Error loading type library/DLL
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-07-03 23:54

Hej gruppe!

Min IIS er - efter en genstart - begyndt at opføre sig mærkeligt.
Interne komponenter, som f.eks. ADODB og File System Object, virker fint,
men andre gør ikke. Andre komponenter opfører sig lidt forskelligt.

Eksempler:
Set GUID = Server.CreateObject("UUIDGen.GUID.1")
Returnerer:

"
Server object error 'ASP 0177 : 80029c4a'
Server.CreateObject Failed
/test.asp, line 4
Error loading type library/DLL.
"

Mens en linie som
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
gør, at der kommer en alert boks op med følgende fejl:

"
dllhost.exe - Application Error (alert boksens title)
The exception unknown software exception (0x0eedfade) occurred in the
application at locaton 0x7c4ea4e1.
"

Nogen som har oplevet noget lignende og kender en løsning?

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-07-03 23:58

Fandt løsningen lige efter jeg havde sendt indlæget.
Problemet var, at jeg tidligere på dagen har ændret rettigheder på det drev,
hvor alle komponenterne er installeret, og havde så glemt at give Everyone
Read & Execute rettigheder til det bibliotek, hvor komponenterne befinder
sig i. Det har virket indtil genstarten, fordi komponenterne har været i
hukommelsen lige ind til dette tidspunkt.

--
Mvh. Jesper