Redirect-problem
Fra : Lars Ridder

Dato : 17-07-03 16:19

Når jeg skal skrive til denne gæstebog:
http://www.belcanto.dk/copytest.asp
får jeg følgende fejlmeddelelse, når der videresendes til selve
gæstebogen:

Response object error 'ASP 0156 : 80004005'

Header Error

/submit2.asp, line 50

The HTTP headers are already written to the client browser. Any
HTTP header modifications must be made before writing page
content.

Line 50 indeholder:
Response.Redirect("guest.asp")

Kan nogen hjælpe mig med det?

Med venlig hilsen,
Lars Ridder

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frederik Østeraa

Dato : 17-07-03 18:06

"Lars Ridder" <ridder@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> The HTTP headers are already written to the client browser. Any
> HTTP header modifications must be made before writing page

Jaaa..
Hvis du poster koden inden linie 50 kan jeg godt rette den for dig.
Men du kan da også bare selv gøre det, du kan i ovenstående tråd se hvorfor
du får fejlen :)

Mvh
Frederik Østeraa

Fra : Lars Ridder

Dato : 18-07-03 00:42

"Frederik Østeraa" <frederik@oesteraa.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis du poster koden inden linie 50 kan jeg godt rette den for dig.
> Men du kan da også bare selv gøre det, du kan i ovenstående tråd se

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvorfor fejlen opstår.
(Dette er mit første forsøg på ASP, så hav tålmodighed)
Jeg har ingen "if"-definitioner i mit dokument som i tråden ovenfor.
Her kommer hele koden: (Har dog ændret stien til databasen, så ingen får
lyst til at lege!)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Submit test</title>
</head>

<%

Function DanskDatoTid(dato)

arrDag = ",Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag,Søndag"
arrDag = Split(arrDag,",")

arrMaaned =
",januar,februar,marts,april,maj,juni,juli,august,september,oktober,november
,december"
arrMaaned = Split(arrMaaned,",")

DanskDatoTid = arrDag(Weekday(dato,VbMonday)) & " " & Day(dato) & ". " &
arrMaaned(Month(dato)) & " " & Year(dato) & " - kl. " & FormatDateTime(dato,
vbShortTime)

End Function

' Define variables
Dim objConnection, strDSN, strSQL

' Create database object
Set objConnection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

' Create connection string
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("/database/database.mdb")

' Connect to database
objConnection.Open strDSN

com=Request("comment")
com = Replace(com,"'","&#39;")
com = Replace(com,"<","&lt;")
com = Replace(com,">","&gt;")
com = Replace(com,"&quot;","&quot;")

' Create SQL string
strSQL = "INSERT INTO beskeder (firstname, homepage, email, bosted, tid,
comment) VALUES ('" & Request("firstname") & "','" & "http://" &
Request("homepage") & "','" & Request("email") & "','" & Request("bosted") &
" " & "','" & DanskDatoTid(Now) & "','" & com & "')"
objConnection.Execute(strSQL)

' Close connection
objConnection.Close
Set objConnection = Nothing

Response.Redirect("guest.asp")
%>

Ellers tak for svaret.

Fra : Chrisser

Dato : 18-07-03 07:21

Lars Ridder wrote:
> [...]
> ingen får lyst til at lege!)
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Når du laver en redirect kræver det, som fejlmeddelsen antyder, at du ikke
har noget output på din side før din redirect. Til dette hører også
ovenstående HTMLkoder, din side ser ud til kun at skulle udføre asp, så hvis
du sletter alt det du har udenfor <% %> så skulle fejlen gerne forsvinde.
Der er nu heller ingen grund til at have de koder med - de er overflødige...

Chrisser

Fra : Lars Ridder

Dato : 18-07-03 09:12

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote in message

> [...]
> du sletter alt det du har udenfor <% %> så skulle fejlen gerne forsvinde.
> Der er nu heller ingen grund til at have de koder med - de er

Ja, tænk at det var så enkelt!
Så blev jeg så klog....
Tak for hjælpen!

Mvh,
Lars Ridder

Fra : Ole H

Dato : 18-07-03 09:19

Hej

<%snip%>

<%snip%>

Prøv allerøverst på siden og sæt fgl. ind:
response.buffer = true

Så afvikles al kode på server før der sendes til klienten.

Mvh Ole

Fra : Chrisser

Dato : 18-07-03 09:53

Ole H wrote:
> Prøv allerøverst på siden og sæt fgl. ind:
> response.buffer = true
>
> Så afvikles al kode på server før der sendes til klienten.

Korrekt, det skal man egentlig altid huske hvis man vil redirecte, men det
vil nu ( så vidt jeg husker ) stadig give fejl med mindre man så kalder
Response.Clear før der redirectes - ret mig hvis jeg tager fejl....

Chrisser

Fra : Ole H

Dato : 18-07-03 10:13

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil nu ( så vidt jeg husker ) stadig give fejl med mindre man så kalder
> Response.Clear før der redirectes - ret mig hvis jeg tager fejl....

Jeg skal ikke kunne sige det, jeg har ikke kigget koden igennem - kun fejlen
den kom med, og det er hurtig og lige prøve buffer tingen
Men response.clear tømmer vel kun buffer for diverse html, så det burde
virke alligevel ??
Ole

Fra : Chrisser

Dato : 18-07-03 10:36

Ole H wrote:
> [...]
> tingen
> Men response.clear tømmer vel kun buffer for diverse html, så det

Jeg er heller ikke sikker, men det drejede sig om overflødig HTMLkoder
ovenfor

Chrisser