MS Windows
briani 27239
XP oem?
Fra : Henning Larsen

Dato : 04-07-03 14:34

Win XP Home (oem ) kan købes for 795 kr. hvis man også køber noget hardware.
Upgrade udgaven koster 995 kr. og den normale udgave 2145 kr. Hvilke
begrænsninger er der ved oem-udgaven? Kan den kun aktiveres een gang?

Hilsen Henning Larsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-07-03 15:16

Hej Henning Larsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvilke begrænsninger er der ved oem-udgaven?

_Formelt_ skal det hardware, du køber den sammen med, være på maskinen.
Det er dog en noget kryptisk begrænsning, da fx Zitach for nylig (og
måske stadig) havde XP'erne i OEM sammen med en mus. Går musen i
stykker, må man vel formelt ikke anvende XP'en længere..(?)
I praksis lader folk vel den åndssvage mus ligge i skrammelkassen og
glemmer alt om den.

Reelt er vist eneste forskel, at der ikke (officielt) er support på
OEM-versioner (telefon, mail).

> Kan den kun aktiveres een gang?

Nej, det fungerer helt som en alm. version.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Leony

Dato : 04-07-03 16:02

"Henning Larsen" <henning@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Win XP Home (oem ) kan købes for 795 kr.

Hvis du er studerende, lærer eller har børn som går i skole, så
kvalificerer du til en XP Pro Studyware til 695 kr.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/softms-study15.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Karin Hansen

Dato : 07-07-03 09:49

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Hvis du er studerende, lærer eller har børn som går i skole, så
> kvalificerer du til en XP Pro Studyware til 695 kr.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/softms-study15.html

499 hos Danskdatasalg
http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=89&sek=Rodekassen

Fra : Rikke

Dato : 04-07-03 18:16

> [...]
> Upgrade udgaven koster 995 kr. og den normale udgave 2145 kr. Hvilke
> begrænsninger er der ved oem-udgaven? Kan den kun aktiveres een gang?

OEM udgaver er egentlig kun til computere man køber hvor det hele er
præ-installeret. Efter at have snakket med Microsoft, har jeg fået at vide,
at det faktisk er ulovligt at sælge OEM-versioner sådan for sig selv.

- Rikke =)

Fra : Edmund

Dato : 04-07-03 19:08

Rikke wrote:

> [...]
> præ-installeret. Efter at have snakket med Microsoft, har jeg fået at
> vide, at det faktisk er ulovligt at sælge OEM-versioner sådan for sig

Hvis de har sagt at, den f.eks ikke bare må sælges sammen med en mus, så
er det lidt underligt at de selv henviser til det.
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.asp

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-07-03 19:26

"Rikke" <RikkeBendlinNoSpam@mail.dk> skrev :

>OEM udgaver er egentlig kun til computere man køber hvor det hele er
>præ-installeret. Efter at have snakket med Microsoft, har jeg fået at vide,
>at det faktisk er ulovligt at sælge OEM-versioner sådan for sig selv.

Så synes jeg at du skal anmelde Microsoft Danmark til øhh, hvem?
for at henvise til forhandlere, der sælger oemversioner ulovligt.

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.asp
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-07-03 19:36

On Fri, 04 Jul 2003 20:25:38 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Så synes jeg at du skal anmelde Microsoft Danmark til øhh, hvem?

Til Microsoft Danmark, selvfølgelig.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-07-03 00:13

I hvilken af tilfældende nævnt der skulle der ikke købes noget
hardware samtidigt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-07-03 00:21

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev :

>I hvilken af tilfældende nævnt der skulle der ikke købes noget
>hardware samtidigt?

Læs, hvad Rikke skriver i
<news:3f05b666$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, her
citeret:

[...]

Og det er det jeg svarer på.

Altså Rikke skriver, at det skal være en komplet PC og den skal
være præinstalleret.
--
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-07-03 00:01

Det er korrekt nok at OEM udgaver oprindeligt kun måtte sælges med
computere men dette er blevet lempet på det seneste så man nu kan købe
en sammen med i stort set al hardware til PC.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-07-03 00:15

Det er korrekt. Den skal sælges med noget hardware, men det behøver
ikke være en hel computer.

Fra : Rikke

Dato : 05-07-03 12:28

Jeg skrev kun hvad jeg fik at vide, men det var heller ikke en dansker jeg
snakkede med i supporten, så det kan da være der er andre regler der...!

- Rikke =)

Fra : Edmund

Dato : 04-07-03 19:14

Henning Larsen wrote:
> Upgrade udgaven koster 995 kr.

www.edbpriser.dk er den 100 kr billigere

TDC har lige solgt en til kr 399, om de stadig gør det, ved jeg ikke

--
Mvh Edmund