jeg er bare så vred !!!!!
Fra : Tournesol

Dato : 06-07-03 21:49

Hejsa

Jeg er ved at explodere at vrede lige nu!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har et venne par som har taget en hun kat til sig det viste sig så den
var gravid og den har så fået killinger.
Men nu er sto...... gået total agur over at sådan nogle små 8 ugers
killinger kan finde på at krave i møbler have div uheld så agurk at
sto...... truer med at slå dem ihjel.
Jeg havde veninde stortudene i telfonen så nu lede vi med lys og lygte efter
en der vil tage en misse mor med 4 killinger hurtigst muligt helst i morgen.

Jeg kan desværre ikke have dem, katten er ikke vandt til hund, og så er
cæsar ville jage henne rundt han har kun en ting i hovdet da han er fetil
(avls han) jeg har ikke rigtig et sted jeg kan isolere dem ellers havde jeg
hentede dem promte!!!!

Jeg er vred at jeg koger!!!!!!!!!

Er der nogle der kan hjælpe så skriv til mig på bankehytten@fjerntdcadsl.dk
husk at fjerne fjern kattene befinder sig i nordsjælland.

Knus henriette.

--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 06-07-03 21:55

<klip> Jeg har et venne par som har taget en hun kat til sig det viste sig
> [...]
efter
> en der vil tage en misse mor med 4 killinger hurtigst muligt helst i

</klip>

Hej Henriette ...

Prøv at ringe til:
Kattens Værns internat i Nordsjælland
Blytækkervej 17
3400 Hillerød
Telefon 48 24 79 00
Eller Inges
Kattehjemmet i Hillerød
Frederiksværksgade 176
4000 Hillerød
Tlf. 70 20 22 73

Jeg kan desværre heller ikke hjælpe, men det er da muligt en af disse kan
*smil*
--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 06:44

godmorgen

> Jeg kan desværre heller ikke hjælpe, men det er da muligt en af disse
> kan *smil*

Tak men vi har ringet og det koster 500 kr pr kat og dete r manden ikke lige
indstillet på han har en nemmer løsning og billiger som jeg slet ikke vil
komme ind på eller tænke til ende

Hvis det ahvde været en vildkat havde de taget henne, hun er jo ikke vild
kat mere når de først har taget sig af henne .-(

Tak for rådet

Hilsen henriette.

Fra : ml

Dato : 06-07-03 22:17

"Tournesol" <bankehytten@katteyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> Men nu er sto...... gået total agur over at sådan nogle små 8 ugers
> killinger kan finde på at krave i møbler have div uheld så agurk at

Det lyder meget voldsomt, men har hørt det før.

> Jeg havde veninde stortudene i telfonen så nu lede vi med lys og lygte
efter
> en der vil tage en misse mor med 4 killinger hurtigst muligt helst i
morgen.

Hvad med at skille dyrene? Selvom det ikke er smart før 12. uge, kan det
være nødvendigt, for hvem vil have 5 katte? Ellers kan det vel vente 2 uger.
Så må manden falde lidt ned i mellemtiden.
--
ml

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 06:49

Godmorgen

> Det lyder meget voldsomt, men har hørt det før.

Det er det også har er funstændig jeg vil bruge betegnelsen sindsyg han
råbte og skreg i baggrunden da jeg snakkede med henne i telefonen og senre
ringede han og råbte og skreg af mig ....jeg siger dig jeg e r måløs!!!!

> Hvad med at skille dyrene? Selvom det ikke er smart før 12. uge, kan
> det være nødvendigt, for hvem vil have 5 katte? Ellers kan det vel
> vente 2 uger. Så må manden falde lidt ned i mellemtiden.

Selv om det strider mod alle mine principper så overvjeer jeg det for jeg
tror sagtens jeg selv kan have alle killingerne til de bliver 12 uger men
somsagt det strider mod alt hvad jeg har lært men jeg tror jeg bliver nødtil
at gøre en undtagelse ( nu må vi se løbbet af dagen.

tak for dit råd.

Hilsen henriette.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-07-03 07:22

Hej Henriette

En mere barsk løsning kunne være at få killingerne
aflivet hos dyrlægen, og mormis neutraliseret, det er
bestemt ikke "optimalt" men vi ved jo godt at når det
handler om katte, så er der lang vej til det "perfekte"

Jeg elsker sol sommer og varme, men det er desværre
også den tid på året der gør mig mest vred og "hys" så
jeg engang imellem "drømmer" om en ny "istid"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 08:06

Hej Marianne

> En mere barsk løsning kunne være at få killingerne
> aflivet hos dyrlægen, og mormis neutraliseret, det er
> bestemt ikke "optimalt" men vi ved jo godt at når det
> handler om katte, så er der lang vej til det "perfekte"

Nej dete r absolut ikke optimalt men en værdig løsning trods alt.

Er det mere humant at aflive den end at tage dem fra moren i en alder af 8
uger???
Jeg er lidt i tivl om havd jeg skal gøre hvis ikke jeg finder en der vil
tage dem alle.

Hvis jeg nu har alle 4 killinger her ville det være bedre????

> Jeg elsker sol sommer og varme, men det er desværre
> også den tid på året der gør mig mest vred og "hys" så
> jeg engang imellem "drømmer" om en ny "istid"

Me to me to!!!!!

Hilsen henriette.

Fra : TM

Dato : 07-07-03 08:11

> Hvis jeg nu har alle 4 killinger her ville det være bedre????

Hej Henriette

surt show (((

Tag dem dog hjem...det ville bare have været fedt, hvis Amerine havde været
hjemme, så kunne hun måske (kun måske) have ageret en form for mor.

Men jeg ville i hvertfald prøve, hvis jeg var dig - kan ikke klare sådan
noget.
Så 3 stk. 5 ugers killinger igår, og de er jo allerede små uskyldige helt
færdige væsener.´

HELD OG LYKKE

KNUS

Tina

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 08:21

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 08:25

Hejsa

> Tag dem dog hjem...det ville bare have været fedt, hvis Amerine havde
> været hjemme, så kunne hun måske (kun måske) have ageret en form for
> mor.

Rine kommer hjem om 14 dage parret eller ej det vil tiden vise .hun ville
helt sikekrt tage dem til sig som sine egne hun er allerede nu hjælpe mor
for de killinger der hos dem hun er til rarring hos .

> Men jeg ville i hvertfald prøve, hvis jeg var dig - kan ikke klare
> sådan noget.
> Så 3 stk. 5 ugers killinger igår, og de er jo allerede små uskyldige
> helt færdige væsener.´

Hvis ikke jeg finder andre alternativer henter jeg dem i aften!!!!

Knus Henriette.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 07-07-03 08:18

> [...]
> uger???
> Jeg er lidt i tivl om havd jeg skal gøre hvis ikke jeg finder en der vil

Sikke da en omgang!

Personligt synes jeg absolut det er bedre at ta' dem ved 8 uger end at
aflive dem!
Selvfølgelig skal man gøre hvad man kan for at mislingerne kan bilve ved mor
til 12 uger, men kan det ikke lade sig gør må man se lidt tilbage på dengang
hvor killinger kom fra moderen ved 8 uger... De katte vi har haft har
absolut ikke lidt overlast af det! Som sagt, selvfølgelig hellere lade
dem blive de 4 uger ekstra og lade dem få det mere... Misforstå mig endelig
ikke, men er alternativet at de biver aflivet, så synes jeg 8 uger er okay.
Jeg har 4 5-ugers killinger og 2 meget gæstfri voksne katte og ville såmmænd
godt kunne ta' de 4 8 ugers også... Men afstanden er bare for stor. Hvis der
dog er nogen her inde der kører fra Sjælland mod Jylland (Jeg bor' 20 km.
vest for Kolding) og kan ha' dem med, så kan jeg godt ta' dem. Vi har før
ført herreløse killinger sammen med vores egen kat's killinger uden
problemer (dog ikke hende vi har nu, men både moderen og mosteren har også
taget imod forældreløse killinger uden et kny, så jeg vil godt binde an på
det! Det er meget gæstfri gener! og går det ikke med hende har vi
mulighed for at holde dem sepereret fra resten af flokken og samtidig gi'
dem en masse kontakt)

> Hvis jeg nu har alle 4 killinger her ville det være bedre????

Ja, det synes jeg.

Rinnie

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 08:30

hejsa

> Sikke da en omgang!

ja mon ikke!!!!

> Personligt synes jeg absolut det er bedre at ta' dem ved 8 uger end at
> aflive dem!

Det syntes jeg også jeg kan næsten ikke bære de skal aflives selv om det jo
ikke er mit problem men det har jeg så gjort det til jeg kan ikke lade være.

> [...]
> det mere... Misforstå mig endelig ikke, men er alternativet at de
> biver aflivet, så synes jeg 8 uger er okay.

jeg forstår dig godt og føler det samme

> [...]
> det ikke med hende har vi mulighed for at holde dem sepereret fra
> resten af flokken og samtidig gi' dem en masse kontakt)

kunne det alde sig gøre ville det være fedt helt sikkert!!!
Det er nok mere optimalt en her hos mig fordi du har en mormis.

lad os høre om nogle kan transporter dem.

Hilsen henriette.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-07-03 08:45

Rinnie Ilsøe wrote:
> Sikke da en omgang!
.. Hvis der dog
> er nogen her inde der kører fra Sjælland mod Jylland (Jeg bor' 20 km.
> vest for Kolding) og kan ha' dem med, så kan jeg godt ta' dem.

hvis det er til nogen hjælp overhovedet så kører kæresten og jeg til Vejen
på torsdag formiddag... og kunne endda evt have dem her hos os indtil
da......
say the word......
det største problem for os var nu hvis det skulle være permanent da kæresten
er allergisk og vi jo planlægger killinger......

hvis det er en option så kan vi faktisk godt hente dem i aften!!
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-07-03 08:33

Hej igen Henriette

<Nej dete r absolut ikke optimalt men en værdig løsning trods alt.>

Ja det er det, og med tanke på hvordan deres liv eller
død, ellers kunne forme sig, så _ved_ man trods alt
at det er gået hurtigt og smertefrit. Som sædvanligt er
der et stort overskud af killinger denne sommer.

<Er det mere humant at aflive den end at tage dem fra moren i en alder af 8
uger???>

Det er svært, har de hinanden og måske en voksen som
"rollemodel" kunne det sikkert være godt nok, men og
der er jo altid et men, vil de være til at komme af med ??
engang imellem har jeg på fornemmelsen at vi er ved at
"løbe tør" for gode kattehjem.............så det er svært,
og det kan ende med at de alligevel må aflives, det er
jo de færreste af os, der uden videre bare kan øge vores
kattebestand med en "flok" mere.

En gang imellem virker det så håbløst, alt det vi gør batter så lidt i det
store billede, så nu vil jeg sætte mig hen og bande og tude lidt og bede til
at den kattelov snart kommer.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 17:48

Hejsa Allesammen

Tusidn tak for alt hjælp men killingerne har fået et hjem sammen med mormis
nu får de det godt og killingerne bliver hos henne til de er 12 uger

Dete r bare en kanon gruppe når det virkelig gæller

stort knus til alle Henriette.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-07-03 17:55

Tournesol wrote:
> [...]
> 12 uger
>
> Dete r bare en kanon gruppe når det virkelig gæller

dejligt at høre.... håber at vi får en opdatering på hvordan det går....
hvem kunne til sidst tage dem?

Fra : Tournesol

Dato : 07-07-03 18:03

Hejsa

> dejligt at høre.... håber at vi får en opdatering på hvordan det
> går.... hvem kunne til sidst tage dem?

Jeg skal fortælle når jeg høre noget

Det er en veninde´s veninde der har taget dem til sig
Det var meningen at hun skulle have haft den ene killinge når de blev gamle
nok nu fik hun så 3 mere og en mormis

knus henriette.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 07-07-03 19:27

> Det er en veninde´s veninde der har taget dem til sig
> Det var meningen at hun skulle have haft den ene killinge når de blev
gamle
> nok nu fik hun så 3 mere og en mormis

Dejligt det flaskede sig! Jeg tror det bliver min mands bedste
fødselsdagsgave at de alligevel ikke kommer! Hahaha

Rinnie
-Hvis man dog er sød ved dyrene, men som de fleste mænd leger han hård lige
til man vender ryggen til og så sidder han og nusser med de små bæster!
Hihi...