MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
billig software
Fra : Peter Martinsen

Dato : 17-07-03 22:42

Hej

Er der nogen her der har købt software på nedenstående link ?

http://www.oem-cdroms-order.com/

Mvh Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-07-03 23:16

On Thu, 17 Jul 2003 23:42:17 +0200, "Peter Martinsen"
<oz1pmx@thorsager.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen her der har købt software på nedenstående link ?
>
>http://www.oem-cdroms-order.com/

Det må man ikke håbe. Det ligner et fupnummer.
Dårlig bestillings nenu. Uprecist hvad man bestiller.
Det fremgår ikke hvem firmatet er, eller hvor de ligger.
Hvis man får sine bestilte (og betalte) cd'er er de med garanti
piratkopier.
En trace-route fører en til både Ungarn og Romænien.
Ungarn skulle være en af de helt store leverandører af pirat SW.

/Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 23:23

Hans Kjaergaard skrev:

> Hvis man får sine bestilte (og betalte) cd'er er de med garanti
> piratkopier.

Ikke nødvendigvis. Udfra adressen kunne det tyde på at det er OEM-
versioner, som normalt ikke må sælges separat, så ulovligt er det
temmelig sikkert.

Der er meget snak om det i f.eks. Adobes interne grupper for tiden.
Mange har købt Photoshop 7 til en meget lav pris og har så sidenhen
fundet ud af at det de har købt er ulovlig software.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 18-07-03 10:49

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der er meget snak om det i f.eks. Adobes interne grupper for tiden.
> Mange har købt Photoshop 7 til en meget lav pris og har så sidenhen
> fundet ud af at det de har købt er ulovlig software.

Den er sjovt nok imellem, men 7.0 er da ikke den nyeste er det ?

Der står også man ikke får den fine indpakninng, kun softwaren og den unikke
kode.
Desuden gives der ikke support af softwarens fabrikant.......... ???

Jeg ville nok holde mig væk, det ligner lidt den fra for en uge siden ca,
hvor man kunne købe bærbare pcèr (ibm) for ingen penge, men der stod også
"Bo Waranty", og at de var købt billigt ind på det sorte marked i
Ungarn..........
Der er mange sjove sider derude

Mvh Jens

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-07-03 11:39

Jens skrev:

> Den er sjovt nok imellem, men 7.0 er da ikke den nyeste er det ?

Jo, men ikke ret længe. 8'eren er på trapperne.

> Der står også man ikke får den fine indpakninng, kun softwaren og
> den unikke kode.

Endnu et tegn på at det er OEM-software, men det kan selvfølgelig
også bare være en simpel piratkopi som de så bare vælger at kalde
en OEM.

> Desuden gives der ikke support af softwarens fabrikant..........
> ???

Hvorfor mon? ;)

> Der er mange sjove sider derude

Ingen tvivl om det.

Madsen.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 17-07-03 23:48

Så må vi hellere holde fingrene fra dem, hi

Tak for oplysningerne

Fra : webfactor

Dato : 18-07-03 12:28

> [...]
> Hej
>
> Er der nogen her der har købt software på nedenstående link ?

Ja et lækkert XP Pro styresystem.
Men ved forsøg på update reporterede Microsoft at det var Piratware.
Jeg fik en ny nøgle af firmaet men hvad andre angår ved jeg ikke.
Mærkeligt nok er det Piracy leveret af England og mærkeligt sådan nogle
tilbud ryger igennem postsprækken.
Venlig Hilsen
www.webfactor.dk

Fra : Bente Bent

Dato : 18-07-03 13:58

domain: oem-cdroms-order.com

status: production

organization: JimmiTon Inc

owner: Levango Mindosso

email: eldisvansson@hotmail.com

address: Manavo, Latudos, 423

city: Munossa

postal-code: 353

country: VE

admin-c: eldisvansson@hotmail.com 0

tech-c: eldisvansson@hotmail.com 0

billing-c: eldisvansson@hotmail.com 0

nserver: ns1.cdmanaged.com 80.96.23.133

nserver: ns2.cdmanaged.com 66.40.22.210

registrar: JORE-1

created: 2003-07-10 13:40:26 UTC JORE-1

modified: 2003-07-10 13:51:59 UTC JORE-1

expires: 2004-07-10 09:40:06 UTC

source: joker.com

Hilsen

Bente Bent