Må jeg det (udstilling)
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 07-07-03 13:08

Hej allesammen

Jeg har en veninde som gerne ville prøve at have sin kat på en udstilling.
Jeg tilbød at tage den med næste gang jeg skulle afsted. Så var det jeg kom
til at tænke på. Må jeg det?. Den er vacineret og mærket og alt det der, men
hun er jo ikke medlem af nogen klub. Må jeg så godt tage den med? Jeg er jo
medlem! Det skal lige siges at det er en huskat vi snakker om.

Randi

Fra : Dan Mortensen

Dato : 07-07-03 13:18

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:bebnrq$72d$1@sunsite.dk...
> [...]
jo
> medlem! Det skal lige siges at det er en huskat vi snakker om.

Vi har spurgt Jyrak i en anden forbindelse og fik at vide at det ikke var
lovligt hvis kattens ejer ikke er medlem af en klub.

/Dan Mortensen

Fra : Freedom

Dato : 07-07-03 14:02

> Vi har spurgt Jyrak i en anden forbindelse og fik at vide at det ikke var
> lovligt hvis kattens ejer ikke er medlem af en klub.
>
> /Dan Mortensen

Og så vidt jeg ved, hvis man er medlem skal den meldes til udstillingen, man
kan ikke bare tage en kat med ind på en udstilling uden om dyrlæge
kontrollen!

Iben

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 07-07-03 14:07

> [...]
man
> kan ikke bare tage en kat med ind på en udstilling uden om dyrlæge

Hej Iben Nej det er rigtigt nok... det havde jeg da heller ikke tænkt mig...
jeg ville bare vide om jeg kunne tage en andens kat med (på alm. vis med
tilmelding, dyrlægetjek o.s.v) Når ejeren ikke er medlem
Randi

Fra : Freedom

Dato : 07-07-03 14:12

> [...]
> jeg ville bare vide om jeg kunne tage en andens kat med (på alm. vis med
> tilmelding, dyrlægetjek o.s.v) Når ejeren ikke er medlem

Hej Randi, nåe;))))) Nej den går jo ikke alligevel;)

Iben

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 07-07-03 19:48

> Hej Randi, nåe;))))) Nej den går jo ikke alligevel;)
>
> Iben

Nej det har jeg jo så forstået...så må hun vente til september. Så kan hun
selv når at melde sig ind i en klub i mellemtiden

Tak for svarene
Randi

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-07-03 20:20

Hun kan vel bare forære dig katten. Når så udstillingen er overstået, kan du
forære hende den
Der er ikke engang ejerskifte på racekatte mere, og på huskatte har der vel
aldrig været, så det står ikke registreret nogen steder, hvem der ejer
hvilke katte. Og man har jo lov til at forære en kat væk, der er ingen krav
om mindstepris.

Mvh. Else.

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:becf84$bk9$1@sunsite.dk...

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 13-07-03 13:32

> [...]
> Jeg tilbød at tage den med næste gang jeg skulle afsted. Så var det jeg

Hej Randi.

Som de andre skriver: Nej, det må du ikke. Men nu ligger landet sådan, at
ingen på denne jord kan se på din venindes kat, at det ikke er din! Så hvis
jeg var dig tror jeg såmænd bare at jeg ville gøre det .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.