Johan er sløj - igen
Fra : Kate

Dato : 08-07-03 07:16

Igår aftes ville Johan ikke ha' mad, da han iøjeblikket ikke gider
spise K/D, men hellere vil ha' de andres mad, så tog jeg det ikke så
tungt. Til morgen havde han skidt 3 steder i køkkenet, han kom ikke til
morgenmaden. Ikke engang en reaktion, lidt efter sked han på gulvet i
badeværelset, dvs. forsøgte for der var ikke meget at komme efter. Kort
efter kastede han op.
Selvfølgelig har min dyrlæge ferie
Heldigvis kan en anden dyrlæge i området se på Johan, og min veninde
bruger den klinik, så nu håber jeg at de kan få Johan på ret køl igen.
Vi skal være der 9.15
Kryds lige poter for at det bare er mig som er overpylret og der ikke
er noget alvorligt galt med min gamle mis.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-07-03 08:05

Hej Kate

Her krydser vi alt, for at det bare er en uskadelig virus

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann K

Dato : 08-07-03 08:35

Hej Kate.
Selvfølgelig krydser vi alt, hvad der kan krydses!
Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 09:10

Så har vi været ved dyrlægen. Han kunne godt mærke at Johans tarm var
"splasket". Nu får han synulox igen, og skal lige ha' skånekost et par
dage, så jeg må ud og investere i lidt kylling og fisk til drengen. Ja,
okay, de andre får jo så også
Nu sover han på sengen, sikkert godt umattet af at blive kørt afsted og
derefter raget på.
Dyrlægen mener at Johan har tarmbetændelse, måske forårsaget af det rå
kylling de fik forleden aften. De 3 andre har ingen problemer.

Håååååber på det "bare" er det.

Fra : Denise

Dato : 08-07-03 10:29

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> Dyrlægen mener at Johan har tarmbetændelse, måske forårsaget af det rå
> kylling de fik forleden aften. De 3 andre har ingen problemer.

Hej Kate
Åh, god bedring med drengen.
Tror du det er nødvendigt med KD til ham, er hans nyrer så dårlige. Jeg kan
godt forstå, at han er træt af KD, der er jo ikke noget "guf" i det. Måske
kan du blande det lidt, så han ikke får ren KD, de skal jo også have det
lidt godt, når de er så gamle . Iøvrigt hvis nyrerne er meget dårlige, så
er rå kylling nok heller ikke godt, de er vel fulde af protein ?. Derimod
hvis han har begyndende sukkersyge, (er det checket?), så skal han have mere
protein og så endelig ikke KD.
Andre, ret mig venligst hvis jeg tager helt fejl.
Jo ældre de bliver, jo dårligere fungerer deres immunsystem jo, så vi
krydser alt for, at det "bare" er en tarmbetændelse.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 13:36

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Åh, god bedring med drengen.

Tak.

> [...]
> dårlige. Jeg kan godt forstå, at han er træt af KD, der er jo ikke
> noget "guf" i det. Måske kan du blande det lidt, så han ikke får

Jeg er ikke voldsom striks med hans K/D fordi ved seneste måøing lå
hans tal indenfor normalområdet, både for lever og nyrer. Han får da
også lov til at få lidt af de andres mad i ny og næ.
Grunden til den rå kylling var faktisk at for det første så holder det
tænderne fine med noget at gnave i og for det andet så var der ganske
enkelt ikke plads til andet i fryseren pga. Mowglis daggamle kyllinger

Han har godt nok sovet hele formiddagen og han er helt klart ikke frisk
og for kun en times tid siden kastede han igen op, så jeg er ikke helt
glad for situationen.
Bedres det ikke kommer han naturligvis tilbage til dr.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-07-03 11:41

Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> writes:

> Dyrlægen mener at Johan har tarmbetændelse, måske forårsaget af det rå
> kylling de fik forleden aften. De 3 andre har ingen problemer.
>
> Håååååber på det "bare" er det.

Vi krydser også lige fingre/tæer/poter og hale for at det bare er
det..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-07-03 14:12

In article <3f0a7c5c$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> Dyrlægen mener at Johan har tarmbetændelse, måske forårsaget af det rå
> kylling de fik forleden aften. De 3 andre har ingen problemer.
>
> Håååååber på det "bare" er det.

Krydsede fingre, tæer, haler og knurhår...
Hvis det er tarmbetændelse kan han måske ha' glæde af aloe vera lige
som mit pus i sin tid?

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 14:19

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in

> Krydsede fingre, tæer, haler og knurhår...

Håber det hjælper

> Hvis det er tarmbetændelse kan han måske ha' glæde af aloe vera lige
> som mit pus i sin tid?

Ja, det kan da egentligt godt være. Måske jeg lige skal give medicinen
tid til at virke før jeg laver forsøg? Jeg vil jo helst ikke stresse
Johan mere end højst nødvendigt. Kunne Ditte/Donna (har glemt hvem af
dem det var) lide aloe vera'en eller måtte du tvinge det i hende?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-07-03 14:37

In article <3f0ac4cd$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> Kunne Ditte/Donna (har glemt hvem af
> dem det var) lide aloe vera'en eller måtte du tvinge det i hende?

Hun - hm - tolererede det. Jeg gav hende det med en engangssprøjte ind
bag hjørnetænderne morgen og aften - og hun fandt sig faktisk pænt i
det i et helt år (!) Raiku Sarvå sagde at de fleste katte godt kunne
lide det når de lige vænnede sig til smagen. Man kan også hælde det
over maden, så spiser de fleste katte det vist uden vrøvl. Men eftersom
jeg har to, der stikker hovedet i samme madskål brugte jeg sprøjten -
for at sikre mig at Donna faktisk fik den dosis hun skulle ha'.
Da året var gået og hun havde haft det godt i nogle måneder ville hun
pludselig ikke mere! Hun producerede så voldsomme mængder mundvand at
hun simpelthen skyllede det ud. Så stoppede jeg efter et par dage at
have forsøgt forgæves, det var jeg jo nødt til - og katten _var_
faktisk rask! Om Donna havde et instinkt for at nu behøvede hun det
ikke mere ved jeg ikke... men sært var det!

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 22:49

> Hun - hm - tolererede det.

Men du gav vel så ikke medicin samtidig, vel?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-07-03 23:17

In article <3f0b3c58$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> Men du gav vel så ikke medicin samtidig, vel?

nej, kun aloe vera

Fra : Charlotte

Dato : 08-07-03 20:44

Jeg krydser fingre for den gamle dreng

Charlotte
--

Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 22:38

Tak for alle poter, fingre og knurhår.
Umiddelbart har Johan virket sløv hele dagen, men har dog kun besørget
een gang, på mit køkkengulv, og kastet op een gang, under min seng.
Jaja, sådan er det nu engang, det tager vi i stiv arm.

For en god times tid siden kom han selv om bad om mad, så fik han en
god portion torskerogn, som han stort set spiste, under protester fra
de andre forslugne rovdyr, der intet fik, de havde jo fået aftensmad.

Efter at have fået lidt i maven virkede han faktisk friskere, men på
den anden side ved jeg jo godt at når jeg er sløj og ikke sulten så
reagerer jeg jo lige sådan. Altså med at føle mig bedre tilpas når jeg
får noget mad som bliver nede. Jeg kan så bare bedre tåle at faste et
par dage end Johan kan

Fra : Denise

Dato : 09-07-03 07:45

> [...]
> reagerer jeg jo lige sådan. Altså med at føle mig bedre tilpas når jeg
> får noget mad som bliver nede. Jeg kan så bare bedre tåle at faste et

Hej Kate
Johan har det forhåbentlig bedre nu ikke?
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 09-07-03 20:24

> Johan har det forhåbentlig bedre nu ikke?

Jo, tak
Han har fået fiskeboller til morgen og aftensmad, to gange aftensmad,
meget til Lantes utilfredshed. At tænke sig at en så lille kat kan sige
så meget, så højt

Jeg hååååber at det "bare" var fordi Johan ikke kunne tåle kyllingen
forleden.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-07-03 22:00

> [...]

> Han har fået fiskeboller til morgen og aftensmad, to gange aftensmad,
> meget til Lantes utilfredshed. At tænke sig at en så lille kat kan sige

Kate du ved jo at tomme tønder bulrer mest *GG*

> Jeg hååååber at det "bare" var fordi Johan ikke kunne tåle kyllingen
> forleden.

Det kunne jo tyde på det ;-/

Fra : Kate

Dato : 10-07-03 14:59

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> Kate du ved jo at tomme tønder bulrer mest *GG*

Hov hov hov, Lante er skam en meget klog missekat, han har da i hvert
fald lært at holde sig til Mowgli når denne er på rov

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-07-03 17:26

Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> writes:

> Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> Hov hov hov, Lante er skam en meget klog missekat, han har da i hvert
> fald lært at holde sig til Mowgli når denne er på rov

Det var nu heller ikke ment som om at han er dum, men mere i retning
af tomme tønder = tomme maver...*S*

Joe jeg husker et par historier om de to...*GG*

Fra : Kate

Dato : 10-07-03 21:52

> Joe jeg husker et par historier om de to...*GG*

Ja, det er et skønt par. Håber Donse kan indgå som medlem, hun kan i
hvert fald godt li' Mowgli, men han har også underkastet sig som han nu
gør

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-07-03 22:44

> [...]

> Ja, det er et skønt par. Håber Donse kan indgå som medlem, hun kan i
> hvert fald godt li' Mowgli, men han har også underkastet sig som han nu

Så kan du vist godt tage på udkig efter nogle kraftige låse til
madskabene *S*
Men ja det ville jo bare være lykken

Fra : Denise

Dato : 10-07-03 06:36

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så meget, så højt
>
> Jeg hååååber at det "bare" var fordi Johan ikke kunne tåle kyllingen

Hej
Godt det går bedre med Johan. Nu har jeg fået problemet. Blonde har kastet
op hele aftenen og natten samt har haft tynd mave Så jeg har ikke
rigtigt sovet siden kl. 2. Prøvede at tage feber her til morgen, efter kun 1
min var den 39,8. Det kan være den var lidt ekstra høj fordi han sloges.
Håber det også bare er noget mave/tarm halløj, man han har ikke spist noget
usædvanligt i går, bortset fra noget græs fra haven. Skal til dyrlægen her
kl. 8.00 og får vel en indsprøjtning og synolux. Altså de dyr, de kan godt
nok vende dagen helt på hovedet.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 10-07-03 15:00

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in news:beitva$gvu$1@sunsite.dk:

> Blonde har kastet
> op hele aftenen og natten samt har haft tynd mave

Øvøvøv. Hvordan har Blonde det nu? Hvad sagde dyrlægen?

Fra : Denise

Dato : 10-07-03 16:41

> Øvøvøv. Hvordan har Blonde det nu? Hvad sagde dyrlægen?
>
> --
> Kate

Han har det skam fint nu
Han fik en penicillin indsprøjtning og så fik han en stor sprøjte vand i
nakken. Han var ikke dehydreret, men det var for en sikkerhedsskyld hvis han
fortsatte med at kaste op, han havde jo kastet meget op. Om morgenen lå han
jo ved vandet hele tiden og åbenbart hver gang han fik vand kastede han det
op. Claus fortalte, at allerede et par timer efter dyrlægebesøget virkede
han frisk.. Blonde blev i stuen uden mad og drikke, for han skal faste til i
morgen tidlig. Da jeg kom hjem kl. 15.30 og åbnede ind til de andre, så for
han ind til Dino, åh han havde sådan savnet ham Og nu er han i
løbegården med Dino, for jeg kan jo ikke holde ud at høre på ham, for han
vræler efter mad hele tiden, så jeg føler mig som verdens største
dyremishandler. Så hvis han fortsætter med det, ender det nok med at jeg
giver ham lidt i aften, men smart er det jo nok ikke. Dyrlægen sagde, at han
skulle have tetracyclin i 6 dage og faste til i morgen tidlig, hvor vi
starter ud med A/D.
Der er godt nok forskel på hvordan dyrlæger behandler det samme. Min er
åbenbart den type der mener bakterierne skal sultes ud. Og han mente også
tetracyclin var bedre end synolux til tarmbakterier. Du skulle da ikke
faste Johan vel ?
Men dejligt at han er frisk allerede, trods en meget høj temperatur i morges
med hængeøjne, mystisk hvad det kom af .
Hilsen denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 17:19

In article <bek1en$chm$1@sunsite.dk>, Denise <reindel*NOSPAM*@c.dk>
wrote:

> Dyrlægen sagde, at han
> skulle have tetracyclin i 6 dage

Hej Denise

Godt at høre at han har det bedre - det er helt utroligt hvad sådan et
vanddepot kan gøre
Jeg kan huske at tetracyclin ikke må spises sammen med mælkeprodukter,
det hæmmer virkningen - hvis du nu skulle få den nærliggende idé at
give ham noget a-38 eller sådan noget

Fra : Denise

Dato : 10-07-03 18:08

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> give ham noget a-38 eller sådan noget
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, det er rigtigt mht mælkeprodukt. Det undrer mig dog, at han ikke gav
synolux, ligesom Marianne da Dino havde mave/tarm problemer.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 18:49

In article <bek6gu$j9v$1@sunsite.dk>, Denise <reindel*NOSPAM*@c.dk>
wrote:

> Ja, det er rigtigt mht mælkeprodukt. Det undrer mig dog, at han ikke gav
> synolux, ligesom Marianne da Dino havde mave/tarm problemer.

Hm - mon ikke dyrlæger har deres egen kæpheste ligesom læger? Det er
bare så dejligt forvirrende for os andre - jo flere man spørger, jo
flere forskellige forklaringer / behandlinger får man... Okay, jeg
overdriver, meeen...
For han har ikke f.eks. analyseret en prøve og fundet ud af, at netop
det middel virker bedst mod det, der har angrebet den stakkels misse?

Fra : Denise

Dato : 10-07-03 19:09

> [...]
> bare så dejligt forvirrende for os andre - jo flere man spørger, jo
> flere forskellige forklaringer / behandlinger får man... Okay, jeg

Næ, du overdriver nok ikke så meget, og irriterende er det

> For han har ikke f.eks. analyseret en prøve og fundet ud af, at netop
> det middel virker bedst mod det, der har angrebet den stakkels misse?

Nej, det er noget med det "plejer at være" .. tsk tsk
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-07-03 20:09

In article <beka3g$eqh$1@sunsite.dk>, Denise <reindel*NOSPAM*@c.dk>
wrote:

> Nej, det er noget med det "plejer at være" .. tsk tsk

Hm - jamen det må vi jo så håbe :-/
God bedring med ham i hvert fald - vi krydser alt det sædvanlige...

Fra : Kate

Dato : 10-07-03 21:49

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in news:bek1en$chm$1@sunsite.dk:

> Du skulle da ikke
> faste Johan vel ?

Jo, det skulle jeg faktisk, men både fordi jeg ikke har særligt gode
muligheder for at lukke dem fra hinanden og Johan faktisk ikke har
særligt meget sul på kroppen, så tog jeg det ikke så seriøst. Okay, nu
var Johan fatisk slet ikke interesseret i mad før langt ud på aftenen,
så jeg tog det ret roligt. Jeg ved godt at de skal faste for ikke at
give næring til bakterierne, men Johan har ikke vist tegn på tynd mave
eller opkast siden.

Godt at Blonde også er frisk igen. Gad vidst hvad det ka' skyldes at de
begge får sådan en omgang. Hos mig har ingen af de andre haft nogle
problemer overhovedet.

Fra : Denise

Dato : 11-07-03 07:54

> [...]

> Godt at Blonde også er frisk igen. Gad vidst hvad det ka' skyldes at de
> begge får sådan en omgang. Hos mig har ingen af de andre haft nogle

Ja det er mystisk, det eneste Blonde fik ud over sin normale mad (og som
Dino også fik) var græs fra græsplænen. Molly og Dino fejler heller ikke
noget, men de kan jo nå og blive smittet endnu, indenfor 5-7 dage er det
ikke ?.
Ha, det er nok os to, der har smittet dem, vi var jo sammen om lørdagen,
selv om vi ikke havde nærkontakt, og så med lidt inkubationstid passer det
jo
Hilsen Denise

Fra : Charlotte

Dato : 11-07-03 23:33

On 09/07/03 21:24, in article
3f0c6bde$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk>
wrote:

> [...]
> så meget, så højt
>
> Jeg hååååber at det "bare" var fordi Johan ikke kunne tåle kyllingen

Det lyder bare dejligt

Kys ham og sig god bedring ...

Charlotte

Fra : Kate

Dato : 12-07-03 08:06

Charlotte <Tulle@FJERNheaven.dk> wrote in

> Kys ham og sig god bedring ...

Johan er hermed kysset - igen

Fra : Charlotte

Dato : 08-07-03 20:40

On 08/07/03 8:15, in article 3f0a618b$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]

> Kryds lige poter for at det bare er mig som er overpylret og der ikke
> er noget alvorligt galt med min gamle mis.

Åh, nej

Håber det gik godt, og Johan snart er frisk igen.

Kærlige tanker

Charlotte