MS Windows
briani 27239
Win98 automatisk reboot, hvordan?
Fra : rea721

Dato : 18-07-03 00:00

Hej

Hvilken kommando er det man bruger når man vælger "genstart" i win98 ?

Jeg køre en lokal nyhedsserver og vil ha maskinen til at reboote automatisk
et par gange i min ferie ved hjælp af opgavestyring, bare som sikkerhed for
at den ikke går død første dag

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 00:04

rea721 skrev:

> Hvilken kommando er det man bruger når man vælger "genstart" i
> win98 ?

Du kan gøre det vha. en genvej til Rundll32.

Denne kommando burde genstarte Windows:
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 2

Madsen.

Fra : Ole C

Dato : 18-07-03 00:08

rea721 skrev blandt andet:

> Hvilken kommando er det man bruger når man vælger "genstart" i win98 ?

Fandt dette via Google (Win98 +command +restart):

"Restart" shortcut (warm reboot - Windows restart only) :
C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindowsExec

"Reboot" shortcut (cold reboot - restart complete) :
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32,SHExitWindowsEx 2

"Shutdown" shortcut :
C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows

--
vh
Ole C

Fra : rea721

Dato : 18-07-03 11:48

Ole C wrote:

> Fandt dette via Google (Win98 +command +restart):

Tak skal du ha, også til Thomas