MS Windows
briani 27239
recycle bin problem
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 15-07-03 21:01

Jeghar i lang tid haft en win98se/uk installation, som har haft en
irriterende ting.

Jeg har "noget" i recycle bin og når jeg så forsøger at tømme papirkurven,
så får jeg en meddelelse i retning af:

Cannot find NBCi_: make sure that the filename and path is correct

Men "NBCi_" findes ikke og jeg kan godt få billedligt tømme papirkurvenm
hvis jeg går ind i properties og foretager en eller anden ændring og så evt.
ændre tilbage til det oprindelige. For når jeg så siger "Apply" og derefter
"OK", så forsvinder "papirfyldet". Men lige så snart jeg igen sletter en fil
så der kommer noget i papirkurven, så kan jeg ikke få den tømt igen. Altså
skruen uden ende.

Jeg reinstallerede så win98se oveni den der var og så skete der det at der
så bare kom et andet og rent fysisk ikke eksisterende filnavn.

Jeg har forsøgt at finde linket i reg.basen men der kommer intet i retning
af "NBCi_" eller det nye navn frem og det uanset hvad jeg forsøger i
søgestringen.

Jeg ved selvfølgelig godt, at en fdisk og en total ny-installering vil gøre
det af med problemet, jeg synes bare, at det ikke kan passe at "recycle bin"
systemet bare kan holde fast ved et eller andet navn også skal man ellers
bare slette alt hvad man har installeret og tilpasset gennem længere tid for
at komme det åndsvage problem til livs.

Så er der nogen der ved hvad der er kommet til min "recycle bin" og evt. kan
fortælle hvor pokker den link/henvisning der bliver ved med at komme op, når
jeg forsøger attømme skraldespanden, ligger i windowssystemet. For den/de
ligger i recycle bin mapperne - for de eksistere ikke længere på harddisken
rent fysisk som ovenfor skrevet.

Jeg har forsøgt med min NU 2002 - defragmentering - diskdoctor og min nyeste
og opdateret Antivirus osv. men altså uden resultat.

mhv

Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-07-03 00:38

Bjorn Jensen skrev:

> Cannot find NBCi_: make sure that the filename and path is correct

Har du på et tidspunkt haft Fix-It Utilities fra Mijenix Corporation
installeret på din computer? Den er nemlig kendt for at lave koks i
papirkurven i Win95 og 98.

Du kan evt. prøve at genstarte PC'en og hold så Ctrl-tasten nede inden
og imens teksten: 'Starter Windows 98...' vises på skærmen. Vælg så
punktet 'Start kun i MS-DOS Tilstand', eller hvad det nu hedder og
skriv så følgende ved prompten, efterfulgt af et tryk på Enter-tasten
efter hver linie:

attrib -r -s -h c:\recycled
deltree c:\recycled

Hvis din Windows ikke er installeret på C så skal du selvfølgelig
skrive det rigtige drevbogstav i stedet for C.

Når det er gjort så prøv at genstarte computeren igen. Win98 skulle
gerne selv oprette en ny recycled-mappe.

Madsen.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 16-07-03 23:54

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Har du på et tidspunkt haft Fix-It Utilities fra Mijenix Corporation
> installeret på din computer? Den er nemlig kendt for at lave koks i
> papirkurven i Win95 og 98.

Hvad angår dit spørgsmål omkring Fix-It, så kan jeg med 110% sikkerhed
fortæller dig, at det har jeg ikke haft installeret. Jeg tror faktisk at det
er første gang jeg overhovedet høre navnet på det program, så...

> [...]
>
> Når det er gjort så prøv at genstarte computeren igen. Win98 skulle
> gerne selv oprette en ny recycled-mappe.

Tak for dit forslag - det skal i hvert fald prøves såsnart jeg får tid.

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 00:47

Bjorn Jensen skrev:

> Hvad angår dit spørgsmål omkring Fix-It, så kan jeg med 110%
> sikkerhed fortæller dig, at det har jeg ikke haft installeret.

Ok. Der er sikkert også andre programmer som kan lave rod i den,
men Fix-It er nævnt i en MS-artikel.

> Tak for dit forslag - det skal i hvert fald prøves såsnart jeg får
> tid.

Velbekom og meld gerne tilbage om det fungerer eller ej.

Madsen.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 17-07-03 17:51

> Ok. Der er sikkert også andre programmer som kan lave rod i den,
> men Fix-It er nævnt i en MS-artikel.

Og det fik jeg her for ca. 15 minutter siden...

> Velbekom og meld gerne tilbage om det fungerer eller ej.

Ja det kan du tror jeg vil - for dit råd og vejledning virkede perfekt

Så tak for hjælpen endnu engang! For den lille irriterende sag havde vist
bidt sig fast. Så jeg var heldig, at du lige havde løsningen på "læben"

Det kan nemlig meget vel blive en længere søgning, hvis ikke lige man rammer
søgestringen med det samme. Så jeg var heldig at ramme på dig her i ng´en

mvh
Bjorn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 21:21