Telia 3310 ikke simlåst??
Fra : Jane & Otto

Dato : 02-04-01 10:11

Jeg købte i fredags en nokia 3310 med telia-abbonenment. (ombytning af 3210
for 1 kr - det synes jeg var billigt). Jeg har ikke fået sim-kortet endnu,
men jeg skulle da lige prøve med mit gamle sim-kort (telefona). Og det
virkede uden problemer! Der sidder et fint klistermærke på kassen, hvor der
står den er simlåst til telia, men det passer åbenbart ikke. Er det generelt
for Telias 3310'ere?

Mvh. otto

Fra : Morten Juel

Dato : 02-04-01 10:57

Det samme har jeg lige prøvet med en 8210 fra telia, den ville bare ha
sikkerheds koden, som jo kan aflæses vir IR, og vupti så tog den imod alle
kort

Mvh
Morten

Fra : Morten klostergaard

Dato : 02-04-01 11:18

On Mon, 2 Apr 2001, Morten Juel wrote:

> Det samme har jeg lige prøvet med en 8210 fra telia, den ville bare ha
> sikkerheds koden, som jo kan aflæses vir IR, og vupti så tog den imod alle
> kort

Via IR? Hvordan?

\MK

Fra : Brian Fisker

Dato : 02-04-01 11:36

> Via IR? Hvordan?

Du skal blot bruge en computer med IR - så kan du aflæse sikkerhedskoden i
LogoManager :)

\Mandal

Fra : Morten Juel

Dato : 02-04-01 18:32

> Du skal blot bruge en computer med IR - så kan du aflæse sikkerhedskoden i
> LogoManager :)
Jeps

Fra : Leif & Susanne

Dato : 02-04-01 11:44

Hvem / hvor sælges 3310 for 1 kr. som ombytning.
vh.Leif

Jane & Otto skrev

Fra : Jane & Otto

Dato : 02-04-01 12:36

> Hvem / hvor sælges 3310 for 1 kr. som ombytning.
> vh.Leif

Det var Nokia Shop/bluetel på store torv i Århus. Jeg fik den sidste, og så
tog de skiltet ind. Om de har tænkt sig at fortsætte ved jeg ikke.

Mht. 8210'eren: jeg skulle ikke taste eller indlæse noget som helst - den
opførte sig som en hvilken som helst anden ikke-simlåst telefon.

Mvh. otto

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-04-01 15:31

Virker den så også på Telia-kortet ?

Debitel m.fl. har tidligere brugt en metode, så telefonen blev låst til det
første kort, der blev indsat - men jeg troede egentlig ikke at nogle brugte
den metode mere ?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Jane & Otto

Dato : 02-04-01 17:06

> Virker den så også på Telia-kortet ?

Aner det ikke, jeg har ikke fået kortet endnu. Jeg kan da melde tilbage, når
jeg får det? Jeg har prøvet med et TDK kort, og det virker fint, men
Telefona bruger jo også TDK's net.

Mvh. otto

Fra : Morten Juel

Dato : 02-04-01 18:33

i mit tilfælde var det et TDM kort og et mobilix så den er helt ulåst efter
den fik sikkerhedskoden )

Mvh
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-04-01 20:03

Det lyder godtnok som om de glemt noget

Så er du jo fri for besværet med at fjerne simlock !

Man har jo lov til at være heldig en gang imellem !

Fra : Morten Juel

Dato : 03-04-01 07:16

> Det lyder godtnok som om de glemt noget
hehe ja

> Så er du jo fri for besværet med at fjerne simlock !
Nemlig
> Man har jo lov til at være heldig en gang imellem !
Ja, men det havde nu været bedre at være heldig i lotto )

Mvh
Morten

Fra : Erik Einum

Dato : 03-04-01 12:32

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev

> Ja, men det havde nu været bedre at være heldig i lotto )

Og da kunne man jo kjøpt en tlf som ikke var sperret....

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Jane & Otto

Dato : 03-04-01 09:39

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> i mit tilfælde var det et TDM kort og et mobilix så den er helt ulåst
efter
> den fik sikkerhedskoden )

Hvad mener du med sikkerhedskode? Jeg skulle bare taste min pin-kode til
sim-kortet, ikke andet. Fuldstændig som jeg gjorde med min 3210 (som heller
ikke var låst). Det, jeg var interesseret i at vide, er om det var en
one-off, eller om jeg skal sende alle gutterne ud i byen efter 3310 med
telia.

Mvh. otto

Fra : Morten Juel

Dato : 03-04-01 11:16

en sikkerheds kode er en tlf kode som nemt kan aflæses via IR på en 3310
skal du dog bruge kabel

Mvh
Morten
en telia sikerhedskode til 8210 = 14072