MS Windows
briani 27239
1GB ram og sidefil?
Fra : FreddiE

Dato : 30-06-03 11:21

Jeg er i gang med at bygge et nyt high-end system, og jeg har derfor købt to
klodser 512MB DDR PC3200 ram.
Det er da lidt tåbeligt at Windows XP laver en sidefil på 1,5GB når jeg
alligevel har så meget ram, hvad er det bedste at gøre? Jeg laver ikke tungt
grafik eller video redigering, så kan det betale sig at køre uden om
sidefil?

Takker for hjælpen...

Fra : Madsen

Dato : 30-06-03 13:32

FreddiE skrev:

> [...]
> når jeg alligevel har så meget ram, hvad er det bedste at gøre?
> Jeg laver ikke tungt grafik eller video redigering, så kan det

Det kan efter min mening aldrig være en fordel at køre uden sidefil
for selvom du ikke kører tung grafik eller videoredigering så bliver
det svært at undgå at ramle ind i programmer som ikke kan drage
nytte af sidefilen på den ene eller den anden måde.
Jeg har programmer som nægter at starte hvis der ingen sidefil er
defineret. Det er godt nok billedredigeringsprogrammer, men lur mig
om der ikke også findes andre typer programmer som bruger sidefilen
på den ene eller den anden måde.

Du kunne evt. prøve at stille den lidt ned i størrelse. F.eks. fra
1,5 til 1 GB og hvis det ingen problemer giver gennem en længere
testperiode, så gå ned på 500 osv. Du kunne også regne dig frem til
hvor stor en sidefil du har behov for, for det er meget individuelt.
Hvordan du gør det kan du læse her:
<http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2494>. Artiklen
gælder også for WinXP.

Når du har så meget RAM så er det i mange tilfælde også en fordel
at ændre lidt i registreringsdatabasen som beskrevet her:
<http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2034&SegmentID=5793>
(Jeg tænker specielt på DisablePagingExecutive).

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-07-03 16:03

In dk.edb.system.ms-windows, FreddiE <freddie@123besked.com> says...
> grafik eller video redigering, så kan det betale sig at køre uden om
> sidefil?

Windows brokker sig, hvis der ingen sidefil forefindes. Men du kan rolig
sætte den ned til 2MB (initial og max).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen