MS Windows
briani 27239
Windows Update.
Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 14:41

Hej alle.

Jeg har problemer med at installere flg. 2 updates:

811493 og Q815021.

Jeg har tidligere har lignende problemer med andre updates og her fik jeg
hjælp til at løse det. Det var noget med kryptografisk tjeneste (tror jeg
nok.......)

Er der nogle som kan hjælpe - jeg vil gerne have at mit system hele tiden er
opdateret.

Jeg kører XP - og ved ikke så meget om EDB...*S*

På forhånd tak for hjælpen.

mvh

Jesper

Fra : Devast8or, work

Dato : 02-07-03 15:47

"Jesper" <christop@post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> opdateret.
>
> Jeg kører XP - og ved ikke så meget om EDB...*S*

Jeg har lige siddet og kørt Windows Update på en masse maskiner i de sidste
par måneder (i forb. med arb), og har oplevet det samme med et par enkelte
opdateringer (dog er dette Win2kPro maskiner). Her plejer det at hjælpe hvis
du, år du har listen over alle de opdateringer der mangler, fravælger de par
stykker den ikke vil æde, og så først installerer alle de andre. Herefter
kan du så tage problem-opdateringerne én ad gangen og så virker (det gør det
ihvertfald her).

HTH

Devast8or

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 16:10

Hej.

Det har jeg også prøvet - desværre uden held...

Nogle andre forslag?

mvh

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 16:36

Jesper skrev:

> Nogle andre forslag?

Prøv:
<http://groups.google.com/groups?as_umsgid=Xns93741AFB1505.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 17:28

Den skriver så: Den angivne fil blev ikke fundet

Updaten vil desværre stadig ikke

mvh

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 18:07

Jesper skrev:

> Den skriver så: Den angivne fil blev ikke fundet

Hvornår skriver den det?

PS. Kunne man ikke lokke dig til at klippe det væk du ikke svarer på
og svare under det citerede som beskrevet på følgende side? Det letter
altså forståelsen en del <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Madsen.

Fra : Jesper

Dato : 02-07-03 21:12

> Hvornår skriver den det?

> Den skriver det, når jeg har skrevet nedenstående:

> ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2

Mvh

Jesper

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 02-07-03 16:08

"Jesper" skrev:
> Jeg har problemer med at installere flg. 2 updates:
>
> 811493 og Q815021.

I Outlook Express gruppen er der flere gange advaret mod at installere
811 493. Den kan såvidt jeg husker få (hele?) systemet til at køre meget
langsomt.

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 16:36

Christian Wirenfeldt skrev:

> I Outlook Express gruppen er der flere gange advaret mod at
> installere 811 493. Den kan såvidt jeg husker få (hele?) systemet
> til at køre meget langsomt.

Problemet er løst for længe siden. Den gamle 811493 kan ikke hentes fra
Windows Update længere og er blevet opdateret med en ny 811493 som ikke
sløver systemet.

Madsen.

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 02-07-03 20:36

"Madsen" skrev

> [...]
fra
> Windows Update længere og er blevet opdateret med en ny 811493 som

Tak for det - "Fortræffelige Madsen". Jeg mener, at det var dig, som
advarede mod 811 493. Derfor har jeg omhyggeligt undgået at downloade
den. Det er jo ikke ligetil at vide, at samme nummer nu dækker en ændret
udgave. Herligt, at du er så kyndig og hjælpsom.

Venlige hilsner
Chr. Wirenfeldt

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 21:29

Christian Wirenfeldt skrev:

> Det er jo ikke ligetil at vide, at samme nummer nu dækker en ændret
> udgave.

Den kom for en måneds tid siden. Læs evt.:
<http://groups.google.com/groups?as_umsgid=Xns938A854C43E65.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.