MS Windows
briani 27239
WinXP PROBLEM!
Fra : Lasse

Dato : 18-07-03 21:59

Hej, nogen gange når jeg skal omdøbe mine filer, skriver den sådan her;
http://www.lasn.1go.dk/error.bmp

Hvad kan det være?

OG DET skal lige siges at filen IKKE er i brug af noget program, som den
skriver.

Lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-03 22:02

"Lasse" <lasse@cafeer.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.lasn.1go.dk/error.bmp
>
> Hvad kan det være?
>
> OG DET skal lige siges at filen IKKE er i brug af noget program, som den

Og er du så sikker på det?

genstart maskinen, og hvad så?

Evt. prøv i fejlsikret.. Det kan jo være et program der læser filen når den
starter op

Fra : Asle Bjerva

Dato : 19-07-03 00:03

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i melding
> "Lasse" <lasse@cafeer.dk> wrote in message

Etter feilmeldingens tekst å dømme "Har du ett problem att ta bort filmer i
XP Kör den här..) kan du ha kjørt et registry hack fra en eller annen
svensk site (ser ut til å være noe fra "PC for Alla") Kan det stemme ? Det
bør i såfall gjøres om, har du et system restore point fra FØR
registryendringen ?
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Lasse

Dato : 19-07-03 00:22

Jeg bruger et program der hedder Direct Connect ++ til at downloade filer
med, det er når jeg vil flytte filerne fra "complete" mappen den tit skriver
at filen er i brug, selvom den er 100% færdig og slettet fra programmets
queue list (hvor den selfølgelig står som completed).

Efter jeg kørte "Har du problem att ta bort filmer i xp, kör den här" er det
dog blevet lidt bedre, nu kan jeg flytte AVI filerne, uden der står de er i
brug, men andre filer og mapper kan jeg stadig _nogen gange_ ikke
kopiere/omdøbe.

Det er lidt svært at forklare! Og det sker KUN i Win XP, ikke i 2000 som jeg
plejer at køre. Giver XP en chance, det får 14 dage, til jeg får nyt gfx
kort og alligevel skal formattere igen, men de 4-5 gange jeg har haft
installeret winxp er den altid kommet med dette problem.

Og hvis jeg ikke får det løst, skifter jeg bare til Win2000 igen, det er
også udemærket :)

Fra : Jens

Dato : 19-07-03 00:54

"Lasse" <lasse@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kort og alligevel skal formattere igen, men de 4-5 gange jeg har haft
> installeret winxp er den altid kommet med dette problem.

Fjern indekseringen på de filer.
Ofte er det mediaplayer som har travlt med at cache filen når du åbner
mappen, slå det fra i mediaplayer.

Mvh Jens

Fra : Lasse

Dato : 19-07-03 01:56

Hvor gør man det ?

Kan ikke finde indstillinger i den her medieplayer i XP.

Fra : Jens

Dato : 19-07-03 07:53

"Lasse" <lasse@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor gør man det ?
>
> Kan ikke finde indstillinger i den her medieplayer i XP.

Hmm, jeg indstillede det første gang MP9 startede, men kan ikke finde det i
den nu.

Mvh Jens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-07-03 08:56

In dk.edb.system.ms-windows, Lasse wrote:

> [...]

[...]

>Hvor gør man det ?

Højreklik på dine drev og vælg "Egenskaber". Der finder du det.

Kan du ikke skrive under den tekst du svarer på og skære det væk, der
ikke er relevant, som forklaret her:

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Lasse

Dato : 19-07-03 13:10

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Højreklik på dine drev og vælg "Egenskaber". Der finder du det.

Jeg kan ikke finde det, gider du beskrive det nærmere? Hvis jeg går ind i
Properties for f.eks. mit d-drev (NTFS) er der 5 faneblade; General, Tools,
Hardware, Sharing og Quota. Er det noget der??

> Kan du ikke skrive under den tekst du svarer på og skære det væk, der
> ikke er relevant, som forklaret her:

Sådan her? :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-07-03 13:54

>Sådan her? :)

Det er smukt. :) Tak.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 13:48

Lasse skrev:

> Jeg kan ikke finde det, gider du beskrive det nærmere?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/allow_indexing.png>

Madsen.

Fra : Lasse

Dato : 19-07-03 17:32

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/allow_indexing.png>

Så fik jeg slået det fra, hvad gør det egentlig?

MVH
Lasse

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-07-03 16:23

Lasse wrote:
> [...]
> at filen er i brug, selvom den er 100% færdig og slettet fra programmets
> queue list (hvor den selfølgelig står som completed).

Og du har naturligvis lukket DC++ ned når du forsøger at omdøbe den?
Eller går du ud fra at når filen er hentet ned og fjernet fra queue, så
er DC++ helt færdig med den?

Ellers har jeg heller ikke umiddelbart nogen ideer andet end, som
foreslået før, at genstarte maskinen.
Eller du kan prøve at omdøbe filen via en DOS boks. Jeg har været ude
for filer ikke kunne slettes via Explorer men uden problemer i en DOS boks.

/Robert

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 17:48

Lasse skrev:

> Så fik jeg slået det fra, hvad gør det egentlig?

Den korte forklaring er at filerne bliver indekseret så de er
hurtigere at søge i med f.eks. søgefunktionen i WinXP. Det gør
det f.eks. muligt at søge på en bestemt tekststreng som befinder
sig inde i en txt-fil som er placeret et sted på disken.

Den lange forklaring står i hjælpefilen til WinXP. Blot søg på
'Indekseringstjeneste' eller 'Indexing Service', afhængig af
sprogversion.

Jeg har slået det fra for jeg har ikke noget at bruge det til.
Selve indekseringstjenesten har jeg også slået fra. Der er ingen
grund til at den kører i baggrunden når man alligevel ikke har
sine NTFS-drev indekserede.

Madsen.

Fra : steen

Dato : 20-07-03 17:17

SLET DIRECT CONNECT OG KØB DINE PROGRAMME I STEDET, SÅ SLIPPER DU NOK FOR
NOGEN AF DINE PROBLEMMER

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-07-03 17:49

In dk.edb.system.ms-windows, steen wrote:

>SLET DIRECT CONNECT OG KØB DINE PROGRAMME I STEDET, SÅ SLIPPER DU NOK FOR
>NOGEN AF DINE PROBLEMMER

Hvorfor RÅBER du? Vi er ikke døve. Kunne du ikke læse dette her:

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder>.
<http://www.usenet.dk/netikette/larm.html#d0e78>.

Fra : steen

Dato : 21-07-03 03:35

jeg tænkte at det fjols så forstod at waraz ikke er velkommen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-07-03 04:41

"steen" <steen@37.com> skrev :

>svar + bundcitat fraklippet.

Du glemte vist at læse
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-07-03 17:50

steen skrev:

> SLET DIRECT CONNECT OG KØB DINE PROGRAMME I STEDET, SÅ SLIPPER DU
> NOK FOR NOGEN AF DINE PROBLEMMER

Der er ingen grund til at råbe.

Jeg kan anbefale et kig på: <http://usenet.dk/netikette/larm.html>
og <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-07-03 17:00

steen wrote:
> SLET DIRECT CONNECT OG KØB DINE PROGRAMME I STEDET, SÅ SLIPPER DU NOK FOR
> NOGEN AF DINE PROBLEMMER

Nu er du jo et fjols.
Der er da ingen der siger han bruger DC++ til at hente piratkopier af
software!

Det kan lige så godt være film

Fra : steen

Dato : 21-07-03 21:54

Det bliver det vel ikke mere lovligt af selv fjols

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-07-03 22:36

steen wrote:
> Det bliver det vel ikke mere lovligt af selv fjols

Du er sjov.

Men jeg tror ikke det er med vilje

Fra : Lasse

Dato : 25-07-03 12:22

Gæt hvem der er et fjols?

Fra : GiveItBack

Dato : 25-07-03 13:36

hvorfor er hele tråden der ikke, så man kunne grine med... hm