knurhårs-konkurrence
Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-07-03 17:57

Hej med jer

Jeg synes det er på tide at vi får fat i målebåndende Ej spøg til side.
Yatzy har nok de længste knurhår jeg nogensinde har set. Vi har længe gået
rundt og joket med at vi da måtte måle dem en dag. Og det gjorde vi så idag.
Og sikke et shok vi fik. De to længste knurhår målte 16 cm! Det synes vi
altså er meget!

Hva' så? Er der nogen der kan stikke den? Bare sådan af ren nysgerrighed

Knus fra Kari - Yatzy- Alf og Zulu

Fra : Dorthe Koch

Dato : 05-07-03 18:20

> [...]
> altså er meget!
>
> Hva' så? Er der nogen der kan stikke den? Bare sådan af ren nysgerrighed

Neeej, nu må jeg altså grine...og det gør jeg faktisk. Da jeg læste din
mail sad Mikkel oppe på skærmen, og med et skælmsk smil på læben øjnede
jeg muligheden for at få hævn over ham fra i morges (Læs indlægget
"prust ...støn...hvornår...). Og jeg tror han fornemmede det, for ned
sprang han. Og så gik den vilde (S)kattejagt med linealen som mit bedste
våben. EURIKA....nu er MIT mål nået: Og nej, din missers helt fatastiske
16,5 cm. kan vi ikke matche fra denne front. Vi kunne kun lige akkurat
snige os op på 10,5 . I står endnu ubesejrede, men vi vil med interesse
følge med i slagets videre udvikling. For nu har jeg en seriøs fredspibe
at ryge med Mikkel, som vist føler sig ganske forurettet. Hans stolthed
er uden tvivl stødt over at være blevet slået i centimeternes verden.

Med venlig hilsen
Dorthe & en lettere fornærmet Mikkel.
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-07-03 19:48

> [...]
> at ryge med Mikkel, som vist føler sig ganske forurettet. Hans stolthed
> er uden tvivl stødt over at være blevet slået i centimeternes verden.

*Fnis* Nu fik jeg også lige lidt at grine af. Håber han tilgiver dig igen
Så dramatisk var det slet ikke. Hun mimrede bare lidt med næsen, men
fortsatte ellers med at ligge i den dvaske stilling de alle tre har dyrket
idag.

Kari

Fra : Stina Hofmann

Dato : 05-07-03 21:49

Dorthe Koch skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Hans stolthed er uden tvivl stødt over at være blevet slået i centimeternes verden.

Typisk mænd!

Mvh
Stina og drengene - hvoraf den yngste excellerer i halve knurhår. Hvem
mon ødelægger dem?

Fra : Tournesol

Dato : 05-07-03 18:26

Hejsa

> Hva' så? Er der nogen der kan stikke den? Bare sådan af ren
> nysgerrighed

ja min cæsar kan med hele 2 cm 18 cm knurehår >brriiiaaaav< men han er
også coon
det er godt nok også nogle kæmpe knurhår cæse har men jeg tror ikke at de
vare længe før de knækker/slidt korter

Hilsen Henriette cæsar yellow fredrik og amerine som stadig er på ferie.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-07-03 19:10

In article <3f0709d7$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Tournesol
<bankehytten@katteyahoo.dk> wrote:

> ja min cæsar kan med hele 2 cm 18 cm knurehår >brriiiaaaav< men han er
> også coon

Ja det var jo lige det jeg spekulerede på Siger man ikke at længden
af kattens knurhår - når den "spreder dem ud" til siderne passer med
bredden på hele katten? Altså at hvis knurhårene kan komme igennem en
åbning kan resten af katten osse... men det er måske en "and" ? .-)
I hvertfald kunne det godt passe med at mine siampigers knurhår er
"sølle" 7-8 cm. De fylder jo heller ikke helt så meget i landskabet som
en MCO

Fra : Tournesol

Dato : 05-07-03 19:17

Hejsa

> [...]
> "and" ? .-) I hvertfald kunne det godt passe med at mine siampigers
> knurhår er "sølle" 7-8 cm. De fylder jo heller ikke helt så meget i

Jeg ved ikke om det er en "and" ,men jeg har hørt det samme, mod der er
nogle der evt. ved om det har noget på sig ???

Jeg syntes nu ikke cæsar er så "bred" som hans knurhår er lange måske også
derfor de knækker

Hilsen henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-07-03 19:46

> [...]
> en MCO
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hejsa.
Jeg ved ikke om det har noget på sig, men Yatzy er altså et lille nips. Hun
er i hvert fald ikke over 32 cm bred. Men på den anden side kan hun jo så
også komme igennem steder der er lige så brede som knurrehårene

Kari

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-07-03 08:44

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bredden på hele katten? Altså at hvis knurhårene kan komme igennem en
> åbning kan resten af katten osse... men det er måske en "and" ? .-)

Hejsa Ann

Jeg har altid hørt det som, hvis bare katten kan få hovedet igennem, så kan
hele katten komme igennem .. Måske fordi hovedet er det eneste "hårde" på
katten ( kraniumet ) - når det er kommet igennem, kan resten af kroppen
"slange sig" igennem et lille hul ..

Hilsen Pia og misserne

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Pia@lihme.com

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-07-03 10:08

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> writes:

> [...]
> hele katten komme igennem .. Måske fordi hovedet er det eneste "hårde" på
> katten ( kraniumet ) - når det er kommet igennem, kan resten af kroppen

Det har jeg også altid hørt og har da en fornemmelse af at det må være
rigtigt

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-07-03 12:36

In article <3f07d327$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pia Lihme
Petersen <Pia@lihme.com> wrote:

> [...]
> hele katten komme igennem .. Måske fordi hovedet er det eneste "hårde" på
> katten ( kraniumet ) - når det er kommet igennem, kan resten af kroppen

Hej Pia
Det har du sikkert ret i
Det med knurhårene skulle være til mere almindelig "passage", f.eks.
når katten færdes i mørke og er på jagt - altså noget med at snige sig
frem uden at røre ved omgivelserne i modsætning til at vride sig
igennem noget smalt

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-07-03 13:06

> [...]
> når katten færdes i mørke og er på jagt - altså noget med at snige sig
> frem uden at røre ved omgivelserne i modsætning til at vride sig

Hej Ann

Ja - det er nok rigtigt .. Jeg har hørt om katte som - af den ene eller
anden grund - ikke har haft deres knurhår .. disse katte skulle på det
nærmeste gå ind i ting, fordi de bruger knurhårene til at "styre udenom"
ting .. Jeg ved ikke om det er rigtigt ?? Jeg mener - katte kan da se
udemærket .. ? Meeen - jeg tror ikke jeg vil afprøve det .. hehe - tvivler
på at nogle af mine kattedyr ville se specielt godt ud uden knurhår

Hilsen Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-07-03 13:17

In article <3f08107c$0$32464$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pia Lihme
Petersen <Pia@lihme.com> wrote:

> Jeg mener - katte kan da se
> udemærket .. ?

Så vidt jeg ved er katte langsynede. De ser bedst og skarpest på ca. 2
meters afstand, men ikke helt tæt på.
Man har lavet fotooptagelser af katte der fanger bytte, hvor man kan
se, at de ligesom vender knurhårene fremad og "føler" byttet når de
kommer helt tæt på - fordi de ikke kan se tydeligt mere på så tæt hold

Fra : Kate

Dato : 06-07-03 14:33

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> wrote in

> ikke har haft deres knurhår .. disse katte skulle på det
> nærmeste gå ind i ting,

Lige præcis dette tror jeg ikke på. Ganske enkelt fordi Johan havde
ingen knurhår i det meste af Oliwers levetid. Oliwer bed knurhårene af
Johan både dem i siden og dem over øjnene (hedder de monstro knurhår?)
og Johan gik ikke ind i noget her. Er her så bare ikke mørkt nok ?
Efter Oliwers død fik Johan sine knurhår tilbage, ingen andre har fået
den tåbelige idé at fjerne dem

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-07-03 14:53

In article <3f082510$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> (hedder de monstro knurhår?)
> og Johan gik ikke ind i noget her. Er her så bare ikke mørkt nok ?

Eller måske er det noget de bruger til de virkelig fine marginaler? Jeg
mener, en ting er at færdes i et hus man kender, et andet at snige sig
ind på og fange en mus i det fri?
Jeg plejer i øvrigt at kalde dem over øjnene for øjenbryn
Ditte har også altid snuppet Donnas - men _kun_ dem, ikke
knurhårene.... har opgivet helt at finde ud af hvad det går ud på -
troede egt. mest det var noget kattemødre gjorde med deres killinger.
Anette Røpke mente da jeg spurgte hende i sin tid, at det var fordi
Ditte også ville bestemme lidt Ditte var "underkat" på det
tidspunkt. Men det er jeg ikke så sikker på, at hun er mere - og Donnas
øjnbryn ryger stadig Hm...

Fra : Kate

Dato : 06-07-03 21:54

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in

> Eller måske er det noget de bruger til de virkelig fine
> marginaler? Jeg mener, en ting er at færdes i et hus man kender,
> et andet at snige sig ind på og fange en mus i det fri?

Ja, okay, Johan kender jo hjemmet rimeligt godt efter at have boet her
i 11 år, og jeg er ikke typen der flytter rundt på min møbler i tide og
utide ej heller skifter jeg tingene ud ret ofte.

<snip om dominans>

> det var fordi Ditte også ville bestemme lidt Ditte var
> "underkat" på det tidspunkt. Men det er jeg ikke så sikker på, at
> hun er mere - og Donnas øjnbryn ryger stadig Hm...

Næ, jeg opfattede nu heller ikke Oliwer som andet end underkat og han
formelig barberede Johan i perioder. Det med at fjerne knurhårene
gjorde han konsekvent, men i en periode fjernede han alt hår på Johan,
fra nede melle øjnene til et godt stykke over ørerne. Hvorfor Johan
fandt sig i det har jeg aldrig forstået.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-07-03 19:49

> [...]
> også coon
> det er godt nok også nogle kæmpe knurhår cæse har men jeg tror ikke at de

Yatzy er godt nok "kun" en Norsk Skovkat. Det fantastiske er bare at hendes
knurhår altid er så lange. De knækker bare ikke. Men jeg må jo se i øjnene
at vi er slået

Kari

Fra : Tournesol

Dato : 05-07-03 20:15

Hejsa

> Yatzy er godt nok "kun" en Norsk Skovkat. Det fantastiske er bare at
> hendes knurhår altid er så lange. De knækker bare ikke. Men jeg må jo
> se i øjnene at vi er slået

Måske cæses knækker fordi han taber sig lidt for tiden man har fået damer på
hjernen
tilgengæld er han blevet nået så kælen!!!!!! han kan ellers godt være temlig
reseveret undtaget farmand ahner cæses favorit de to er som ærtehalm de
sover sammen hver nat >hihi< 8 kg kat som extra dyne

Hans næste længste knurhår hår er 16 cm lige som din misser

Det ser fantatisk flot ud med de lange knurhår!!!!
meeen man skal passe på når der stanges, ellers få man den i øjne og det er
ikke behaglit skal jeg lige hilse og sige.

Hilsen henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-07-03 21:13

> [...]

> reseveret undtaget farmand ahner cæses favorit de to er som ærtehalm de
> sover sammen hver nat >hihi< 8 kg kat som extra dyne

Alf er også en Maine Coon. Han er dog så venlig at han kun ligger ved siden
af os og sover. Man kan jo få helt åndenød, når han ligger på
maven/brystkassen længe nok. Han vejer også 8 kg nu, men han bliver bare ved
med at vokse.

> Det ser fantatisk flot ud med de lange knurhår!!!!
> meeen man skal passe på når der stanges, ellers få man den i øjne og det
er
> ikke behaglit skal jeg lige hilse og sige.

Ja det er rigtigt flot. Yatzy eeelsker at ælte og nusse rundt i mit hår, så
jeg er mere vant til at få det i ørerne. Men det er altså ikke mindre
behageligt

Kari