Ingen der kan hjælpe mig med mit defekte A~
Fra : \\_TNT_/

Dato : 01-04-01 21:58

Hejsa NG!

Jeg har haft en meget kedelig oplevelse, men med et 50x Asus CD-rom drev
der er købt brugt, og som der nu er eksploderet en CD i(ja du hørte
rigtigt, eksploderet! ). Nå, men jeg ved ikke hvor det er købt henne og Evan
alias E.K. (evan@esenet.dk) nægter at svare mig på hvor han har købt den.

jeg bad om kvitteringen, men fik kun selve drevet, og ved derfor
ikke hvad jeg skal gøre

Så jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal få den byttet, nogen der ved noget
om det? Pleaze hjælp en fortvivlet mand!

Dennis Christensen
Bosiddende i en lille by i Sønderjylland, 26km nord for Tønder
Alias \_TNT_/

"The AMD Athlon Thunderbird processor is the fastest motherfucker of all!"
"And the coming AMD K8 aka Sledgehammer will crush Intel's P4 if they don't
recall it as with their buggy P3 1133mhz CPU"

Fra : Peter Vogt

Dato : 01-04-01 22:54

Det lyder som en rigtig trist oplevelse. Men når man køber brugt er der ikke
så meget man kan stille op hvis køberen er en røv.

Men et CD-drev er måske heller ikke en af de mest sikre ting at invistere
i - brugt! Jeg ville ikke gøre det.

Men held og lykke med din enmandskrig.

MVH Peter

Fra : \\_TNT_/

Dato : 02-04-01 22:02

> [...]
> så meget man kan stille op hvis køberen er en røv.
>
> Men et CD-drev er måske heller ikke en af de mest sikre ting at invistere

Hmm, det var jo egentlig ikke udelukkende CD-rom drevets skyld, da der var
tale om en bilka CD (en Red Zac), og ifølge Asus skulle der være større
risiko, med CDer af dårligere kvalitet, og man skal sætte hastigheden ned på
CD-Rom drevet hvis man isætter en CD som man mener er af dårlig kvalitet.

> Men held og lykke med din enmandskrig.

*LOL* Mange tak !)

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-01 09:31

\\_TNT_/ wrote:

> [...]
> der er købt brugt, og som der nu er eksploderet en CD i(ja du hørte
> rigtigt, eksploderet! ). Nå, men jeg ved ikke hvor det er købt henne og Evan

Jeg tror, at du lige så godt kan se i øjnene, at du køber et nyt
drev. De koster jo ikke alverden, hvis jeg må være helt ærlig.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : \\_TNT_/

Dato : 02-04-01 22:05

> Jeg tror, at du lige så godt kan se i øjnene, at du køber et nyt
> drev. De koster jo ikke alverden, hvis jeg må være helt ærlig.

Tjaa, indtil videre kører jeg på min CD-rom brænder, så jeg tror ikke jeg
køber et nyt CD-Rom drev, men hvis jeg ikke havde haft den, så har du da
ret, så ville jeg da også have købt et nyt Creative 52x eller lignende til
ca. 250kr

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-04-01 11:26

Prøv at reparere det selv.
Jeg havde et CD-rom drev der ikke fungerede, men så skilte jeg det ad, så at
der havde sat sig en ledning i vejen for noget mekanik, så var det bare at
flytte lidt rundt på ledningerne, og så kører det fint igen.
- Hvis altså ikke den eksploderende CD har ødelagt det hele indvendigt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : \\_TNT_/

Dato : 02-04-01 21:56

> [...]
> flytte lidt rundt på ledningerne, og så kører det fint igen.
> - Hvis altså ikke den eksploderende CD har ødelagt det hele indvendigt.

Jeg tror at eksplosionen har ødelagt læsehovedet, da den sidder lidt løst
derinde, men hvis der ikke snart sker noget, så vi ljeg da helt sikkert
prøve om det er noget jeg kan reperere.

Men tak for dit råd, jeg tror jeg prøver at mikse lidt med det i
påskeferien.

Fra : Martin Bangsø

Dato : 03-04-01 21:16

On Sun, 1 Apr 2001 22:57:37 +0200, \_TNT_/ wrote:

> Jeg har haft en meget kedelig oplevelse, men med et 50x Asus CD-rom drev
> der er købt brugt, og som der nu er eksploderet en CD i(ja du hørte
> rigtigt, eksploderet! ). Nå, men jeg ved ikke hvor det er købt henne og Evan

Hvordan kan en cd eksplodere?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : \\_TNT_/

Dato : 04-04-01 11:30

> Hvordan kan en cd eksplodere?

Det kan den som følger: (svaret fra Asus Deutschland)

"Fälle dieser Art sind auf qualitativ schlechte, bzw. leicht beschädigte,
unwuchtige oder verbogene CD-Medien zurückzuführen, was noch nicht einmal
unbedingt auf den ersten Blick sichtbar sein muss.
Zum Beispiel kann bereits ein leichter Riss im Innenkranz der CD dazu
führen, dass durch die enormen Fliehkräfte, die bei einem
Highspeed-Laufwerk entstehen, eine CD förmlich auseinander gerissen wird.
(Bedenken Sie, dass das Laufwerk bis auf mehr als 10000 Touren
beschleunigt)

Die Zeitschrift c't ( http://www.heise.de/ct/ ) hat über diese Fälle, die
nicht nur auf ASUS-Laufwerke beschränkt sind, bereits ausführlich in der
Ausgabe 07/2000 berichtet.

Die Folgen dieses explosionsartigen Vorgangs im Inneren des Laufwerkes sind
unberechenbar und die Zerstörungskräfte der CD-Fragmente können sogar u.U.
dafür sorgen, dass Teile nach außen dringen.

Wenn man also einer CD bereits die schlechte Qualität ansieht oder diese
auch nur die leichtesten Beschädigungen aufweist, sollte man die
Maximal-Drehzahl des Laufwerkes per Software oder per Tastendruck
reduzieren."

Ja, jeg vidste det godt nok heller ikke før min kedelige oplevelse.