MS Windows
briani 27239
Uslettelig mappe
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-07-03 15:12

Godaften

På min computer har jeg fået oprettet en mappe (Faktisk er den oprettet af
trillian) som har navnet "Marie har det som på en lun sommernat..", og den
kan jeg ikke slette igen. Når jeg forsøger påstår gode gamle Windows at den
ikke kan finde filen (at jeg skal tjekke om disketten sider der, netværket
er forbundet osv.)

1. Hvad skyldes det?? Er det grundet de usædvanelige tegn i navnet??

2. Hvordan fjerne jeg den?? Findes der et program der er tilstrækkelig
lowlevel til at kunne overse at windows ikke mener filen er der og bare
fjerne lortet??

På forhånd tak, Søren

Fra : Aksel Spandet

Dato : 12-07-03 15:45

Hey!

> 1. Hvad skyldes det?? Er det grundet de usædvanelige tegn i navnet??
Jeg ville gætte på at der på grund af en fejl er kommet tegn i mappens navn
som windows ikke kan håndtere....

> 2. Hvordan fjerne jeg den?? Findes der et program der er tilstrækkelig
> lowlevel til at kunne overse at windows ikke mener filen er der og bare
> fjerne lortet??
Åben en ms-dos promt.... og gå ind til der hvor mappen ligger...
Se hvad den hedder der....

Mvh
Aksel

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-07-03 22:16

"Aksel Spandet" <akselspandetFJERN-DETTE@hotmail.com> wrote in message
> Åben en ms-dos promt.... og gå ind til der hvor mappen ligger...
> Se hvad den hedder der....

Tak for hjælpen .. men jeg tror du må uddybe dit svar en kende til ære for
mig ... en almindelig prompt (cmd.exe - glemte at nævne at der er tale om en
XP Pro) viser ikke dos udgaven af navnet... kan jeg hidkalde mig en
gammeldags dos-prompt på en eller anden vis??

søren

Fra : Aksel Spandet

Dato : 12-07-03 22:24

> [...]
> XP Pro) viser ikke dos udgaven af navnet... kan jeg hidkalde mig en
> gammeldags dos-prompt på en eller anden vis?

Tjaaa mener man plejer at kunne se det i den.... Ka godt være jeg tænker på
98...

Har umiddelbart ikke lige flere ide'er.... Vender tilbage hvis jeg finder på
noget.

Mvh
Aksel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-03 22:48

In dk.edb.system.ms-windows, Søren "Pengman" Pedersen wrote:

>2. Hvordan fjerne jeg den?

Jeg har selv prøvet at have sådan en fil. Jeg mener at jeg slettede
den fra en almindelig cmd-prompt med del-kommandoen.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om præcist hvordan jeg gjorde det, men
det var ikke så svært. Jeg fandt denne side, der beskriver hvordan man
/kan/ gøre:

<http://www.ezine.com/QandA/FileName.html>

Det var vist ikke sådan jeg gjorde, men hvis det virker, så kan det jo
være ligemeget.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 12-07-03 23:14

Så fik jeg det endelig fjernet

løsningen viste sig at være at finde på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:
80/support/kb/articles/Q120/7/16.ASP&NoWebContent=1

RmDir \\.\<driveletter>:\<path>\<directory>

Tak for hjælpen folkens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-07-03 23:25

In dk.edb.system.ms-windows, Søren "Pengman" Pedersen wrote:

>RmDir \\.\<driveletter>:\<path>\<directory>

Nåh, det var en mappe. ;) Sorry.

Fra : jens

Dato : 13-07-03 21:09

"Søren "Pengman" Pedersen" <pengman@pengworld.zzn.com> skrev i en

> [...]
den
> ikke kan finde filen (at jeg skal tjekke om disketten sider der, netværket

Kan du ikke omdøbe den til noget lidt kortere.
Winmaskiner er ikke så meget for den slags lange navne, med mellemrum og 2
punktummer til sidst.

> 1. Hvad skyldes det?? Er det grundet de usædvanelige tegn i navnet??

En smart måde at gøre sig bemærket på ikke ?

> 2. Hvordan fjerne jeg den?? Findes der et program der er tilstrækkelig
> lowlevel til at kunne overse at windows ikke mener filen er der og bare
> fjerne lortet??

Vælg egenskaber på den, gerne efter omdøbning, og overtag ejerskabet.
Så kan den og slettes, nuværende ejer er sikkert "system".

Mvh Jens