MS Windows
briani 27239
Scandisk problemer
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 13-07-03 01:47

Jeg har nogle dårlige sektorer på min datadisk som jeg har forsøgt at
udbedre eller markere med Scandisk fra "Tilbehør/Systemværktøjer" i
Startmenuen. Jeg kører med Win98.

Der er 514068 klynger på disken, men når Scandisk støder på problemet
omkring klynge 2145 kommer den ikke henover stedet. Programmet har kørt i 4
timer og kommer med mellemrum ud og fortæller at den har fundet noget galt.
Jeg kan se lidt diskaccess ca. hver 5. - 10. sek. indtil den igen et kvarter
efter meddeler at den sørme har fundet noget galt.

Jeg har mistanke om at M$ ikke har ændret programmet siden dengang det
skulle køre på en HDD med 6MB.

Er der nogen der kender et mere intelligent program til at checke harddiske
med? Det må økonomisk gerne være i efterlønsklassen.

Hilsen
Vagn Kofoed

Fra : Villy Jensen

Dato : 13-07-03 05:47

> [...]
harddiske
> med? Det må økonomisk gerne være i efterlønsklassen.

Nej, her er WIN98Scandisk OK! Hvis du ellers ikke har oveklocket systemet så
IDEinterfacet ikke kan følge med, så er din HD med allerstørste
sandsynlighed på vej til de evige HD-marker!

Jeg vil absolut anbefale at lave backup og få installeret en OK HD.

Hvis FDISK+FORMAT af din betænkelige HD stadig finder bad sectors:
Frisbee!!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 13-07-03 20:36

On Sun, 13 Jul 2003 02:47:18 +0200, "Vagn Kofoed"
<vagn.kofoedREMOVE@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kender et mere intelligent program til at checke harddiske
>med? Det må økonomisk gerne være i efterlønsklassen.

Hvor stor er disken? Hvilken disk er det? Hvor mange diske har du i
systemet. Er data vigtige?
--
Svend Olaf

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 15-07-03 13:24

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 13 Jul 2003 02:47:18 +0200, "Vagn Kofoed"
>
> Hvor stor er disken?
2G
> Hvilken disk er det?
Æhem.. Notte nowwe dat. Den er 4 år gammel.
> Hvor mange diske har du i systemet.
Den og så en på 10 G
> Er data vigtige?
Det meste.
> Svend Olaf

Jeg kørte Backup til en fil og læste den ud på CD-ROM. Derefter formaterede
jeg og fik at vide at der var nogle gale sektorer. Efter format har der ikke
været problemer med diskscan.

Begge diske er fra engang i oldtiden da jeg havde en maskine med 120Mhz. Den
nye er på 1.3Ghz. Nu spekulerer jeg på om det kan have noget at gøre med nu
strømforsyning og/eller hastigheder på boardet. Lige nu forsøger jeg at køre
videre med det forhåndenværende.

Tak for hjælpen
Vagn Kofoed