/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
driver i xp får system til at gå ned
Fra : Steen Wrem


Dato : 05-07-03 23:26

Jeg har tilsyneladende en driver der får mit system til at gå ned med blå
skærm, men har ikke nået at se hvilken driver der forårsager det.
Jeg bliver også smidt ud af spil , så jeg ender på skrivebordet.

findes der en log hvor jeg kan se, hvad der medfører nedbrudet???

kører Win XP Proff.

vh SteenW



 
 
Madsen (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-07-03 23:42

Steen Wrem skrev:

> findes der en log hvor jeg kan se, hvad der medfører nedbrudet???

Start > Kør: eventvwr.msc
Kig under Program eller System hvor der muligvis vil stå hvad der
gik galt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Steen Wrem (05-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 05-07-03 23:59


">
> Start > Kør: eventvwr.msc
> Kig under Program eller System hvor der muligvis vil stå hvad der
> gik galt.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

tak skal du ha'
Jeg kan se at der en del fejl hvor kilden er "sbp2port"
Enheden svarede ikke inden for timeoutperioden.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på


og en anden fejl:
RSM kan ikke styre biblioteket PhysicalDrive1. Databasen er beskadiget.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på



siger det dig noget??

vh SteenW



jens (06-07-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 06-07-03 00:20


"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> og en anden fejl:
> RSM kan ikke styre biblioteket PhysicalDrive1. Databasen er beskadiget.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/devio/base/
rsm_database.asp

SDK fejl ser det ud til.

Er IIS installeret på den maskine ?

Mvh Jens


Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 00:25


jens skrev :

> Er IIS installeret på den maskine ?

Hva' hulen er det for noget?

vh SteenW



jens (06-07-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 06-07-03 00:30


"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f075f33$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> jens skrev :
>
> > Er IIS installeret på den maskine ?
>
> Hva' hulen er det for noget?

Internet Information Services, XP`s webserver.

Hvis den er installeret er der en Ikon til den i kontrolpanel -
administartion.

Mvh jens


Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 00:36

Jens skrev:

> Internet Information Services, XP`s webserver.
>
> Hvis den er installeret er der en Ikon til den i kontrolpanel -
> administartion.

nej, det er åbenbart ikke installeret, kan det hjælpe og hvordan?

vh SteenW




jens (06-07-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 06-07-03 00:44


"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse

> nej, det er åbenbart ikke installeret, kan det hjælpe og hvordan?

Hvis du ikke har brug for den er det en stor fordel den ikke er installet.
Med alle de opdateringer der øses ud til den, sker der en del fejl fra den
kant.

Mvh Jens LOL konflikt i tegnsæt... den har jeg ikke set før


Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 00:53

Tak for indsatsen, til både Jens og Madsen
det var en fornøjelse,
vh SteenW



Madsen (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-07-03 00:11

Steen Wrem skrev:

> Jeg kan se at der en del fejl hvor kilden er "sbp2port"
> Enheden svarede ikke inden for timeoutperioden.

Den meddelelse havde jeg også ofte dengang hvor min eksterne disk
var forbundet med IEEE1394 (Firewire). Jeg har ikke set fejlen
siden jeg flyttede disken over på USB2.

> og en anden fejl:
> RSM kan ikke styre biblioteket PhysicalDrive1. Databasen er
> beskadiget.

Den har jeg så ikke set før. Prøv evt. at snuppe hændelses-ID'et
fra logbogen og søg på det her: <http://eventid.net/search.asp>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 00:16

Madsen skrev:

Den meddelelse havde jeg også ofte dengang hvor min eksterne disk
> var forbundet med IEEE1394 (Firewire). Jeg har ikke set fejlen
> siden jeg flyttede disken over på USB2.

Jo Jeg har faktisk en firewire enhed, en kort læser, som jeg næsten ikke kan
undvære. Den er voldsomt meget hurtigere end en USB kort læser, som jeg også
har! Men fejlen sker ikke når jeg benytter den enhed.

vh SteenW



jens (06-07-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 06-07-03 00:26


"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse

>
> Jo Jeg har faktisk en firewire enhed, en kort læser, som jeg næsten ikke
kan
> undvære. Den er voldsomt meget hurtigere end en USB kort læser, som jeg
også
> har! Men fejlen sker ikke når jeg benytter den enhed.


Sdk fejlen angiver at enhedden ikke er som forventet, og det passer jo meget
godt med at du tager den kortet ud.

Har du installet Upnp ?
Ellers kan det måske løse problemet.

Mvh jens


Madsen (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-07-03 00:26

Steen Wrem skrev:

> Jo Jeg har faktisk en firewire enhed, en kort læser, som jeg
> næsten ikke kan undvære. Den er voldsomt meget hurtigere end en
> USB kort læser, som jeg også har!

Behøver den kortlæser absolut at være koblet til hele tiden?
Jeg har oplevet mange fejl med kortlæsere både hvad angår
stabilitetsproblemer og nedluknings- / genstartsproblemer når
de er koblet til. Har du prøvet at koble den fra midlertidigt
for at se om den er årsagen til problemerne?

> Men fejlen sker ikke når jeg benytter den enhed.

Hvad mener du?
Går systemet ikke ned når du bruger USB-kortlæseren, eller?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 00:31


Madsen skrev:

> Behøver den kortlæser absolut at være koblet til hele tiden?
> Jeg har oplevet mange fejl med kortlæsere både hvad angår
> stabilitetsproblemer og nedluknings- / genstartsproblemer når
> de er koblet til. Har du prøvet at koble den fra midlertidigt
> for at se om den er årsagen til problemerne?

> Går systemet ikke ned når du bruger USB-kortlæseren, eller?

Nej, jeg har ikke været ude for at systemet går ned når jeg bruger
kortlæseren!

Jens skrev:

Har du installet Upnp ?
Ellers kan det måske løse problemet.

Og hvad er så lige dét

vh SteenW






jens (06-07-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 06-07-03 00:41


"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du installet Upnp ?
> Ellers kan det måske løse problemet.
>
> Og hvad er så lige dét

Universal Plug`N Play.
Den findes i xp , men er ikke installet som standard.

kontrolpanel - tilføj fjern programmer - tilføj wndowskomponenter - netværk
/ og et "v" kan gøre det.

Mvh Jens


Madsen (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-07-03 00:42

Steen Wrem skrev:

> Nej, jeg har ikke været ude for at systemet går ned når jeg bruger
> kortlæseren!

Nej, men har du prøvet at rykke din firewire-kortlæser ud af stikket
og hvis du har, får du så stadig blå skærme når den er rykket ud?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 00:46

Madsen skrev:

> Nej, men har du prøvet at rykke din firewire-kortlæser ud af stikket
> og hvis du har, får du så stadig blå skærme når den er rykket ud?

Det prøver jeg nu - du har sikkert ret!

vh SteenW



Madsen (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-07-03 01:00

Steen Wrem skrev:

> Tak for indsatsen, til både Jens og Madsen
> det var en fornøjelse,

Betyder det at problemet er løst og i så fald hvordan?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Steen Wrem (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Wrem


Dato : 06-07-03 01:11

Madsen skrev:

> Betyder det at problemet er løst og i så fald hvordan?

Nej, det tror jeg desværre ikke, for den lavede lige nummeret med blå skærm
og genstart for et øjeblik siden. Det var efter at jeg havde hevet
kortlæseren fra, -men nu må vi se om det hjælper. Maskinen har ellers kørt
upåklageligt i lang tid og det er ærgeligt, hvis jeg bliver nødt til at
formatere og starte forfra, som det ofte var nødvendigt i win 95 dagene!

vh SteenW



jens (06-07-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 06-07-03 01:21


"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse

>
> Nej, det tror jeg desværre ikke, for den lavede lige nummeret med blå
skærm
> og genstart for et øjeblik siden. Det var efter at jeg havde hevet
> kortlæseren fra, -men nu må vi se om det hjælper. Maskinen har ellers kørt
> upåklageligt i lang tid og det er ærgeligt, hvis jeg bliver nødt til at
> formatere og starte forfra, som det ofte var nødvendigt i win 95 dagene!

SDK er jo Sun Development Kittet, det kan væe din java som skal opdateres,
men da en firewire enhed er noget af det der indgår i Upnp tingesterne, kan
det måske også afhjælpe det.

Mvh Jens


Madsen (06-07-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-07-03 01:20

Steen Wrem skrev:

> Nej, det tror jeg desværre ikke, for den lavede lige nummeret med
> blå skærm og genstart for et øjeblik siden.

Hvad stod der på den blå skærm og/eller i logbogen?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste