MS Windows
briani 27239
XP PRO
Fra : Kasper

Dato : 08-07-03 10:14

Hey

jeg har installeret en verison af XP pro... en af de første cd'er der kom
tror jeg i en select udgave... hvordan kan det være jeg ikke har muligheder
for at tildele mine shares til forskellige bruger... jeg mangler helt den
tilladelse knap som jeg har i win2k og nogle andre har i xp

er det en for gammel verison ?? jeg har lå SP1 ind også

ligeledes ligner bruger"panelet" det fra XP home...

men under denne computer skriver den "WIN XP PRO 2002 SP1"

nogle ideer ?

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : morten l

Dato : 08-07-03 10:19

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ligeledes ligner bruger"panelet" det fra XP home...
>
> men under denne computer skriver den "WIN XP PRO 2002 SP1"

start stifinder og vælg Funktioner-->mappeindstillinger under vis fjerner du
flueben ved "Brug enkel fildeling"

Morten

Fra : Hans

Dato : 08-07-03 13:16

> [...]
>
> ligeledes ligner bruger"panelet" det fra XP home...
>
> men under denne computer skriver den "WIN XP PRO 2002 SP1"

Bruger du NTFS eller FAT32?

/ Hans

Fra : jens

Dato : 08-07-03 18:43

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du NTFS eller FAT32?

Hvilken betydning har det ?

Det er Enkeltfildeling der skal fjernes.

Mvh Jens

Fra : Hans

Dato : 08-07-03 20:07

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken betydning har det ?
>
> Det er Enkeltfildeling der skal fjernes.

Her tales om fildeling på brugerniveau - Ikke enkelt fildeling.

/ Hans

Fra : jens

Dato : 08-07-03 20:48

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Her tales om fildeling på brugerniveau - Ikke enkelt fildeling.

Jammm...., enkeltfildeling i xp forhindrer jo netop at sætte bruger
rettighedder på delingerne.
Enkelt fildeling gør delinger tilgængelige for alle....

Er det ikke quota styrring du tænker på, det er noget helt andet jo.
(Og kræver NTFS)

Mvh Jens

Fra : Hans

Dato : 08-07-03 21:08

> [...]
> Enkelt fildeling gør delinger tilgængelige for alle....
>
> Er det ikke quota styrring du tænker på, det er noget helt andet jo.

Nej, ikke helt - Hvis du læser det oprindelige indlæg efterlyses mulighed
for fildeling på brugerniveau, og det kan enkelt fildeling ikke honorere.
Der er det enten eller, men jeg har så i mellemtiden konstateret at det godt
kan lade sig gøre på brugerniveau med Fat32 under XP.

/ Hans

Fra : jens

Dato : 08-07-03 21:15

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, ikke helt - Hvis du læser det oprindelige indlæg efterlyses mulighed
> for fildeling på brugerniveau,

Ja, netop.

>og det kan enkelt fildeling ikke honorere.

Nej, men det har intet med ntfs eller fat32 at gøre

> Der er det enten eller, men jeg har så i mellemtiden konstateret at det
godt
> kan lade sig gøre på brugerniveau med Fat32 under XP.

Men man kan jo slå "enkelt fildeling" fra....... som tidligere beskrevet.
Så kan man dele på samme måde med en xp, som med en w2k pro eller server
udgave.

Quotastyrring har ikke så meget med fildeling at gøre, det er en begrænsning
på hvor meget plads en bruger må beslaglægge på en given disk, men der er
ikke nogen mappe angivelse så vidt jeg husker, kun drev og antal
MB/GB.....og brugernavn.

Og på C drevet skal man ikke angive 0Mb for en bruger, da dennes
brugerprofil så ikke kan bruges medmindre man flytter den til en anden disk.

Det fungerer kun på NTFS.

Mvh Jens

Fra : Hans

Dato : 08-07-03 21:24

> [...]
> Så kan man dele på samme måde med en xp, som med en w2k pro eller server

Du har helt ret - Nogen dage får man altså tingene ind "på hovedet".

/ Hans

Fra : jens

Dato : 08-07-03 21:59

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret - Nogen dage får man altså tingene ind "på hovedet".

Hehehe, jeg troede det var en test..... )
(Men ja, det sker da en sjælden gang også her.)

Mvh Jens