfarven

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : KatjaStrofen

Dato : 08-07-03 19:04

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse
> Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> writes:

Tusind tak til jer begge omkring linkene.. - det gav lidt ekstra oplysning
omkring det

Nogle der har erfaring med produktet FSD SPECIFIC (t) Blærestensopløsende
foder ?

Og om man f.eks. kan blande det i dens alm foder ?

JEg bruger pt Royal Canin "persien" men overvejer at skifte, når jeg har
brugt sækken færdig, Jeg synes slet ikke det er halvt så godt som Hills
Hairball control.. desværre.

Nogle der eventuelt ved om andre af Royal Canins produkter, er bedre end
persian, når det gælder forebyggelse af hårboller ?

Katja

Fra : Bettina Hansen

Dato : 08-07-03 22:58

KatjaStrofen wrote:
> Nogle der har erfaring med produktet FSD SPECIFIC (t) Blærestensopløsende
> foder ?
> Og om man f.eks. kan blande det i dens alm foder ?

Jeg har en gammel hankat som har tendens til at danne blæresten :(

Han har fået SPECIFIC FCD i mange år - hver gang jeg prøvede noget andet
(f.eks. IAMS eller EUKANUBA som ellers også skulle være forbyggende) kom
problemerne tilbage... Og han har lige haft problemet igen selvom han
kun har fået FCD i umindelige tider :(
Derfor har dyrelægen anbefalet at han skal have SPECIFIC FCD i 3 uger og
SPECIFIC FSW i 1 uge, FCD i 3 uger, FSW i 1 uge osv resten af hans liv.
FCD virker forebyggende mod dannelse af sten mens FSW virker opløsende
på de sten der er dannet. FSW indeholder dog ikke alle nødvendige
næringsstoffer så derfor må det ikke bruges hele tiden...

FSD er formodentlig tørkostformen af FSW - i så fald bør man kun bruge
det når der er konstateret blæresten - og ikke i en særlig lang periode
ad gangen (maks. et par uger)...

I følge min dyrelæge kan man ikke blande det opløsende foder med
forebyggende foder fordi måden det opløsende foder virker på er at det
ændrer urinens pH-værdi. Hvis man blander foderet bliver pH-værdien ikke
ændret tilstrækkeligt til at det har nogen effekt... Det er derfor vi
kører skiftevis 3 uger kun med det ene, 1 uge kun med det andet, osv.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-07-03 11:44

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-07-03 15:29

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> writes:

snip en masse

> hun snakkede om blæresten... - og at man skulle passe på med det.. og så var
> det jo jeg tænkte om nogle måske havde et godt link, til nogle ekstra
> oplysninger om det ?

http://makeashorterlink.com/?E3EE52035

Men de kommer af for megen kalk i foderet. Hvilket vil sige at du
langt hen ad vejen kan undgå det ved at fodre med kvalitetfoder som
også er kendetegnet ved at have et lavt indhold af magnesium. Jeg
ville selv vælge Hills men tænker også at iams/RC/eukanuba kan gå an

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-07-03 11:46

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

Så er tigermissen frisk og klar på ballade :)

Så kommer et spørgsmål mere *synes ellers jeg spurgte og spurgte nede ved
dyrlægen*

Hvornår må jeg vaske hans øre ? - tænker på den sorte sværte som er tværet
ud over det hele ?...

Hvornår må jeg vaske ham gennerelt ? - tænker her på well såret bagi :)

Katja

Som ikke helt ved om hun skal vaske ham bagi med en våd serviet.. sådan
dagligt ?.. måske ?

Fra : Line Blom

Dato : 09-07-03 13:47

> 'KatjaStrofen' <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår må jeg vaske hans øre ? - tænker på den sorte sværte som er tværet
> ud over det hele ?...

Jeg fik af vide at jeg skulle lade det falde af af sig selv Det
begynder så småt at falde af i flager og der går såmen ikke så længe så
er det helt væk
(Det er vandopløseligt og det bliver et værre svineri, husk også at
støvsuge det væk fra møbler osv *ser så dumt ud med sorte pletter over
det hele*)

> Som ikke helt ved om hun skal vaske ham bagi med en våd serviet.. sådan
> dagligt ?.. måske ?

Igen fik vi af vide at vi bare skulle lade det være, men jeg ved ikke om
det skader noget at gøre det????

Med venlig hilsen
Line Blom
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-07-03 13:58

"Line Blom" <blomdkKATTE@BAKKEmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hele*)
>
> Igen fik vi af vide at vi bare skulle lade det være, men jeg ved ikke om

Tusind tak for svaret.. - jeg vil så bare lade ham være på de områder.. det
passer vist den unge mand fint :)

> Med venlig hilsen
> Line Blom
> - Tøm kattebakken ved privat svar