MS Windows
briani 27239
Hej Gruppe - Hjælp søges
Fra : Kakaofugl

Dato : 15-07-03 14:23

Hej
Jeg har fået et problem på Win Xp home edition og har ikke kunnet finde
nogle svar på microsofts newsgroups derfor prøver jeg at henvende mig her.

Når jeg går op under f.eks denne computer og ind under en undergruppe eks.
musik, billeder ja hvad som helst så går der et lille stykke tid og så
kommer der en pop up fejlemeddelese hvor der står -explore.exe har fundet en
fejl og afsluttes- derved lukkes alle vinduer man har åbne
Eer der nogle der kan hjælpe mig med det.

Hilsen
Jan

Fra : Rikke

Dato : 15-07-03 14:41

Har du opdateret med de nyeste opdateringer fra Windows Update?

- Rikke =)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 14:43

Kakaofugl skrev:

> [...]
> der står -explore.exe har fundet en fejl og afsluttes- derved
> lukkes alle vinduer man har åbne Eer der nogle der kan hjælpe mig

Har du installeret nogle codec-pakker? Altså codecs som sørger for
at du kan se specielle videoklip som f.eks. DivX og lignende?

Jeg spørger fordi at jeg oplevede nøjagtig det samme da jeg for
nogle måneder siden geninstallerede WinXP. På en eller anden måde
så var der gået koks i det så Explorer gik ned hver gang jeg gik
ind i en mappe som indeholdte videoklip, men den kunne også finde
på det i andre mapper. Da codec-pakken blev afinstalleret forsvandt
problemet med Explorer.

Madsen.

Fra : Kakaofugl

Dato : 15-07-03 14:52

Hej
tak for svaret og jo jeg har installeret nogle nye codecs men jeg har
afinstalleret dem igen men problemet er der sørme stadigt
Hilsen
Jan

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 14:58

Kakaofugl skrev:

> tak for svaret og jo jeg har installeret nogle nye codecs men jeg har
> afinstalleret dem igen men problemet er der sørme stadigt

Har du prøvet at genstarte computeren?

Madsen.

Fra : Kakaofugl

Dato : 15-07-03 17:10

ja of cause men det virker heller ikke

Fra : Kakaofugl

Dato : 15-07-03 18:34

Hej
Tak for hjælpen
det var et codec som drillede men nu er det slettet og alt virker igen

Hej fra
Jan

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 20:26

Kakaofugl skrev:

> det var et codec som drillede men nu er det slettet og alt virker
> igen

Hvad var det egentlig for et codec som gav problemer?

Madsen.

Fra : Kakaofugl

Dato : 15-07-03 20:36

det var et xvid codec som åbenbart indeholdt en fejl

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-07-03 20:38

Kakaofugl skrev:

> det var et xvid codec som åbenbart indeholdt en fejl

Ok. :)

Madsen.