MS Windows
briani 27239
Installere Win98 og ME forgæves...
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 02-07-03 23:25

Nu har jeg forgæves forsøgt at installere enten Win98 eller WinME på en af
mine harddiske på min computer, men det kan altså ikke rigtigt lade sig
gøre. Eller...det kan såmænd godt installeres, men computeren cracker
fuldstændig så snart jeg skal installere det første program eller installere
drivere til f.eks. grafikkortet. Jeg kører WinXP PRO uden problemer på
selvsamme system, blot på en anden harddisk.

Senest har jeg fundet ud af (i WinME) at det er aplicationen "msgsrv32" der
holder op med at svare lige så snart Windows startes. Siger det nogen noget?

Soltek SL-75FRN-L
AMD 1700+
Palit Gforce 4 ti4200 128 mb
1024 mb PC2700 (elixir)
Seagate V 120 gb
Seagte IV 80 gb
SB Audigy

Grunden til at jeg overhovedet vil installere Win98 eller ME er så jeg kan
spille Xcom - Enemy Unknown (for windows), og det kan ikke lade sig gøre i
XP selv med de muligheder man har for at vælge compatibility osv.

Findes der nogle programmer der på en eller anden måde kan emulere Win98 i
XP så det er muligt at spille spil af ældre dato?

/Jógvan Lindenskov

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 02-07-03 23:27

PS. Problemet er ikke harddisken da jeg har prøvet med en anden harddisk
også. Det var med samme resultat.

Fra : jens

Dato : 03-07-03 00:32

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> skrev i en

> PS. Problemet er ikke harddisken da jeg har prøvet med en anden harddisk
> også. Det var med samme resultat.

http://www.windows-help.net/windows98/troub-25.shtml

Diskene er for store til w98 og me.
Men hvis du har xp er det da at foretrække på den maskine ??

Mvh Jens

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 03-07-03 01:13

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> http://www.windows-help.net/windows98/troub-25.shtml
>
> Diskene er for store til w98 og me.

Hvor har du det fra? Linket?

Glemte nok at skrive at disken jeg vil installere 98 eller ME på er en 40
gb Seagate...så det skulle ikke være noget problem. Men jeg har da set diske
på 80 og 120 gb med 98 uden problemer.

> Men hvis du har xp er det da at foretrække på den maskine ??

Har du læst mit indlæg, og grunden til hvorfor jeg vil installere 98 eller
ME ?

På siden du har linket til er der et punkt der hedder "Msgsrv32 not
responding See Microsoft Knowledge Base Article 169987 "

Det er præcis det et af mine problemer er. Men den Knowledge Base Article
handler så om problemer med Msgsrv32 i Windows 95. Der står "The information
in this article applies to: Microsoft Windows 95"

Men ok...jeg kan da prøve og se om det hjælper at Disable power management
som artiklen foreslår. Jeg tror det næppe.

Men selvfølgelig tak til dig og enhver anden der prøver at hjælpe.

/Jógvan Lindenskov

Fra : jens

Dato : 03-07-03 01:43

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> skrev i en > >

http://www.windows-help.net/windows98/troub-25.shtml

> Hvor har du det fra? Linket?

Linket omtaler driverproblemer.
80 og 120 diske er for store til w98.

> Glemte nok at skrive at disken jeg vil installere 98 eller ME på er en 40
> gb Seagate...så det skulle ikke være noget problem. Men jeg har da set
> [...]

Ja, opdelt i mindre parter.

> Har du læst mit indlæg, og grunden til hvorfor jeg vil installere 98 eller
> ME ?

Det fik jeg vist ikke med, men ... det spil hvornår er det fra (årstal) ?
Det er ret sjældent et spil ikke kan køre med xp og den rigtige codepage.
(Som er 850)
det er dog set med enkelte..........

Mvh Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-07-03 21:27

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> drivere til f.eks. grafikkortet. Jeg kører WinXP PRO uden problemer på
> selvsamme system, blot på en anden harddisk.

Du skal resette din bios til default eller failsafe indstillinger!

Claus