Server.Execute - jeg kan ikke få det til a~
Fra : René Poulsen

Dato : 16-07-03 21:48

Endnu engang hej! Jeg er enormt aktiv i dette forum i disse dage

Jeg har et lille problem med Server.Execute. Jeg er stadig en
nybegynder og ved så derfor ikke om jeg skal skrive mere kode
inden det virker - jeg fik bare at vide af en at dette skulle
virke:

Jeg har et link der ser sådan ud:
- <a href="index.asp?URL=ny_include.asp">Link</a>

Og problemet opstår i det her:
- If Request.QueryString("URL") <> "" Then
- url = Request.QueryString("URL")
- Server.Execute(url) <---- Fejlen (Linje 21)
- End If

Fejlmeddelelsen lyder:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a01b6'

Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: 'Execute'

/prover/include/index.asp, linje 21

Hvad er det der er galt? - På forhånd tak

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-07-03 10:02

René Poulsen skrev:

> Jeg har et lille problem med Server.Execute.

> Fejlmeddelelsen lyder:
> Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl fejl '800a01b6'
>
> Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: 'Execute'

Du kører formentlig på en IIS4-server (WindowsNT). IIS4 indeholder
ASP version 2 - som ikke inkluderer Server.Execute. For at benytte
Server.Execute skal du have en server med IIS5 (eller højere) -
dvs. serveren skal køre Windows 2000 eller nyere.

Jakob Andersen har lavet et script der efterligner Server.Execute -
det kan ses her:
   <http://www.asp-faq.dk/kildekode/serverexecute.txt>

Jeg ved ikke om det kan bruges i dit tilfælde.
--
Jens Gyldenkærne Clausen