MS Windows
briani 27239
Emulation af Mac OS-X - muligt?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-07-03 20:38

Hejsa,

Jeg kom til at tænke på om det i teorien er muligt at emulere Mac OS-X
(OS10), på en PC der kører Windows XP?

Findes der emulatorer der kan emulere en OS-X?

Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det lige foreløbigt, men tanken strejfede
mig

// Troels

Fra : Jens Petersen

Dato : 01-07-03 20:51

On Tue, 1 Jul 2003 21:37:41 +0200, "Troels [around 9000]"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Jeg kom til at tænke på om det i teorien er muligt at emulere Mac OS-X
>(OS10), på en PC der kører Windows XP?
>
>Findes der emulatorer der kan emulere en OS-X?

Jeg tror du må nøjes med Mac os 8.1 og derunder.
http://www.emulators.com/softmac.htm

--
Jens

If CON is the opposite of PRO, who opposes PROGRESS? Congress!

Fra : Torben

Dato : 01-07-03 21:13

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Jeg kom til at tænke på om det i teorien er muligt at emulere Mac OS-X
> (OS10), på en PC der kører Windows XP?

Det er desværre ikke muligt, endnu. :(

Men indtil videre kan du jo få din WinXP til at ligne OSX.

Se screenshot i dk.binaer

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 01-07-03 21:30

> Se screenshot i dk.binaer

Fortæl lige hvordan det er gjort? :)

// Troels

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 21:45

Troels [around 9000] skrev:

> Fortæl lige hvordan det er gjort? :)

Og også gerne om det fungerer i _alle_ programmer uden at grafikken
går helt i kage. Jeg har tidligere rodet med diverse Mac OSX-temaer på
WinXP og har ikke været særlig tilfreds med resultatet. Læste forleden
at man med programmet DesktopX kan få et OSX-lignende tema. Er det det
du bruger?

Madsen.

Fra : Torben

Dato : 01-07-03 23:01

> [...]

Jeg bruger en "hacked" uxtheme.dll for at kunne benytte themes i XP, uden
3rd party programmer.
http://files.themexp.org/tgtsoft/uxthemepatcher.zip <- WinXP SP1

Der efter har jeg udskiftet alle WinXp ikonerne i shell32.dll filen, med OSX
agtige ikoner.
Der brugte jeg et program der hedder ResHack.
Man også kan bruge 3rd party programmer som EIcons, Icon Packager til at
skifte ikoner i XP.
eIcons: http://www.deepgls.com/eicons/

OSX docken, er et program der hedder Y'z dock.
Det kan bruge programmets/shortcut'ens originale ikon, eller du kan vælge at
bruge et .png-billede som ikon(som jeg gør).
Brug google til at finde Y'z dock. Apple har lige stoppet for videre
udvikling af dette program. desværre!

Fede mac themes til XP, kan blandt andet hentes her:
http://www.studiotwentyeight.com/

Fede ikoner fra Rad-E8 kan hentes her(dem jeg bruger):
http://www.rad-e8.com/

> [...]
> WinXP og har ikke været særlig tilfreds med resultatet. Læste forleden
> at man med programmet DesktopX kan få et OSX-lignende tema. Er det det

Det virker i alle programmer, uden problemer. Ligesom XP's eget (grimme)
luna theme. :)

Fra : Madsen

Dato : 01-07-03 23:58

Torben skrev:

> Der efter har jeg udskiftet alle WinXp ikonerne i shell32.dll
> filen, med OSX agtige ikoner.

Det lyder kompliceret, eller det er måske ikke så galt? Der må da
være mange ikoner man skal igennem.

> Fede ikoner fra Rad-E8 kan hentes her(dem jeg bruger):
> http://www.rad-e8.com/

Wov. Det ser godt ud.

> Det virker i alle programmer, uden problemer. Ligesom XP's eget
> (grimme) luna theme. :)

Hmm, det skal prøves på et tidspunkt, men jeg skal vist lige have
lavet et image af installationen først. :)

Madsen.