MS Windows
briani 27239
win2000 - fjern "Nu kan du slukke for din ~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-06-03 15:59

Hej NG

Jeg har en gammel PII 400 som kører w2k og tidligere kunne jeg Lukke PC´en
og den slukkede ligeså for strømmen.
Nu efter en formatering, kommer der en besked frem der siger "Nu kan du
slukke for din Computer" når jeg lukker pc´en.
Hvordan kan jeg undgå at den kommer frem med denne oplysning og bare
slukker?

På forhånd tak for hjælpen.
\Michael

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 16:23

Michael Nielsen skrev:

> Hvordan kan jeg undgå at den kommer frem med denne oplysning og
> bare slukker?

Kontrolpanel > Strømstyring > APM og flueben ved 'Avanceret
strømstyring'.

Madsen.

Fra : Keld Høll

Dato : 02-07-03 06:37

Hej
Jeg har samme problem og har sat flueben ved "Avanceret strømstyring" med
det resultat at maskinen bare genstarter, hvad gør jeg forkert ?
På forhånd tak !
mvh
Keld

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 12:09

Keld Høll skrev:

> Jeg har samme problem og har sat flueben ved "Avanceret
> strømstyring" med det resultat at maskinen bare genstarter, hvad
> gør jeg forkert ?

Prøv at slå automatisk genstart fra og hold øje med hvad der står på
den blå skærm næste gang du lukker, hvis der da ellers kommer en blå
skærm selvfølgelig.

Control Panel > System > Advanced > Settings ud for Startup and
Recovery og fjern så fluebenet i Automatically restart under System
failure. Oversæt selv til dansk hvis der er behov for det.

Madsen.

Fra : Keld Høll

Dato : 02-07-03 12:21

Det hjalp.
Mange tak.
Keld

Fra : Madsen

Dato : 02-07-03 13:00

Keld Høll skrev:

> Det hjalp.

Hvordan kan det hjælpe alene?
Vil det sige at den lukker nu uden nogen fejlmeddelelse overhovedet?

Madsen.

Fra : Keld Høll

Dato : 03-07-03 08:45

Nej, det hjalp faktisk heller ikke.
Jeg har forsøgt både at sæt et hak ved APM og/eller ved setting for system.
Det er noget skidt !

Der sker følgende når jeg beder om at lukke computeren, først får jeg lidt
at vide om at maskinen gemmer indstillinger osv. så lyder der et "suk" fra
harddiske (som om den er slukket) og så kommer der et vindue frem på skærmen
der siger at jeg kan slukke på maskinen.

mvh.
Keld