Hvordan tæller man et bestemt ord i et tex~
Fra : Jan Poulsen

Dato : 19-07-03 09:41

Hej NG,

Jeg har pt. en formcheck som checker e-mail adresser,
inputbokse osv., men jeg har et textarea, hvor jeg gerne
ville tælle hvor mange gang man har skrevet "[qoute" i
teksten. Hvis mere end 1 gang skal der returnes false.

Hvordan gøre det?

/Jan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-07-03 12:07

"Jan Poulsen" <no@spam.dk> writes:

> [...]
> ville tælle hvor mange gang man har skrevet "[qoute" i
> teksten. Hvis mere end 1 gang skal der returnes false.

Du kanbruge regulære udtryk til at tjeke for "[quote". Hvis du skriver
text.match(/regexp/g)
så giver det et array hvis der er et eller flere matcher i strengen, og
null hvis der ingen er.
---
var textareaIndhold = formRef.elements['textareaNavn'].value;
var matches = textareaIndhold.match(/\[quote/g);
return matches===null || matches.length <= 1;
---

/L

Fra : Jan Poulsen

Dato : 19-07-03 12:52

> var textareaIndhold = formRef.elements['textareaNavn'].value;
> var matches = textareaIndhold.match(/\[quote/g);
> return matches===null || matches.length <= 1;

Mange tak for hjælpen, nu virker det som det skal.

/Jan