MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win2k fejlstarter NÆSTEN hver gang!??
Fra : HT

Dato : 02-07-03 16:09

Hej NG!

Nu er jeg ved at være desperat! Gennem den sidste måneds tid er min PC
blevet ringere og ringere til at starte op. Efterhånden er det måske en ud
af ti gange det lykkes og der er tilsyneladende ingen logisk forklaring på
problemet.

Der sker følgende :

Maskinen loader w2k som den plejer, men det er umuligt at starte noget som
helst program op. Der er heller ingen Internet-adgang. Skrivebordet ser ud
som det plejer, og båre mus og tastatur virker som normalt, bortset fra at
jeg ikke kan starte noget op. Jeg kan højre-klikke på fx. NAV for at vælge
'Åbn' (eller hvad der nu står), men jeg kan ikke klikke på noget. Eller jo,
det kan jeg godt, men den reagerer ikke på det.

Jeg kører trådløst netværk, så jeg tænkte den måske ikke kunne få
forbindelse til AP, men det var ikke noget problem. Jeg fik bare intet
IP-nummer tildelt. Hmm.... fast IP da? Nu får maskinen da et IP-nummer, men
der er stadig ikke Internet-adgang!?

Det er som om der er noget, der hænger og blokerer systemet, men hvad??

Jeg har fjernet ICQ fra 'Start'-menuen - hjalp ikke. Jeg prøver at lukke
både AtomTime og AsusProbe ned under opstarten, da de tilsyneladende ikke
svarer. Nogle gange hjælper det, andre gange ikke. Det er nok tilfældigt...

Når jeg så vil lukke ned/genstarte sker der heller ikke alverden. Jo, den
skriver efter lidt tid at ccApp ikke svarer. Dernæst et eller andet en
CSC-noget.... (kan ikke huske det), der heller ikke svarer. Hmm...??
Jeg har prøvet at lukke ccApp under opstarten - hjalp ikke. Den anden kan
jeg ikke finde.

Jeg har efterhånden opgivet at få det til at køre ordentligt, men inden jeg
geninstallerer vil jeg gerne vide om I har andre forslag??

Maskinen er en P4-2,4GHz med 512 MB RAM og 170 GB harddisk. Asus P4G8X
bundkort, hvis det er relevant?

HT

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-03 16:23

"HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> CSC-noget.... (kan ikke huske det), der heller ikke svarer. Hmm...??
> Jeg har prøvet at lukke ccApp under opstarten - hjalp ikke. Den anden kan

Hmm det lyder også meget som det problem jeg har under Windows XP

Der har den der CCApp heller ikke kunne lukkes flere gange osv...

Når jeg starter computeren op, skal jeg vente 1-2 minutter før jeg indtaster
brugernavn og password.. Ellers starter den op, som du nævner... Jeg kan
indtaste det efter den har prøvet at læse noget fra A drevet.

Fra : HT

Dato : 02-07-03 16:31

> "HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in message
>

> Hmm det lyder også meget som det problem jeg har under Windows XP
>
> Der har den der CCApp heller ikke kunne lukkes flere gange osv...

ccApp er noget Norton-noget. Se tråd længere nede...
Noget bud på hvad det kan skyldes?? Jeg er _meget_ tæt på at
reinstallere....!
Skal bare lige have lavet nogle bootdisketter først, for nu har maskinen
fået den ide, at den ikke vil boote fra mit DVD-drev. Det ville den ellers
gerne fra mit gamle CD-ROM drev. Hmm....?

HT