Første håbolle og selvtillid
Fra : Tina

Dato : 30-06-03 22:42

Ihh, så kom den første hårbolle

Jeg ved godt, hvad Mis skal fodres med fremover. Jeg har tilladt mig at
kalde ham noget andet end Preben. Det blev Mis, efter tegneserien Mis &
Fister ;)

Han har været lidt "sløv" hele aftenen. Tror da pokker. Hvem ville ikke være
det, med sådan en klump pels der var på vej op?

Og så et spørgsmål om selvtillid:

Han er meget glad for at være oppe på det ene af min skabe. Min feriemisser,
Prins Pilfinger (som har været på ferie her i sidste del af maj måned), kan
hoppe op fra kommoden af uden problemer.

Mis prøver også. Sætter sig til rette. Tager tilløb. Samler sig sammen. Skal
lige til at springe - og så svigter modet ham, og i stedet for op, så hopper
han ned, eller vender sig om for at kigge ud af vinduet... Jeg gør alt for
at lokke og opmuntre ham, men det samme sker. På et eller andet tidspunkt
kommer det af sig selv, men hvad kan jeg gøre, for at give ham lidt mere
selvtillid?
Lige nu hjælper jeg ham lidt på vej, men man kan se på ham, at han MEGET
gerne selv vil kunne hoppe derop. Ned er der ingen problemer. Min seng står
klods op ad reolen

Ellers går alt fint. Han er virkelig faldet til. Og marsvinene er han lidt
ligeglad med. De er god underholdning når mam ikke lige har lyst til at
lege, men det er også det hele. Han "fisker" ikke efter dem. De er mere
interesserede i ham, end han er i dem.

Tina, Mis og alle marsvinedrengene

Fra : Kate

Dato : 03-07-03 16:46

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> wrote in

> Lige nu hjælper jeg ham lidt på vej, men man kan se på ham, at han
> MEGET gerne selv vil kunne hoppe derop.

Må jo indrømme at jeg er en af dem som ikke hjælper min kat op eller
ned fra tingene, grusomt tarvelig
Jeg tror bare du skal lade mis finde sin egen rytme, en dag kan han
pludseligt godt komme op på reolen hvis det er interessant nok for ham.
Han skal nok bare have tid til at falde helt til rette, så kommer alle
lømmelstregerne sikkert nok

> Ned er der ingen
> problemer. Min seng står klods op ad reolen

Nej, ned skal de nok komme, om så de vælter alt på deres vej eller
lander midt på det mennske som så frækt har lagt sig i vejen i sengen
, joe, den kender jeg også alt for godt. Lante har nu lært at
undersøge hvor mine ben er før han springer. Jeg tror kombinationen af
mig, der hyler og så en hård landing på mine ben har lært ham ikke bare
at hoppe ned.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-07-03 17:02

In article <3f044fbe$0$83068$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> Jeg tror bare du skal lade mis finde sin egen rytme, en dag kan han
> pludseligt godt komme op på reolen hvis det er interessant nok for ham.

Hm - jeg trpr der er katte der bare ikke er så gode springere. I laaang
tid (et par år?) - inden vi forbarmede os og satte hylder op til hende
- sad Ditte ulykkeligt og kiggede langt efter Donna, når hun sprang op
på døren og videre op på klædeskabet. Ditte ville _så_ gerne, men hun
turde - eller kunne ikke. Hun prøvede på alle mulige måder om der dog
ikke var en anden vej op. Men det var først da vi satte et par hylder
til hende på væggen at det lykkedes.
Så var hun glad - til gengæld fortrængte hun efterhånden Donna fra
yndlingspladsen på skabet, så nu var Donna ked... det er ikke nemt *gg*
der burde ellers være plads til dem begge...

Fra : Majer

Dato : 04-07-03 06:48

Men det
> var først da vi satte et par hylder til hende på væggen at det
> lykkedes.
> Så var hun glad.

Vi måtte også sætte en hylde op til Creamy. hun var ved at gå ud af sit gode
skind, når Peter lå oppe på skabet, og hun ikke kunne komme derop. Så til
hendes fødselsdag, fik hun en hylde!!

Det kan ses her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=53&folder
=142&limit_start=0&limit_user=15#