opdat. gæsteværelse
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-03 08:26

Hmm hvor mange killinger er det nu der er, 4 eller 5.

Efter morgenmaden (kattenes) og morgen-mave-nusning
blev Coco temmelig fjantet, jagtede og blev jagtet af
killingerne, fantastisk sjovt at se hendes krumspring og
forsøg på at komme de samme steder som de væsenligt mindre killinger.

Men, jeg lagde mærke til hendes vejrtrækning, og kom til at tænke på mit
astmatiske barnebarn, normalt ville jeg vente til killingerne var 10 uger,
med "store dyrlægebesøg" killingerne er vel omkring 8 uger nu, og jeg vil
prøve at se om jeg kan få en tid sidst i denne uge eller først i næste, så
Coco kan få det helt store check, hun har fået en kur Drontal for10 dage
siden og der er ikke synlige tegn på orm. Hun havde også den "gispen"
de første dage efter at de kom herned, og også nogle af de varme dage, men
idag er det altså ikke så varmt og hun er ikke stresset, så det huer mig
absolut ikke at se hende sådan. Coco spiser godt, drikker godt og der er
heller ikke problemer når det skal ud igen, hun er kælen
og legesyg, så måske ser jeg bare spøgelser, men med
tanke på hendes baggrund vil jeg gerne være sikker.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-07-03 14:09

In article <3f0a7224$0$97199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som@mail.dk> wrote:

> Men, jeg lagde mærke til hendes vejrtrækning, og kom til at tænke på mit
> astmatiske barnebarn,

Hej Marianne

Forhåbentlig har du ikke ret om det med mormis Hoster hun?
Jeg har læste mig til at voldsom hoste der kan forveksles med at katten
lider af hårboller ofte er første symptom (jeg har læst lidt op på det
fordi Donna har netop sådan en hoste. Hun lider også af hårboller,
hoster klart mindre når hun bliver børstet regelmæssigt. På den anden
side er siamkatte "tilbøjelige" til astma..)
Jeg fandt et par gode artikler i den forbindelse - på engelsk, men det
er vist ikke noget problem?

http://www.fritzthebrave.com/

http://www.WinnFelineHealth.org/health/asthma.html

http://www.bestfriends.org/members/health/felasthma.htm

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-03 15:57

Hej Ann

Næh mormis hoster ikke, det er mere sådan en lidt hvæsende vejrtrækning og
som om hun bliver forpustet,
jeg håber også bare at det er mig der er "pylret", men
vil under alle omstændigheder kigge lidt på dine link, og
få en snak og en tid hos dyrlægen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 22:48

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote in

> Efter morgenmaden (kattenes) og morgen-mave-nusning
> blev Coco temmelig

Er det ikke lidt farligt at navngive hende

Dejligt at killingerne trives så fint.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-07-03 08:38

Kate skrev
<Er det ikke lidt farligt at navngive hende >

Jo meget, men jeg kan lide at leve livet farligt og
jeg har "lært min lektie" med Baby, og ved at der vil
være en meget stor risiko ved at tilføje en ny kat, det
er en klassisk konflikt mellem følelse og forstand, men
nu er jeg nødt til at tage den alvorligt, fordi flokken er
på "usikker" grund. Men efter at have været hele raden af kælenavne rundt
flere gange, synes jeg hun fortjente noget "fast" hun _er_ en meget kær
lille pige.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***