Statusindikator for indlæsning af side?
Fra : Torben Jensen

Dato : 10-07-03 07:24

Hej NG!

Jeg har følgende problemstilling:

Jeg har en asp side, som henter og skriver en stor mængde data ned i en
database - det kan tage op til flere minutter.

For at indikere overfor brugeren at serveren arbejder på sagen og for at
forhindre at brugeren lukker browseren, vil jeg gerne lave en anordning som
viser brugeren hvorlangt serveren er nået.

Jeg har selv tænkt på en grafisk statusbar, som langsomt fyldes ud (lidt i
stil med, når man installerer programmer). Det skulle fungere således, at
jeg starter med at finde ud af hvor mange records der er blevet hentet
(eksempelvis 50). Efterhånden som de forskellige records skrives til
databasen udfyldes status indikatoren idet man ved, at den nu har skrevet
eksempelvis 5 poster ud af 50, altså 10%.

Nu er spørgsmålet så. Kender I nogle eksempler på en sådan indikator, som
jeg kan kigge på? Løser man det bedst ved et clientside script eller
serverside script?

M.v.h.
Torben Jensen