MS Windows
briani 27239
windows opstartproblem
Fra : Ps

Dato : 08-07-03 22:52

Hver gang jeg starter min computer genstarter den 1-2 gange, før den endelig
loader Windows (XP), og jeg har noteret følgende besked (som den tilbyder at
sende til Microsoft):
"BCCode: a BCP1: 00000004 BCP2: 00000002 BCP3: 00000000 BCP4: 805135D8
OSVer: 5_1_2600 SP: 1_0 Product: 768_1"
Er der nogen derude, der kan tyde denne kode og fortælle mig, hvad problemet
er?
m.v.h
P.sørensen

Fra : F.Larsen

Dato : 08-07-03 23:03

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> OSVer: 5_1_2600 SP: 1_0 Product: 768_1"
> Er der nogen derude, der kan tyde denne kode og fortælle mig, hvad

Ved en hurtig søgning på google, fandt jeg den her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q318023

kan den bruges ?

--
Flemming

Fra : Ps

Dato : 09-07-03 09:29

> kan den bruges ?

Nej jeg har ikke Radeon kort.
Forsøger at følge førstnævnte råd. Der sidder en lille blæser på bundkortet,
som larmer en del ved opstart - kan måske have med den at gøre.
P.sørensen

Fra : jens

Dato : 09-07-03 10:32

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har ikke Radeon kort.
> Forsøger at følge førstnævnte råd. Der sidder en lille blæser på
bundkortet,

Det må være blæseren til chipsettet, og hvis den ikke virker vil det ret
sikkert give en irq fejl........

> som larmer en del ved opstart - kan måske have med den at gøre.

Så er det bare om den er skruet eller limet på..........

Mvh Jens

Fra : Ps

Dato : 09-07-03 12:34

> Så er det bare om den er skruet eller limet på..........

Den er skruet på - larmer kun under opstarten, og kører tilsyneladende godt
nok ikke desto mindre.
Men jeg prøver at justere skruerne.
Er det strengt nødvendigt at have den lille blæser siddende i det hele
taget?
Der er jo i forvejen den "store" blæser, som sidder ovenpå processoren..?
P.sørensen

Fra : jens

Dato : 09-07-03 13:12

"Ps" <pbsremove@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Den er skruet på - larmer kun under opstarten, og kører tilsyneladende
> [...]

Blæs den ren med luft, der sidder ofte støv på fanernes kanter som nedsætter
køleevnen væsentligt.

> Er det strengt nødvendigt at have den lille blæser siddende i det hele
> taget?

Hvis den er der er den sikkert nødvendig, ellers var den sparret væk.

> Der er jo i forvejen den "store" blæser, som sidder ovenpå processoren..?

Den skal også være ren, og sidde tæt til processoren, èn grad for varm er
nok til at give den fejl du får, 5 grader og processoren kan brænde af.

Jeg har oplevet billigt kølepasta som mister køle evnen efter lidt tid.
Du kan prøve at køre med siden af maskinen taget af, så kommer der mere luft
ind i den jo, det kan være det er nok.

Men du kan i BIOS se hvad temperaturen er på cpuèn, og er den for høj har du
findet synderen.

Hvilket bundkort er det ?

Mvh Jens

Fra : Ps

Dato : 09-07-03 16:57

> Hvilket bundkort er det ?

Det hedder "DFI AD72-SN"

P.sørensen

Fra : jens

Dato : 09-07-03 17:07

> Det hedder "DFI AD72-SN"

http://www.dfi.com/product/fetch.asp

Du kan prøve i Vcore i bios at sætte den lidt ned i spænding.
Hvordan det vil påvirke kortet ved jeg ikke, men det e ofte nødvendigt med
en -0.6volt på de kort jeg har.

Mvh Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-07-03 13:28

Den vil ikke køle chipsættet nævneværdigt.
Hvis fabrikanten kunne have sparet den blæser havde han gjort det.

Fra : jens

Dato : 08-07-03 23:03

> [...]

> OSVer: 5_1_2600 SP: 1_0 Product: 768_1"
> Er der nogen derude, der kan tyde denne kode og fortælle mig, hvad

Goole siger det er en "irq not less or equal".......

Der er tre mulighedder, enten en ramfejl, et nyt pci kort vil have en
optaget irq, eller, og mest sandsynligt, et vareproblem.

Tag siden af den, blæs køleren ren og prøv igen.

Mvh jens