Sa***s også!!!
Fra : Ann K

Dato : 03-07-03 15:09

Hejsa.
Skal bare lige lufte mine frustrationer!
Ranje er _igen_ blevet urenlig
Han er også blevet mere og mere "hys" og langer igen ud efter alt og alle!

Vi må _ikke_ røre hans venstre forpote... og hvis vi alligevel prøver, så
langer han også ud efter os!
Han reagerer fuldkommen "sindssygt", hvis vi kæmmer Aske eller Tjalfe, mens
han er i nærheden... Aske og Tjalfe hyler, knurrer, snerrer, skriger og
protesterer jo voldsomt, når de bliver udsat for den slags "overgreb" - og
nu er Ranje begyndt at gå til angreb på dem, mens de bliver kæmmet
Kludetæppet _sniger_ sig forbi ham! og lille Namacoola fatter ikke en brik
af hans dårlige humør - og har derfor et par grimme krads på den ene skulder

Det er ikke mere end knap en måned siden, han sidst var til dyrlæge for at
få sin smertestillende depotindsprøjtning... der normalt varer ca 3 - 4
måneder!

Vi ved jo næsten godt hvad dette her betyder!
FANDENS OSSE!!!!!!!!!!!!

Mvh Ann - der selvfølgelig bestiller ny tid hos dyrlægen på mandag!!!

Fra : Pia J

Dato : 03-07-03 15:14

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in message
> Hejsa.
> Skal bare lige lufte mine frustrationer!
> Ranje er _igen_ blevet urenlig
> Han er også blevet mere og mere "hys" og langer igen ud efter alt og alle!

Øv, den stakkels dreng har ondt i fussen. Forhåbentlig god bedring med ham.

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-07-03 15:28

In article <be1ddi$1n1$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> Vi ved jo næsten godt hvad dette her betyder!
> FANDENS OSSE!!!!!!!!!!!!

Årh stakkels misser - og jer. Men det lyder uholdbart - for alle
parter.
Det er jo også synd hvis han har så ondt at tilværelsen er en plage...
*suk*
Håber for jer og Ranje at dyrlægen har en mirakelkur..

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-07-03 15:38

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> Hejsa.
> Skal bare lige lufte mine frustrationer!

Bare ok *S*

> [...]
>
> Vi må _ikke_ røre hans venstre forpote... og hvis vi alligevel prøver, så

Stakkels Ranje. Han må være ved at gå til af smerte når han reagerer sådan..

> [...]
> protesterer jo voldsomt, når de bliver udsat for den slags "overgreb" - og
> nu er Ranje begyndt at gå til angreb på dem, mens de bliver kæmmet

Det var meget, at han går efter Aske også *chok*

> Kludetæppet _sniger_ sig forbi ham! og lille Namacoola fatter ikke en brik
> af hans dårlige humør - og har derfor et par grimme krads på den ene skulder

Nåeh stakkels lille Namacoola, håber ikke at hun tilter helt igen..

> Det er ikke mere end knap en måned siden, han sidst var til dyrlæge for at
> få sin smertestillende depotindsprøjtning... der normalt varer ca 3 - 4
> måneder!

Så kan der jo være et eller andet galt siden at depotet ikke virker så
længe, så han jo reelt ikke får nytte af depotet...

> Vi ved jo næsten godt hvad dette her betyder!
> FANDENS OSSE!!!!!!!!!!!!

*snøft*

> Mvh Ann - der selvfølgelig bestiller ny tid hos dyrlægen på mandag!!!

Vi krydser fingre/tæer/poter/knurhår og tænker positive tanker

Anastacia sender en håndfuld spinbrum til jer alle sammen og et
helt specielt stort/langt til Ranje, som må være virkelig desperat..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Ann K

Dato : 03-07-03 23:53

Hejsa.
Tak for alle ønsker om god bedring... men det er jo dét vi _ved_, der ikke
er mulighed for
Ranje halter ikke... og virker på mange måder langt mere "frisk" end han har
gjort længe! Han hopper rundt som en kåd killing - og dét er jo ellers ikke
noget vi har været vant til... der er trods alt en grund til at han har fået
øgenavnet "Tykmis"... Han har tabt sig - men ikke mere end hvad man kan
vente af en kat, som er på skrap diæt! Og vægttabet har så betydet at han er
blevet mere aktiv... måske kan hans dårlige pote ikke tåle denne øgede
belastning... Selv om man da skulle tro at poten ville have det bedst med
_ikke_ at skulle bære på så mange overflødige kilo :-? Uanset hans
aktivitetsniveau...
Selvfølgelig er det slidgigten i de knuste poteknogler, der har slået til
igen... men han har jo ellers ikke haft det slemt efter at vinteren blev
fulgt af det varme forår... og nu er det sommer - og endnu varmere... Det
_burde_ være lige _nu_ han har det allerbedst!!!

Grunden til at vi venter til mandag er at vores dyrlæge pt holder lukket
(der skal vist males)... og vi vil helst at hun "følger Ranje helt til
dørs"... Hun er den som kender ham bedst og vi er trygge ved, at hun også
kan vejlede os om, hvad der er det rigtige at gøre...
Vi har dog nogle smertestillende piller liggende... de er ganske vist
beregnet til Sif - men de er både til hunde og katte... og vi har også vores
dyrlæges privatnummer - så her til aften har Jan ringet hende op (undskyldt
mange gange!!!) og spurgt om vi kunne give Ranje pillerne i en tilpasset
dose... det kunne vi, så nu får han smertestillende piller de næste par
dage... og så håber jeg da at de vil hjælpe ham!

Nå... for lige at sætte prikken over i'et, har Tia brugt hele dagen på at
kaste op! Håber det ikke er noget, men "kun" den samme tur som Aske og
Tjalfe har været igennem indenfor den sidste uge... Lige nu kører alle
skrækscenarierne om hårboller og forstoppelse i mit hovede

Næste gang jeg anskaffer mig enten en hund eller kat _skal_ de være af
porcelæn!!! Det bekymrer jeg mig ikke ret meget om..... ;)

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-07-03 11:19

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> writes:

> Hejsa.
> Tak for alle ønsker om god bedring... men det er jo dét vi _ved_, der ikke
> er mulighed for

*snøft-piv*

> Ranje halter ikke... og virker på mange måder langt mere "frisk" end han har
> gjort længe! Han hopper rundt som en kåd killing - og dét er jo ellers ikke
> noget vi har været vant til... [..]

Æv, så fik slankekuren dårlige bivirkninger...

> [...]
> fulgt af det varme forår... og nu er det sommer - og endnu varmere... Det
> _burde_ være lige _nu_ han har det allerbedst!!!

ja det skulle man da mene, men kombinationen af mere aktivitet og
masser af fugt kan nok nemt opveje det varmere vejr...

> [...]
> dørs"... Hun er den som kender ham bedst og vi er trygge ved, at hun også
> kan vejlede os om, hvad der er det rigtige at gøre...

Tænkte nok at der var en rigtig fornuftig grund til at i ventede til
mandag og så hellere "hvis muligt" vente et par dage og så komme til
en dyrlæge som er inde i sagen. End at stå bagefter og være i tvivl...*S*

> [...]
> dose... det kunne vi, så nu får han smertestillende piller de næste par
> dage... og så håber jeg da at de vil hjælpe ham!

Stor ros til hende dyrlægen, kunne forestille mig at Jan har været
lidt desperat på Ranjes vegne..*S*

> [...]
> Tjalfe har været igennem indenfor den sidste uge... Lige nu kører alle
> skrækscenarierne om hårboller og forstoppelse i mit hovede

Du tror ikke at det kan være en stressreaktion, forstået sådan at hun
vasker sig mere og dermed har mere at skulle af med...:-?
Jeg er stort set sluppet for hårboller på det seneste fordi Anastacia
får en tur med kammen ca en gang om dagen nu, der er ikke mere så
meget løs pels, hun er vist også nede i miniskørt afdelingen hvad
angår pelstykkelse efterhånden *S*

> Næste gang jeg anskaffer mig enten en hund eller kat _skal_ de være af
> porcelæn!!! Det bekymrer jeg mig ikke ret meget om..... ;)

Men dem i kød og blod har nu visse andre fordele som dem i porcelæn
ikke har, selvom det lejlighedsvis kan synes som en stor bekymring..;-/

Fra : JensenJS

Dato : 04-07-03 17:37

> [...]
> fulgt af det varme forår... og nu er det sommer - og endnu varmere... Det
> _burde_ være lige _nu_ han har det allerbedst!!!

Så vidt jeg ved kan katte godt tåle Ingefærd, som siges at være godt
hvis man har slidgigt.
mvh JensenJS

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 05-07-03 07:56

..God morgen Ann

..
> [...]
> fulgt af det varme forår... og nu er det sommer - og endnu varmere... Det
> _burde_ være lige _nu_ han har det allerbedst!!!

Har du overvejer Glucosamin ? det skulle jo være uovertruffent til heste og
ikke anerkendt til mennesker, men jeg kender flere, der prøver det
alligevel. Måske en ide at høre dyrlægen på mandag, der kan jo ikke ske
noget ved at prøve *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Pia J

Dato : 05-07-03 08:17

> Hejsa.
> Skal bare lige lufte mine frustrationer!
> Ranje er _igen_ blevet urenlig
> Han er også blevet mere og mere "hys" og langer igen ud efter alt og alle!

Surt at det går den vej med din baby. Hører, at du måske bliver hjemme hos
ham, og det er jo forståeligt, selvom vi vil savne dig. Håber han har det
bedre med pillerne!

:Pia, M&M + skumbananer

Fra : Kate

Dato : 05-07-03 09:10

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Surt at det går den vej med din baby. Hører, at du måske bliver
> hjemme hos ham, og det er jo forståeligt, selvom vi vil savne dig.
> Håber han har det bedre med pillerne!

Nej nej, det var kun mig der spekulerede på om Ann måske ikke havde
lyst til at forlade ham hvis han havde det dårligt. Ann har dog
bekræftet at hun gerne vil med... og jeg får lov at se Tia alias
Kludetæppet live *smil*

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Pia J

Dato : 05-07-03 09:17

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote in message news:3f0687cb$0$83046

> Nej nej, det var kun mig der spekulerede på om Ann måske ikke havde
> lyst til at forlade ham hvis han havde det dårligt.

Det kan jeg godt forstå, hvis Ann ikke ville - jeg har det dårligt med at
efterlade mine vuffer for længe - også selvom de har det fint

>Ann har dog
> bekræftet at hun gerne vil med... og jeg får lov at se Tia alias
> Kludetæppet live *smil*

Skønt :)

:Pia

Fra : Ann K

Dato : 07-07-03 09:51

Hejsa.
Har lige været hos dyrlægen.... Vi fik Ranje med hjem igen!!!
Fordi han har reageret positivt på de smertestillende piller i week-enden,
ville vores dyrlæge give ham endnu en chance og han fik derfor lagt en ny
smertestillende depotindsprøjtning...
Samtidig er vi blevet enige om at regulere hans kost, sådan at han - i
stedet for udelukkende slankefoder - også får noget af RC's MCOfoder, der
indeholder glucosamin... det har han fået lidt af allerede, men nu blander
vi det i forholdet 1:1... Er helt sikker på at Ranje vil sætte stor pris på
denne kostforandring - slankefoder er jo noget hø!
At den tidligere sprøjte så hurtigt har mistet sin effekt, mente dyrlægen
bla kunne skyldes den stress Ranje naturligvis har været udsat for mht
Tia...
Men dette forhold er faktisk ved at være helt på plads... og Ranje har fået
en ny veninde Når han altså ikke er sur og har smerter....
Så nu holder vi ham inde i et par dage... lukker ham så i løbegården, der
ganske vist stadig ikke er "Tjalfe-sikker", men Ranje er _ikke_ en
udbryderkonge og vil så bare tusse rundt og snuse til blomsterne

Men vi ved godt at dette kun er endnu en udsættelse... på et tidspunkt vil
smertestillende medicin ikke have tilstrækkelig effekt - eller også vil der
komme bivirkninger... og så....
Vi blev ved nytåret enige om at Ranje levede fra måned til måned... indtil
videre er der så gået 7 måneder

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-07-03 10:33

> [...]

> ville vores dyrlæge give ham endnu en chance og han fik derfor lagt en ny

Juble spinn

> [...]
> vi det i forholdet 1:1... Er helt sikker på at Ranje vil sætte stor pris på
> denne kostforandring - slankefoder er jo noget hø!

Det vil nok være en god ide Det er også ret populært her skal jeg
hilse og sige fra Anastacia

> At den tidligere sprøjte så hurtigt har mistet sin effekt, mente dyrlægen
> bla kunne skyldes den stress Ranje naturligvis har været udsat for mht
> Tia...

Det lyder da egentlig ret fornuftigt, men indrømmet tænkte jeg ikke
selv på den mulighed...;-/

> [...]
> ganske vist stadig ikke er "Tjalfe-sikker", men Ranje er _ikke_ en
> udbryderkonge og vil så bare tusse rundt og snuse til blomsterne

*smil*

> Men vi ved godt at dette kun er endnu en udsættelse... på et tidspunkt vil
> smertestillende medicin ikke have tilstrækkelig effekt - eller også vil der
> komme bivirkninger... og så....

Jamen så er han jo også nået dertil, hvor der ikke er tale om et liv
længere... Og så må egoismen kastes overbord...

> Vi blev ved nytåret enige om at Ranje levede fra måned til måned... indtil
> videre er der så gået 7 måneder

Du er leverandør af ugens glade budskab *S* Lige hvad der manglede
efter den tråd med det hanfjols som hidsede sig op over de små mivere..

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-07-03 10:45

Ann K skrev
< men Ranje er _ikke_ en udbryderkonge og vil så bare tusse rundt og snuse
til blomsterne >

Og så kom jeg lige til at tænke på "tyren Ferdinand"

Det er dejligt at Ranje kan forsøde jeres liv lidt endnu,
den tid der går godt, kommer jo ikke dårligt tilbage.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-07-03 14:31

In article <bebc8q$4jv$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> Hejsa.
> Har lige været hos dyrlægen.... Vi fik Ranje med hjem igen!!!

Årh det lyder godt håber han nyder sit nye foder, han har fortjent
det...

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 18-08-03 12:36

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
Hej Ann!

Nu er det en lidt gammel tråd jeg har fundet her, men jeg håber selvfølgelig
at Ranje stadig har det godt. Nu ved jeg ikke præcist hvad der er galt med
hans pote, men kunne det ikke være en mulighed at amputere den?? Katte kan
sagtens lære at nøjes med 3 poter/ben, og have et godt katteliv alligevel -
og når han ovenikøbet ikke er den største kravlenisse, så går det jo
nemmere.
Jeg synes bare lige jeg ville foreslå det hvis det kunne hjælpe dig og
Ranje.

Missehilsner
Danielle

Fra : Ann K

Dato : 19-08-03 11:27

Hej Danielle.
Ranje er en affaldsmis som min mand og hunden fandt en kold og våd
nytårsaften i en park inde på Østerbro i KBH... Han var døende af sult -
fyldt med orm og lopper - og max 3 ½ måned gammel
Vel hjemme (og ædru efter nytåret, opdagede vi at hans hale var lidt
kort - og at hans ene pote var "underlig"...
Det viste sig at der manglede de yderste 3 - 4 haleknogler og at en del af
knoglerne i venstre pote er blevet knust/brækket... og at det var en så
gammel skade at det havde nået at læges/sammenvokse forkert Sener og
muskler havde også nået at tilpasse og kompensere delvist for den manglende
bevægelighed... Operation blev frarådet af to uafhængige dyrlæger - der var
ikke sandsynlighed for at en rekonstruktion ville kunne holde i længere
tid... og dermed risiko for at Ranje ville skulle genopereres gentagne gange
i sit liv
Ranje har altså kun haft en "god" pote i en meget kort periode af sit liv!
Han er nu blevet næsten 6 år (vi holder hans anslåede fødseldag d. 15/9)...
og der har siden sidste år været slidgigt i hans dårlige pote

Vi har overvejet amputation... og afventer netop nu at Manden skal være
færdig med et kursus, som gerne skulle bringe ham tilbage på arbejdsmarkedet
(efter 2 års sygdom!)! Kurset har indlagte eksamener og han vil ikke kunne
klare disse - og så samtidig skulle tage stilling til om Ranje skal aflives!
(Ja- min mand er et skvat - og jeg elsker ham for det!)
For ... en amputation vil kun give et positivt resultat _hvis_ der ikke er
sket skader i resten af benet, skulderen og ryggen!!! og som det er nu,
_har_ vores dyrlæge "følt" sig frem til forandringer i skulderen -
forandringer, der kun kan diagnostiseres korrekt vha røntgenbilleder!
Vi venter derfor til min mand er færdig med kurset... og så tages
røntgenbillderne af Ranjes ben og skulder! Er forandringerne tegn på
slid(gigt) - så kommer Ranje ikke til at vågne op fra narkosen

Mvh Ann

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 26-08-03 20:31

Ann K wrote:
> [...]
> del af knoglerne i venstre pote er blevet knust/brækket... og at det
> var en så gammel skade at det havde nået at læges/sammenvokse forkert

Stakkels lille Ranje - sikke dog en start på livet, godt at din mand og
hunden fandt ham.

(Ja- min mand er et skvat - og
> jeg elsker ham for det!)

Det kan jeg godt forstå - dejligt at din mand er ligeså glad for dyrene som
du er.

> For ... en amputation vil kun give et positivt resultat _hvis_ der
> ikke er sket skader i resten af benet, skulderen og ryggen!!!

Jamen hvorfor egentlig det?? - skulderen ville da få ro, hvis benet var
amputeret.??

Er forandringerne tegn på
> slid(gigt) - så kommer Ranje ikke til at vågne op fra narkosen

Det ville være så sørgeligt - vi må håbe at det ikke går så galt.

Trøstende tanker
Danielle

Fra : Kate

Dato : 07-07-03 21:50

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:bebc8q$4jv$1@sunsite.dk:

> Har lige været hos dyrlægen.... Vi fik Ranje med hjem igen!!!

Åhhh, hvor godt.

Ved jo godt at det er svært at se hvis de har det skidt. Hvornår er nok
nok!

Håber han reagerer godt på den nye fodersammesætning så i kan ha' ham
lææææænge endnu. Men som Henrik også skriver så er det vigtig at se
forbi sin egen egoisme når tiden er til det. Men et eller andet sted er
jeg ret overbevist om at det vil i kunne når det er det eneste rigtige
for Ranje.