standart svar?
Fra : Anne Green

Dato : 29-06-03 02:26

hejsa.

Jeg læste den lange tråd der gik på forkert annoncering (salg af katte),
og den efterfølgende diskution om hvorvidt svarene tilbage var spydige
eller ej.
Jeg skal på ingen måde gøre mig til dommer over hvordan svarende lød,
men det er tydeligt at det skaber meget debat og tiltider også lidt
strid - hvilket ingen da kan være glade for, tror jeg.

Mit forslag er (jeg ved jo ikke om det kan lade sig gøre) at udforme et
standart svar (om muligt) i fællesskab, hvor alle kan stå inde for
indhold og tone. Min tanke var at svaret måske kunne gemmes på
hjemmersiden og så kunne det sendes derfra (med dk.fritd.dyr.kat som
afsender) een gang og så var der lukket for den debat(forhåbentlig.

eventuel svar:

dk.fritid.dyr.kat vil gerne gøre opmærksom på at det i følge reglerne
ikke er tilladt at bringe salgs annoncer i denne news-group. vi
hendviser i stedet til ... (hvor det nu er adressen er).

Vi har i tidens løb haft en del debat i gruppen om netop dette emne og
har derfor valgt at udforme dette standart svar, som på inden måde skal
tages ilde op, men blot forståes som en opmærksomgørelse på de skrevene
regler for dette forum. Denne regler samt alle de andre kan læses på
(adressen for det).

Her med siger vi på forhånd tak for en forståelse for disse regler og
håbet om at fremtidige diskutioner hermed er afværget.

Med venlig hilsen
dk.fritid.dyr.kat

Dette er som sagt kun et forslag og alle er velkommen til at ændre eller
tilføje ting hvis altså forslaget overhovedet bliver vedtaget.
Hvad synes I?

- Anne Green

Fra : Ida

Dato : 29-06-03 02:37

--
"Anne Green" <anne@qeep.dk> skrev i en meddelelse

Klippe-----klippe

> Hvad synes I?
>
> - Anne Green

Jeg synes det er et helt igennem glimrende forslag - jeg håber vi så kan
slippe for de gentagne alenlange tråde, hvor intet nyt bliver skrevet, men
alt alligevel bliver findelt, ordkløvet, misforstået eller fejlfortolket

Ida

DK CorkyCoon

Fra : Pia J

Dato : 29-06-03 07:28

> Mit forslag er (jeg ved jo ikke om det kan lade sig gøre) at udforme et
> standart svar (om muligt) i fællesskab, hvor alle kan stå inde for
> indhold og tone. Min tanke var at svaret måske kunne gemmes på

Det fungerer fint i dk.erhverv fx. Det eneste svar der kommer på "ulovlige"
indlæg er en bestemt person som skriver "dk.erhverv standardsvar afsendt"
(til afsenderen privat antager jeg)

Kan måske være svært her, da der altid er nogen som føler trang til at
udtale sig yderligere

Pia

Fra : Jette

Dato : 29-06-03 08:29

"Pia J"
> Kan måske være svært her, da der altid er nogen som føler trang til at
> udtale sig yderligere

Det problem kan løses ved altid at futte til dk.admin.netikette, når man
vejleder. Eventuelle yderligere ytringer vil på den måde automatisk blive
sorteret fra her i gruppen

Mvh. Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 08:14

Jette wrote:

> Det problem kan løses ved altid at futte til dk.admin.netikette, når
> man vejleder. Eventuelle yderligere ytringer vil på den måde
> automatisk blive sorteret fra her i gruppen

jamen hvad så med alle de der nægter at følge fut?
dem er der jo faktisk mange af, især hvis de føler sig uberettiget
behandlet......
så kører tråden jo bare endnu længere og bliver igen mere og mere
ubehagelig....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jette

Dato : 29-06-03 18:28

"Sabina Hertzum" skrev:
> jamen hvad så med alle de der nægter at følge fut?

Hmmm... ja..... well, man kan jo ikke tvinge nogen til noget. Men hvis vi
gør det konsekvent, vil vi forhåbentlig have en del mindre netikettesnak her
i gruppen end det er tilfældet på nuværende tidspunkt.

Mvh. Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-06-03 14:33

Jette wrote:

> [...]
> hvis vi gør det konsekvent, vil vi forhåbentlig have en del mindre
> netikettesnak her i gruppen end det er tilfældet på nuværende

det krydser jeg så fingre for ;)

Fra : Jette Nielsen

Dato : 29-06-03 07:38

> [...]
> hjemmersiden og så kunne det sendes derfra (med dk.fritd.dyr.kat som
> afsender) een gang og så var der lukket for den debat(forhåbentlig.

Jeg kan sagtens få serveren til automatisk at sende et indlæg til
gruppen med jævne mellemrum. I princippet behøver den ikke indeholde
andet end et link til vejledningen på NG'ens hjemmeside, samt en
opfordring til nye brugere om at læse denne vejledning.

Den ligger her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=170

Men der er delte meninger om hvorvidt det er en god idé, og jeg er meget
i tvivl om hvordan proceduren er for vedtagelse/forkastelse af et sådant
forslag.... jeg undersøger lige og vender tilbage

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 08:28

Anne Green wrote:

> [...]
> hjemmersiden og så kunne det sendes derfra (med dk.fritd.dyr.kat som
> afsender) een gang og så var der lukket for den

ideen er god, men jeg er bange for at den vil være umulig at gennemføre i
praksis..... fordi der altid vil være nogen der vil modsætte sig konceptet
om at nogen skal udtale sig for dem på "gruppens vejne"...

personligt synes jeg at et par faste vejledere vil være vejen frem.....
disse kan passende have et standart svar, men et svar som udelukkende har
basis i fundatsen, og reelt ikke blander gruppens brugere ind i det.... (
sæflig synes jeg det*G* det var mit forslag ;) ) men det er så kun et forsøg
på at imødegå alle...... både dem der synes det fungere fint, dem der synes
alt er lort, og dem der absolut ikke vil repræsenteres af "gruppen".....

> [...]
> ikke er tilladt at bringe salgs annoncer i denne news-group. vi
> hendviser i stedet til ... (hvor det nu er adressen er).

her udtaler man sig så på gruppens vejne.. noget flere opponerer imod......

> [...]
> skal tages ilde op, men blot forståes som en opmærksomgørelse på de
> skrevene regler for dette forum. Denne regler samt alle de andre kan

den første del er irelevant......

> Her med siger vi på forhånd tak for en forståelse for disse regler og
> håbet om at fremtidige diskutioner hermed er afværget.
>
> Med venlig hilsen
> dk.fritid.dyr.kat

igen på gruppens vejne ;)
altså personligt har jeg intet problem med det, men tidligere debatter viser
bare at mange har et problem med netop det...

> Dette er som sagt kun et forslag og alle er velkommen til at ændre
> eller tilføje ting hvis altså forslaget overhovedet bliver vedtaget.
> Hvad synes I?

hermed kom mit input ;)

Fra : Katrine Nederby

Dato : 29-06-03 09:38

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> ideen er god, men jeg er bange for at den vil være umulig at gennemføre i
> praksis..... fordi der altid vil være nogen der vil modsætte sig konceptet
> om at nogen skal udtale sig for dem på "gruppens vejne"...

Yep

> [...]
synes
> alt er lort, og dem der absolut ikke vil repræsenteres af "gruppen".....

Jeg er enig De der har lyst til at vejlede kan gøre det under egne navne
og dermed også lave alle de indbyrdes aftaler og formuleringer, de ønsker

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Jette

Dato : 29-06-03 18:31

"Sabina Hertzum" skrev:
> ideen er god, men jeg er bange for at den vil være umulig at gennemføre i
> praksis..... fordi der altid vil være nogen der vil modsætte sig konceptet
> om at nogen skal udtale sig for dem på "gruppens vejne"...

Jeg forestiller mig mere noget i retning af et indlæg der postes
regelmæssigt med nye brugere som målgruppe. Et indlæg hvor det vigtigste i
fundatsen og netikketten fremhæves... da det jo er de officielle
retningslinier for hele usenet og denne gruppe, kan folk vel næppe have
noget imod det....

Mvh. Jette

Fra : Anne Green

Dato : 29-06-03 18:40

Jette wrote:

> [...]
> fundatsen og netikketten fremhæves... da det jo er de officielle
> retningslinier for hele usenet og denne gruppe, kan folk vel næppe have

jeg kan godt tilslutte mig den ide, for så er vi ude om det med at blive
eninge om en bestemt tekst, og der bliver heller ikke talt på vegne af
nogen. Så står der præcic det som reglerne siger og det er der jo ikke
noget der kan kommentere tonen på hverken i possitiv eller negativ
retning. Så er spørgsmålet bare hvor tit det skal postes?

Fra : Jette

Dato : 29-06-03 19:20

"Anne Green" skrev:
> Så er spørgsmålet bare hvor tit det skal postes?

Ja, det er titusindkronerspørgsmålet *S*

Hvis det skal have nogen effekt i en "travl" gruppe som denne, vil jeg
foreslå én gang om ugen. Indlægget vil have samme navn, email og overskrift
hver gang, så hvis man ikke gider se indlægget, kan man jo bare putte denne
bruger i sit killfilter, eller oprette en regel der frasorterer indlægget
(kommer lidt an på hvilken newsreader man benytter).

Mvh. Jette

Fra : Frederiksen

Dato : 29-06-03 08:30

> [...]
> standart svar (om muligt) i fællesskab, hvor alle kan stå inde for
> indhold og tone. Min tanke var at svaret måske kunne gemmes på

Hjemmesiden er jo en privat hjemmeside, der ikke har anden relation til
use-net end navnet. Men svaret er glimrende, og kunne sagtens anvendes
alligevel - det fungerer fint i andre grupper, selv om de moderede er dem,
hvor det fungerer bedst.

Og så kunne man jo opfordre til at de rutinerede medlemmer af gruppen, ikke
kommenterede eller svarede på marked-indlæg.

Mvh Maria

Fra : Majer

Dato : 29-06-03 09:07

Frederiksen wrote:
> Og så kunne man jo opfordre til at de rutinerede medlemmer af
> gruppen, ikke kommenterede eller svarede på marked-indlæg.

Det er sjældent de "gamle garvede" der reagerer på markedsindlæg i første
omgang. Jeg har har deltaget i denne nyhedsgruppe i ca. 2 år, og dem der
"brokker" sig over markedindlæg, er kommet til siden min start. Det er vist
noget der er opstået inden for det sidste ½ års tid. Som flere "gamle"
brugere har påpeget, har tonen ændret sig herinde.

Mange søndags hilsner fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 29-06-03 09:45

"Majer" <majbritt<FJERN@majer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget der er opstået inden for det sidste ½ års tid. Som flere "gamle"
> brugere har påpeget, har tonen ændret sig herinde.

Ja, det har jeg også bemærket Og i samme takt er flere af "de gode
gamle" brugere desværre forsvundet.....Eller er det blot en naturlig
udskiftning?

Fra : Helle Knudsen

Dato : 29-06-03 10:36

> Dette er som sagt kun et forslag og alle er velkommen til at ændre eller
> tilføje ting hvis altså forslaget overhovedet bliver vedtaget.
> Hvad synes I?
>
> - Anne Green

Hej

Jeg er en af dem som læser mest med fra sidelinien... og grunden til at jeg
bliver ved med at læse med er den hyggelige og frie tone her i gruppen... og
jeg må indrømme at de der indslag omkring hvad man må og ikke må... generer
mig mere end salgs annoncerne....

Vi følger ofte en gravid missemor.. det være sig en affaldmis... bare en
kælekat eller en omhyggeligt planlagt paring af en racekat ... gennem hendes
graviditet og fødsel.. opvækst af killingerne... både på godt og ondt og så
synes jeg egentlig også at det er hyggelig nok også at følge salget af
dem.... OG når salgsannoncen så oven i købet "postes" her i gruppen er det
jo ofte en bruger af denne gruppe som køber en killing... og så følger vi
også den gennem killingetideni det nye hjem og som voksen kat...
Hvem husker ikke Citronmånefigur... jeg kan godt nok ikke huske om der var
har været en salgannonce om det kuld, men det var ligesom at fortælle hvad
jeg mener.... at det er skønt at følge katten... og mange katte bliver jo i
forvejen solgt gennem denne gruppe.. også uden en salgsannonce....

Jeg kan ikke forstå at man går så højt op i de salgannoncer... så meget
fylder de jo heller ikke ?

Bare et "pip" fra en "kigger".. selv om det måske er farligt at "pippe" i en
kattegruppe

Hilsen Helle Knudsen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-06-03 12:40

Helle Knudsen <helle@NOSPAMlite.dk> skrev i en

> [...]
så meget
> fylder de jo heller ikke ?
>
> Bare et "pip" fra en "kigger".. selv om det måske er farligt at

Kanongodt indlæg, som jeg kun kan tilslutte mig 100% !
Jeg er også noget mere irriteret over de "løftede pegefingre" end
over en måske fejlplaceret annonce!
Og skal der så endelig gøres opmærksom på fejlen, bør det ske i
en ordentlig tone og ikke nedsættende og "skolefrøkenagtigt"
Det sidste opfatter jeg , som andre også har nævnt, som værende
generelt brugt - uanset hvor man "smileys" man så disker op med!
Det er da ikke underligt, at folk bliver småknotne, når de bliver
talt til som småbørn, der skal irettesættes.

mvh Eva

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 12:46

Eva Schmidt wrote:
> Det er da ikke underligt, at folk bliver småknotne, når de bliver
> talt til som småbørn, der skal irettesættes.

har du overvejet at de bliver talt sådan til, fordi de opfører sig som

Fra : Niels Peter

Dato : 29-06-03 12:53

Sabina Hertzum wrote:

> har du overvejet at de bliver talt sådan til, fordi de opfører sig som
> småbørn der skal irettesættes?? ;)

Og du har ikke undret dig over den høje forekomst af småbørn? *tyk
ironi*

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 12:57

Niels Peter wrote:

> Og du har ikke undret dig over den høje forekomst af småbørn? *tyk
> ironi*

*G* not really...... som jeg allerede har sagt så mener jeg at den primære
del af opfattelsen af en bestemt sætning ligger i læserens sindsstemning,
ikke i skribentens.......
og alt andet lige så er denne gruppe mest okkuperet af kvinder, og selvom
nogle vi kvinder ikke vil være ved det så spiller vores følelsesliv en stor
rolle i hvordan vi opfatter ting ;)
jeg indrømmer gerne at jeg indimellem påvirkes seriøst af stress og PMS*G*
og i disse perioder er mere tilbøjelig til at opfatte positive ting som
værende negativt....

så nej, jeg undrer mig ikke over at der ofte er nogen der misforstår en
venlig vejledning...... ikke i denne forsamling ;)
og jeg opfattede godt ironien..... ;)

Fra : Katrine Nederby

Dato : 29-06-03 13:50

> *G* not really...... som jeg allerede har sagt så mener jeg at den primære
> del af opfattelsen af en bestemt sætning ligger i læserens sindsstemning,
> ikke i skribentens.......

Til dels ja, men det er altså ved at være for slidt en undskyldning (og at
det står som en mulighed på Usenet.dk gør den ikke bedre). Du ved lige så
vel som jeg, at man kan slippe afsted med at skrive nedladende indlæg uden
læseren egentlig kan sætte fingeren på, hvad det er der skaber den arrogante
tone. Der er ingen "beviser" - ergo er læseren lettere hysterisk og alt alt
for følsom!

> [...]
> og i disse perioder er mere tilbøjelig til at opfatte positive ting som

Det er så dit problem! Yderligere kommentarer må jeg hellere holde mig fra

> så nej, jeg undrer mig ikke over at der ofte er nogen der misforstår en
> venlig vejledning...... ikke i denne forsamling ;)

Hvis "denne forsamling" for en stor del misforstår de "venlige
vejledninger", kunne det mon så i virkeligheden ikke være vejledningerne,
der var noget galt med? Om ikke andet må man da kunne konkludere, at der
måske skal en anden formulering til i lige netop denne gruppe

Fra : Niels Peter

Dato : 29-06-03 18:33

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> jeg indrømmer gerne at jeg indimellem påvirkes seriøst af stress og
> PMS*G* og i disse perioder er mere tilbøjelig til at opfatte positive

Hvad fejler jeg så, hvis jeg i nogen grad kan forstå dem, der bliver
sure over irettesættelser? Jeg kan jo i følge sagens natur ikke få PMS

Niels Peter

Fra : Jette

Dato : 29-06-03 19:53

"Niels Peter" skrev:
> Hvad fejler jeg så, hvis jeg i nogen grad kan forstå dem, der bliver
> sure over irettesættelser? Jeg kan jo i følge sagens natur ikke få PMS

Du er godt nok en modig mand, at spørge om den slags i en gruppe der
domineres af kvinder.. herinde kan der komme mange gode forslag til, hvad en
mand kan fejle *GG*

Mvh. Jette

Fra : Niels Peter

Dato : 29-06-03 21:03

Jette wrote:

> Du er godt nok en modig mand, at spørge om den slags i en gruppe der
> domineres af kvinder.. herinde kan der komme mange gode forslag til,
> hvad en mand kan fejle *GG*
>
> Mvh. Jette

Jeg ville være meget modigere, hvis jeg som Sabina havde nævnt
muligheden af PMS som motiverende faktor for visse indlæg....
Eller bare dum - sådan noget bliver man som mand myrdet for bare at
antyde ....

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-06-03 14:32

Niels Peter wrote:
> Jeg ville være meget modigere, hvis jeg som Sabina havde nævnt
> muligheden af PMS som motiverende faktor for visse indlæg....

det var jo ikke det jeg gjorde*G* eller ihvertfald ikke det jeg mente....
mit argument var at kvinders følelsesliv påvirker opfattelsen af visse
sætninger....... det kan være pms, det kan være en dum kæreste, det kan
endda være en døende far.....

> Eller bare dum - sådan noget bliver man som mand myrdet for bare at
> antyde ....

så er det jo heldig at man sidder bag en skærm :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-06-03 14:34

Niels Peter wrote:

> Hvad fejler jeg så, hvis jeg i nogen grad kan forstå dem, der bliver
> sure over irettesættelser? Jeg kan jo i følge sagens natur ikke få PMS

nej men mænd kan jo også være stressede...... selvom de (overordnet set)
ikke påvirkes udadtil helt så meget af følelserne som kvinder gør.....
der er da også visse formuleringer jeg ville føle var latterlige og
ubehagelige.... men at blive sur over dem, det gider jeg helt ærligt ikke
spilde mit krudt på ;)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-06-03 13:54

..

> har du overvejet at de bliver talt sådan til, fordi de opfører
sig som
> småbørn der skal irettesættes?? ;)
>
> --
> Knus Sabina

Nu mener jeg overhovedet ikke, at irettesættelse er relevant over
for voksne mennesker.
Uanset om dem med pegefingrene opfatter dem som børn eller ej, så
hører irettesættelse ingen steder hjemme.
Vi kan tale om venlig vejledning, hvis det endelig er sådan, at
man kommer helt op at køre, fordi et indlæg er postet forkert.
Sorry, jeg kan altså ikke hidse mig op over det!

mvh Eva

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-06-03 15:54

Eva Schmidt wrote:
> Nu mener jeg overhovedet ikke, at irettesættelse er relevant over
> for voksne mennesker.

nu var irettesætte ikke "mit" ord, men et ord der blev nævnt i det indlæg
jeg svarede på..... og så var mit svar såmænd bare en lille morsomhed som
(igen) blev misforstået......

> Uanset om dem med pegefingrene opfatter dem som børn eller ej, så
> hører irettesættelse ingen steder hjemme.

enig.....

> Vi kan tale om venlig vejledning, hvis det endelig er sådan, at
> man kommer helt op at køre, fordi et indlæg er postet forkert.

så er det jo problemet er at hvad jeg anser for en venlig vejledning, vil
andre opfatte som en uforskammethed... og omvendt......
og derudover handler det ikke om at man kommer "op og køre" over det.... men
om at man gerne vil forsøge at være med til at skabe et forum hvor alle
kanfølge med og være velkomne.....

> Sorry, jeg kan altså ikke hidse mig op over det!

som sagt er der ingen der hidser sig op...... du ville vel heller ikke hidse
dig op over en fuldvoksen mand der både bøvser og prutter ved bordet......
men du ville jo nok alligevel betragte ham som uhøflig...... og måske endda
påtale det hvis du følte det generede mange nok.....

Fra : Finn Nissen

Dato : 30-06-03 10:47

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message

> har du overvejet at de bliver talt sådan til, fordi de opfører sig som
> småbørn der skal irettesættes?? ;)

Virkeligt interessant kommentar fra en person der rask væk beskylder andre
mennesker for hvad som helst uden skygge af bevis.

I øvrigt finder jeg personligt din egen reklame for den åndsforladte site du
konsekvent stopper i din signatur
for fuldkommen irrelevant i en nyhedsgruppe om katte.

Det er din slags der har forvandlet denne gruppe fra at være et sagligt
forum omkring katte til en kaffeklub for sladrekællinger.

Mvh.

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 30-06-03 11:22

"Finn Nissen" <finn.nissen@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
du
> konsekvent stopper i din signatur
> for fuldkommen irrelevant i en nyhedsgruppe om katte.

Der er vist én, der har drukket af natpotten for nylig. Hvad man skriver i
sin tag-line, er helt op til én selv, blot den ikke fylder mere end fire
linier. Er der nogen, der med en pistol mod din tinding tvinger dig til at
klikke dig ind på diverse links, eller er din kone rejst (formentlig sket
for længe siden), så du ikke kan hælde din galde ud over hende og i stedet
giver dig til at opføre dig som en tumpe herinde. Hvis du endelig vil brokke
dig, så find dog noget relevant at gøre det over.

Mvh. Camilla Hæstrup

--------
Alt muligt med næsten ingen relevans for katte-nyhedsgrupper:
www.tranlampe.dk

Fra : Finn Nissen

Dato : 30-06-03 12:23

"Camilla Hæstrup" <usenet@_FJERN_tranlampe.dk> wrote in message

> Der er vist én, der har drukket af natpotten for nylig.
Ikke just, det er lidt for bittert efter min smag men jeg vasker da hår i
det. Det giver sådan en fin højglans og så sparer jeg udgifterne til balsam
og lignende

> Hvad man skriver i
> sin tag-line, er helt op til én selv, blot den ikke fylder mere end fire
> linier.
Gælder det også for salgsannoncer? - eller links til sites der indenholder
salgsannoncer? (er nedenstående tag-line ok - ja for jeg vil jo så nødigt
gøre noget forkert)

> Er der nogen, der med en pistol mod din tinding tvinger dig til at
> klikke dig ind på diverse links,
Undskyld mig søde, men hvis der er link i et indlæg i en nyhedsgruppe om
katte så er
vel naturligt at klikke ind på det? - i hvert fald én gang?

> eller er din kone rejst (formentlig sket
Nej da, det er hun skam ikke, men tak for omtanken.

> for længe siden), så du ikke kan hælde din galde ud over hende og i stedet
*smil* du har slet ikke oplevet min "galde"... endnu.

> giver dig til at opføre dig som en tumpe herinde.
Ehh, mig bekendt står der vist ikke noget i fundatsen for denne gruppe, om
at tumper er forment adgang, gør der? I øvrigt ville dette vel også være
imod gældende lovgivning vedr. diskriminering af mindretalsgrupper? Så jeg
"tumper" alt det jeg lyster.

> Hvis du endelig vil brokke
> dig, så find dog noget relevant at gøre det over.
Hvorfor det? Der er der sjældent nogle andre der gør i her. Se nu bare dig
selv - du kunne bare ikke nære dig for at svare på mit indlæg der i
virkeligheden blot var ment som en påpegning om hvor barligt og umodent S.H.
til tider selv opfører sig.

Mvh. F.N.

.... when you live with a bunch of people who are old
and incontinent, you never get far from the smell of caca.
http://www.deadanimals.com

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 30-06-03 12:50

"Finn Nissen" <finn.nissen@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

*PLONK

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-06-03 14:06

Finn Nissen wrote:

> Virkeligt interessant kommentar fra en person der rask væk beskylder
> andre mennesker for hvad som helst uden skygge af bevis.

den lader jeg lige stå..... den taler jo for sig selv.....

> I øvrigt finder jeg personligt din egen reklame for den åndsforladte
> site du konsekvent stopper i din signatur
> for fuldkommen irrelevant i en nyhedsgruppe om katte.

signaturen er fredet uanset hvor man skriver... den behøver på ingen måde
være relevant for gruppen blot den ikke overtræder følgende retningslinier:
[snippet fra www.usenet.dk]
En signatur er et lille stykke tekst, der sættes i slutningen af ens indlæg.
Indholdet af denne tekststump er frit og det er absolut frivilligt om man
vil have den.
Hvad siger reglerne helt præcist?
Som med al anden netikette, er der ingen "love" på dette område. Den stående
retningslinie er: Maksimalt 4 linjer. En linje er maksimalt 72 tegn.
En signatur indledes af "-- ", hvilket betyder [ny
linje][minus][minus][mellemrum][ny linje]. Det sidste mellemrum er vigtigt
og glemmes ofte.

Om reklamer
Det er accepteret at have reklamer for WWW-sider i sin signatur. Dette kan
forekomme underligt, da uopfordrede reklamer normalt ikke modtages positivt
andre steder end markedsgrupperne. Begrundelsen for accepten af disse i
signaturen, skal søges i at signaturen opfattes som et "fristed", i den
forstand at afsenderen kan skrive hvad han har lyst til.
Hvis ideen med fristedet virker ulogisk, kan den forklares med et
modspørgsmål: Hvad er reklamer? De fleste kan blive enige om at det er i
orden at henvise til sin egen hjemmeside i sin signatur. Men hvad hvis der
sælges ting på denne side? Er det så en reklame? Der er en stor gråzone
angående signaturen, der ville bevirke en masse skænderi, hvis man angav at
reklamer ikke var velkomne i dem.
[snip slut]

> Det er din slags der har forvandlet denne gruppe fra at være et
> sagligt forum omkring katte til en kaffeklub for sladrekællinger.

pladder.... hvis du nu læste mine indlæg ville du opleve at jeg sjældent
deltager i hyggesladderen...... men det er sæfølig nemt at pege fingre ;)

Fra : Finn Nissen

Dato : 30-06-03 18:21

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message

Du har adskillige gange demonstreret at du kan indsætte en link og lige så
mange gange at du anser folk for værende for inkompetente til at følge denne
link, for ellers ville det vel ikke være nødvendigt at indkopiere store dele
af selve den tekst du linker til? Det siger nok mere om dig end om dem du
skrive til. For mig er den slags ikke andet end unødigt fyld.

Jeg ved ikke om du kender Internettets historie, men den oprindelige tanke
med newsgroups var ikke det der præsteres her. Det i diskutere her er en
omgang ligegyldig og hysterisk pjatteri langt det meste af tiden. F.eks.:
Hvad mening har det at forbyde en reklame i selve teksten men så frede 4 x
72 tegn i signaturen? Selv den mest åndsforladte reklametekstforfatter kan
sgu finde ud af at annoncere for en vare på den plads og så udelade selve
brødteksten. Det er paragrafrytteri for paragraffernes skyld alene.

Der er endvidere ikke meget *nyhedsværdi* tilbage i indlæg i stil med: "Min
kat prøvede at fange en fugl i dag og i kan tro det så sjovt ud... etc.
etc."

Jeg kommer personligt kun forbi her når jeg tilfældigt rammer gruppen via en
emnesøgning på Google News og følgelig kigger indenfor for at se om jeg for
en gang skyld skulle være heldig og finde noget med blot en marginal
videnskabelig værdi. Men for hver dag der går indskrænkes muligheden for
netop dette. Så jeg kan ikke opfatte det anderledes (og jeg ved at flere
andre har det på samme måde) end en kaffeklub hvor man bides om hvorvidt
netetiketten nu er blevet overholdt eller ej, hvor der hakkes på en eller
anden stakkel der har begået en marginal og komplet ligegyldig fejl eller
hvor en eller anden tilfældig person udsættes for løgnagtig sladder pga. et
enkel individs tilfældige følelser eller jalousi - og på det punkt Sabine,
har du bestemt ikke holdt dig for god, så beskyld ikke andre for barnlig
optræden før du har fejet for egen dør.

Jeg ved godt at de her nyhedsgrupper er i konstant udvikling, men efter min
mening er det kommet alt for langt væk fra det de oprindeligt var tænkt
beregnet til. Et sted hvor forskere og videnskabsfolk kunne udveksle og dele
forskningsresultater på en saglig og sober måde. Ikke til det der foregår
nu.

TDC har for nyligt ryddet op i nogle af de værste binære grupper (og tak for
det TDC) ved at fjerne 28 (så vidt jeg husker) af de mest resursekrævende af
slagsen fra deres servere. Ingen af disse grupper havde nogen som helst
relation til det at udveksle viden. Desværre tror jeg ikke at man nogen
sinde komme tilbage til det oprindelige koncept uanset hvor meget der ryddes
op, men man kan så håbe på, at der med tiden kommer et andet lettilgængeligt
medie til varetagelse af det oprindelige ide. Det (med enkelte undtagelser)
der foregår her hører hjemme på steder som www.debatkat.dk, www.dekatten.dk,
www.katteforum.dk eller lignende steder. Ikke i en nyhedsgruppe.

Og så kan du få det sidste ord hvis du har lyst, jeg er færdig her for denne
gang.

Mvh. F.N.

Fra : dpl

Dato : 30-06-03 18:49

Finn Nissen wrote:

> Og så kan du få det sidste ord hvis du har lyst, jeg er færdig her for denne
> gang.
>
> Mvh. F.N.

Jep, det er nemlig rigtigt. Hvis I for fremtiden vil udveksle erfaringer
med kære Finn her, kan han findes i gruppen
dk.fritid.dyr.kat.kedelig-og-sagligt.kvindefri

Hilsen Dorthe ( - der trods sin mucho lange forskeruddannelse stadig
synes katte er et af verdens store mysterier der fortjener at blive
vendt og drejet her gruppen til uendelighed. For ikke at glemme
billeddokumenteret! )

http://www.vildkat.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-06-03 20:33

Finn Nissen wrote:
> [...]
> indkopiere store dele af selve den tekst du linker til? Det siger nok
> mere om dig end om dem du skrive til. For mig er den slags ikke andet

det er så din fortolkning, men absolut ikke det jeg har i sinde når jeg
poster et link, og samtidig poster enkelte dele af teksten ind.....
og nu skal jeg gerne fortælle dig hvorfor....
jeg poster linket, for at folk kan se hvilken kilde jeg har mine
informationer fra..... folk kan følge den eller lade være, det lader jeg
være op til dem, selvom jeg ofte opfordrer til det.....
jeg poster informationen fordi der står noget jeg mener er relevant, og jeg
ved af erfaring at selvom man skulle følge et link, kan det sagtens ske at
man misser det der var hele pointen med at læse på det pågældende
site.......
at det er unødvendigt fyld for dig er egentligt mig lige meget.... hvis jeg
i processen har formået at nå en enkelt person med mit budskab, så er mit
mål nået......

> [...]
> for en vare på den plads og så udelade selve brødteksten. Det er
> paragrafrytteri for paragraffernes skyld alene.

det med reklamen er faktisk noget der er pointeret på usenet.dk...... og
ikke noget jeg har fundet på...
så den må du tage med styregruppen....

> Der er endvidere ikke meget *nyhedsværdi* tilbage i indlæg i stil
> med: "Min kat prøvede at fange en fugl i dag og i kan tro det så
> sjovt ud... etc. etc."

det er igen din fortolkning du poster her...... at du ikke synes det er
nyhedsværdigt med de små anekdoter, er dit "problem" og det står dig frit
for at lade være med at læse trådene der omhandler det....... men når det er
sagt så kan jeg slet ikke forstå hvad du bedriver her i gruppen hvis du ikke
bryder dig om den's liv......

> og på det punkt Sabine,
> har du bestemt ikke holdt dig for god, så beskyld ikke andre for
> barnlig optræden før du har fejet for egen dør.

jeg holder mig bestemt heller ikke for god overhovedet, hvor du har den ide
fra ved jeg ikke..... jeg fortæller glad og gerne mine holdninger og
opfattelser, forskellen er så bare at jeg har pli nok til at undskylde hvis
jeg tager fejl...... hvilket er mere end man kan sige om mange andre på
nettet......

> [...]
> videnskabsfolk kunne udveksle og dele forskningsresultater på en
> saglig og sober måde. Ikke til det der foregår nu.

du burde vide at man ikke kan kontrollere udviklingen på den måde..... at du
gerne vil undrer mig ike.... men hvorfor ikke nyde den kaos vi nu oplever
som noget forunderligt og skønt, som er med til at skabe den verden vi nu
engang lever i.....

> [...]
> resursekrævende af slagsen fra deres servere. Ingen af disse grupper
> havde nogen som helst relation til det at udveksle viden.

det er jeg uenig i, da de ofte blev brugt til at dokumentere den viden man
nu har fået fra andre medier.... men derudover har jeg ikke noget problem
med at de har ryddet dem, da der er mange andre muligheder i dag for at få
dækket det behov de dækkede.....

> [...]
> koncept uanset hvor meget der ryddes op, men man kan så håbe på, at
> der med tiden kommer et andet lettilgængeligt medie til varetagelse

udemærket drøm, men desværre umuligt... vi kan alle drømme om fortiden og
håbe på at tingene igen bliver sådan, men det er yderst sjældent
tilfældet... velkommen til den fagre nye verden ;)

> Det (med enkelte undtagelser) der foregår her
> hører hjemme på steder som www.debatkat.dk, www.dekatten.dk,
> www.katteforum.dk eller lignende steder. Ikke i en nyhedsgruppe.

deri er jeg uenig...... jeg mener der er plads til det hele.... undtagen
binære filer og salgsannoncer i denne gruppe..........

> Og så kan du få det sidste ord hvis du har lyst, jeg er færdig her
> for denne gang.

uha hvor er det skønt når der er en der kaster en masse argumenter ud i
luften og så nægter at følge op på dem ;)
( og i tilfælde af at du var i tvivl så var denne sætning tyk af ironi)

Fra : Charlotte

Dato : 29-06-03 15:07

On 29/06/03 13:40, in article
3efecf10$0$97163$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Det er da ikke underligt, at folk bliver småknotne, når de bliver
> talt til som småbørn, der skal irettesættes.

Enig

Charlotte

Fra : Jette

Dato : 29-06-03 18:42

"Helle Knudsen" skrev:
> Jeg kan ikke forstå at man går så højt op i de salgannoncer... så meget
> fylder de jo heller ikke ?

Nej, men det kommer de til, hvis vi ikke gør noget nu. Og hvis man må
overtræde retningslinierne på ét område, må man vel også på et andet, og
hvor skal grænsen så gå? Man kan jo heller ikke forskelsbehandle, så det må
vel være enten eller - altså enten følger vi gruppens fundats, eller også
gøre vi ikke.

Og vil man følge missen helt til "dørs", må man jo bare abonnere på
dk.marked.privat.dyr ... det er jo muligt at abonnere på mere end én gruppe

> Bare et "pip" fra en "kigger".. selv om det måske er farligt at "pippe" i
en
> kattegruppe

Ja, bare pas på, om lidt sidder du uhjælpelig fast i kløerne på en flok
"sultne" netikettedebatører *G*

Mvh. Jette