ingen NGs m. ADSL
Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 08:13

Efter at have install. ADSL (tiscali) viser det sig, at jeg ikke kan
hente/læse/skrive til tiscali newsgrupper som jeg kunne med min 56K-dial up
opkobling hos tiscali. Men jeg kan hente/læse/skrive til nyhedsgrupperne hos
sunsite. Sunsite har blot ikke udenlandske eller binære.

Er forklaringen på dette, at portene 25 og 119 på den bredbåndsforbindelse
jeg har, ikke er åbne.
http://www.tiscali.dk/privat/broadband/info/

Eller skyldes det det forhold, at min NNTP-posting-host er TDC (læs min
header).
--
Mvh,
Ole

Fra : Devast8or, work

Dato : 18-07-03 08:29

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Eller skyldes det det forhold, at min NNTP-posting-host er TDC (læs min
> header).

Well, hvis du prøver at poste via StjæleDanmarks newsserver fra en Tiscali
linie, kunne jeg godt forestille mig at det kunne være problemet. Prøv en af
Tiscalis newsservere istedet, det virker fint for mig derhjemme.

Devast8or

Fra : Allan Joergensen

Dato : 18-07-03 08:37

Devast8or, work <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Well, hvis du prøver at poste via StjæleDanmarks newsserver fra en Tiscali
> linie, kunne jeg godt forestille mig at det kunne være problemet. Prøv en af
> Tiscalis newsservere istedet, det virker fint for mig derhjemme.

Hvis du nu havde kigget rigtig godt efter hvad der stod, så indikerer
posting hosting at han rent faktisk er online via en TDC ip, men
forsøger at få fat i Tiscalias newsserver (hvilket ikke giver ret meget
mening hvis man tror man har en Tiscali forbindelse)

--
Allan Joergensen

"Now for your enjoyment, some suggestive scenes of planes refueling"

Fra : Devast8or, work

Dato : 18-07-03 09:09

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsøger at få fat i Tiscalias newsserver (hvilket ikke giver ret meget
> mening hvis man tror man har en Tiscali forbindelse)

Men er Posting host den udbyder han sender fra, eller den newsserver han
sender fra?

Ole: Har du to internet-abonnementer i øjeblikket eller hvordan? Du skal
under alle omstændigheder huske at den newsserver du sender fra skal være en
du har adgang til - f.eks. en din udbyder har sat op.

Devast8or

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 09:25

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> du har adgang til - f.eks. en din udbyder har sat op.

Jeg er lidt forvirret, bilder mig ind, at jeg udtrykker mig ret klart i den
udstrækning, jeg har forstand på
tingene.
Jeg har (havde) et 56K-modem abonnement hos tiscali.
Bestilte et bredbånds- ( ikke den, de kalder "plus") også hos tiscali og med
det abo. kan jeg ikke få forbindelse
med news.tiscali.dk.
Et par venlige sjæle fortalte, at ifgl. min header er TDC NNTP-posting-host.
Serverbegrebet forstår jeg ikke rigtigt- det er min udbyder, der har en
server, ikke mig - right ?
Ifgl. tiscali skulle cden sætte alt rigtigt op, men newskontoen satte jeg
selv op og blev nægtet adgang
("kun tiscali kunder" som jeg jo er) Prøvede news.tele.dk m. samme resultat.

Fra : Devast8or, work

Dato : 18-07-03 10:05

> [...]
> Jeg har (havde) et 56K-modem abonnement hos tiscali.
> Bestilte et bredbånds- ( ikke den, de kalder "plus") også hos tiscali og

Oh, min fejl. Jeg troede du var gået fra TDC til Tiscali.

> Et par venlige sjæle fortalte, at ifgl. min header er TDC
NNTP-posting-host.
> Serverbegrebet forstår jeg ikke rigtigt- det er min udbyder, der har en
> server, ikke mig - right ?

Jep, det er korrekt.

> Ifgl. tiscali skulle cden sætte alt rigtigt op, men newskontoen satte jeg
> selv op og blev nægtet adgang
> ("kun tiscali kunder" som jeg jo er) Prøvede news.tele.dk m. samme
resultat.

Ikke så mærkeligt at du ikke kan få fat i news.tele.dk

At du heller ikke kan få fat i tiscalis newsserver lød lidt mere underligt,
indtil jeg læste hvad Thomas Corell har skrevet. Godt du fik det til at
virke :)

Devast8or

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 10:18

> [...]
underligt,
> indtil jeg læste hvad Thomas Corell har skrevet. Godt du fik det til at

Ja, jeg var faktisk næsten begyndt at pakke det sammen for at returnere.

Gad vide hvor Thomas har oplysningerne fra.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 13:10

On Fri, 18 Jul 2003 11:17:30 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Gad vide hvor Thomas har oplysningerne fra.

Thomas arbejder hos Tiscali svjv.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 13:20

"Lars Christensen" <spamtrap@zunzhine.dk> wrote

> Thomas arbejder hos Tiscali svjv.

Det lyder vist meget rigtigt i mine øjne at
han skulle have noget at gøre med Tis&Pisfirmaet:

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 14:00

"Lars Christensen" <spamtrap@zunzhine.dk> skrev i en meddelelse

> Thomas arbejder hos Tiscali svjv.

Den er rigtig sjov, hvis den holder

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-07-03 11:15

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Bestilte et bredbånds- ( ikke den, de kalder "plus") også hos tiscali og med
>det abo. kan jeg ikke få forbindelse
>med news.tiscali.dk.

Der er altsaa noget rivende galt. Du skriver, at du koerer
Tiscali Bredbaand. Men din ipadresse er 80.162.84.190, og det er
altsaa TDC.

Saa medmindre Tiscali koeber deres Bredbaand hos TDC, og kunderne
faar tildelt ip-adresser i TDC's omraade, har du ikke den
opkobling, du tror.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : David T. Metz

Dato : 18-07-03 12:11

Allan Olesen skriblede:

> Saa medmindre Tiscali koeber deres Bredbaand hos TDC,

Det gør de.

> og kunderne
> faar tildelt ip-adresser i TDC's omraade,

Det ser sådan ud?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-07-03 13:03

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote:

>Det ser sådan ud?

Jeg maa nok indroemme, at det virker lidt mystisk for mig, at TDC
ikke tildeler ip-adresser i et separat adresserum til den slags
"indlejede" kunder.

I foerste omgang er det da sikkert meget nemmere for TDC at
saette op med samme ip-adresser til egne og fremmede kunder, men
det maa da give en masse boevl med f.eks. abusehaandtering, naar
nogen klager til TDC over en TDC-kunde, som i virkeligheden er
Tiscali-kunde. Jeg gaar ikke ud fra, at TDC ogsaa lejer deres
abuse-funktion ud til Tiscali?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 13:23

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote

> Tiscali-kunde. Jeg gaar ikke ud fra, at TDC ogsaa lejer deres
> abuse-funktion ud til Tiscali?

Hvilket altså er det samme som at sige Tis&Pisfirmaet NU har
fået en abuse afd. som er første gang i firmaets lange, flotte og
glorværdige historie..........

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 14:30

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Hvilket altså er det samme som at sige Tis&Pisfirmaet NU har
>fået en abuse afd. som er første gang i firmaets lange, flotte og
>glorværdige historie..........

Det kan du vist ikke dokumentere rigtigheden af.

Mvh.
   Klaus, der er træt af folk, der ikke aner, hvad de skriver om.

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 14:41

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote

> Det kan du vist ikke dokumentere rigtigheden af.

Nå ikke?
prøv www.lortetiscali.dk

Claus, som er træt af folk som laver et udbrud bare for at komme på skærmen..........

Fra : N/A

Dato : 18-07-03 14:42

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 14:42

>Nå ikke?

Nej.

>prøv www.lortetiscali.dk

Det ligner en børnehave med adgang til nettet. Sprogbrug og
niveau passer meget godt. Jeg kan ikke finde nogen dokumentation
på din påstand?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-07-03 17:04

In article <bf8tfq$qu1$1@katie.ellegaard.dk>, Klaus Ellegaard wrote:

> Det ligner en børnehave med adgang til nettet.

Hvilket vist er ret generelt for alt, hvad Claus O rører ved.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It is the wise bird who builds his nest in a tree.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 17:06

On Fri, 18 Jul 2003 16:03:32 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Hvilket vist er ret generelt for alt, hvad Claus O rører ved.

Pas på nu begynder han sikkert at svine dig til
Hvis han da ikke allerede har gjort det.

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 17:33

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> Hvilket vist er ret generelt for alt, hvad Claus O rører ved.

Hold nu op med hele tiden at dreje debatten over på
Telias bogholderi og kundepleje.
Her findes en oversigt over div. børnehaver:
http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
og bemærk Telia´s *gode* placering.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-07-03 17:55

In article <bf97fj$qej$1@sunsite.dk>, Claus O wrote:

> Hold nu op med hele tiden at dreje debatten over på
> Telias bogholderi og kundepleje.

QED.

--
Andreas Plesner Jacobsen | 1st graffitiist: QUESTION AUTHORITY!

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 18:07

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> QED.

HKLOP KJKLJIO UIUU LÆPJIO

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 18:11

>HKLOP KJKLJIO UIUU LÆPJIO

QED: abbr. Latin. quod erat demonstrandum (which was to be demonstrated).

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 18:14

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote

> QED: abbr. Latin. quod erat demonstrandum (which was to be demonstrated).

YES, halh:
http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 18:53

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>YES, halh:

Hvad står "halh" for?

>http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/

Hvad har det egentlig med emnet at gøre?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 19:54

LOL
Men tror ikke Claus fatter den

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 20:00

> [...]

> /LC
> thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Overhovedet ikke. Men om jeg så fatter din signatur eller ikke,
synes jeg du skulle fjerne den OMGÅENDE! Du burde
fandme have noget lignende i hovedet, DIT SVIN!

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-07-03 20:57

> [...]
>
> Men om jeg så fatter din signatur eller ikke,
> synes jeg du skulle fjerne den OMGÅENDE! Du burde
> fandme have noget lignende i hovedet, DIT SVIN!

Historieløse idiot.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 21:16

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> wrote

> Historieløse idiot.

Pis du sikkert også hjem i Tis&Pisfirmaet, ellers
kan du jo vælge en anden på denne liste:
http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
du hører MED GARANTI TIL PÅ TOP 5.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-07-03 00:58

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 21:26

On Fri, 18 Jul 2003 20:59:36 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Overhovedet ikke. Men om jeg så fatter din signatur eller ikke,
>synes jeg du skulle fjerne den OMGÅENDE! Du burde
>fandme have noget lignende i hovedet, DIT SVIN!

Små børn - små fornøjelser

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-07-03 23:17

Lars Christensen wrote:
> Små børn - små fornøjelser

Kan du ikke lige dele den i to linier, således at du overholder
netiketten om max. 72 tegn ? :)

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 23:50

Det er så hermed gjort :)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-07-03 17:02

In article <bf8ork$a1q$1@sunsite.dk>, Claus O wrote:

> Hvilket altså er det samme som at sige Tis&Pisfirmaet NU har
> fået en abuse afd. som er første gang i firmaets lange, flotte og
> glorværdige historie..........

Du mener altså at CSIRT rent faktisk reagerer på henvendelser? Hvornår
har du sidst oplevet det?

--
Andreas Plesner Jacobsen | It is necessary to have purpose.

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 18-07-03 17:23

On Fri, 18 Jul 2003 16:01:57 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Du mener altså at CSIRT rent faktisk reagerer på henvendelser? Hvornår
> har du sidst oplevet det?

Det sker skam jævnligt for mig

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 17:26

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> Du mener altså at CSIRT rent faktisk reagerer på henvendelser? Hvornår
> har du sidst oplevet det?

OK de er ikke lige så skrappe som B.... L. hos Telia,
men jo det sker at Bobe eller hvad hulen de kalder sig
svarer, men indrømmet der skal meget til.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 17:38

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>OK de er ikke lige så skrappe som B.... L. hos Telia,
>men jo det sker at Bobe eller hvad hulen de kalder sig
>svarer, men indrømmet der skal meget til.

Som jeg har skrevet andetsteds, er det en feature, at man sjældent
svarer klageren - og i hvert fald undgår nævneværdige detaljer. Det
er spild af tid.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-07-03 18:55

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev:

> Som jeg har skrevet andetsteds, er det en feature, at man sjældent
> svarer klageren - og i hvert fald undgår nævneværdige detaljer. Det
> er spild af tid.

Måske men når der så samtidig ikke sker noget, hvad angår det
indklagede forhold, før efter +2 års klager så er det, at man begynder
at kræve et svar med en begrundelse på fremtidige klager.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 19:03

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

>Måske men når der så samtidig ikke sker noget, hvad angår det
>indklagede forhold, før efter +2 års klager så er det, at man begynder
>at kræve et svar med en begrundelse på fremtidige klager.

Man kan bede pænt om det. Men krav har man ikke ligefrem på at
få et svar.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-07-03 19:08

> Man kan bede pænt om det. Men krav har man ikke ligefrem på at
> få et svar.

Naturligvis ikke men problemet med at kræve svar, hvor det hurtigt kan
ske, at man beder mindre pænt, opstår fordi abuse-funktionen ikke
handler selvom der er klaget fra flere af hinanden uafhængige personer
over samme forhold og problemet diskuteres offentligt i de dertil
indrettede grupper.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 19:39

> [...]

>handler selvom der er klaget fra flere af hinanden uafhængige personer
>over samme forhold og problemet diskuteres offentligt i de dertil

Alle ISPerne er ISO9002-certificerede, og enhver ISP med respekt
for sig selv har abuse-funktionen beskrevet i 9002-certificerede
procedurer med tilhørende instruktioner aht. kvalitetssikringen
af funktionen.

Det betyder, at der er meget lidt vurderingsarbejde i de fleste
sager. Det er skrevet ned step-by-step, hvordan man håndterer de
enkelte typer af sager.

Selv dengang, det ikke var sådan (jeg begyndte på det arbejde i
1995), var funktionen lagt under streng kontrol fra ledelsen. Det
er firmaets holdninger, der skal ud, hvis noget skal ud i abuse-
sammenhænge. Hvad den enkelte medarbejder mener, er ligegyldigt,
og må ikke influere eller komme til udtryk. Heller ikke selvom
man nu og da er lodret uenig i det, man sidder og laver (hvilket
heldigvis for mit vedkommende er sket meget få gange).

Klager behandles meget sjældent individuelt. Så teksten i selve
klagen bliver ofte slet ikke læst, medmindre det er nødvendigt
for forståelsen af problemet. Specielle "requests" bliver derfor
ikke nødvendigvis overhørt med vilje - men bare overset.

Abuse-funktionen er IKKE en servicefunktion rettet mod klagerne.
Det er en indgangsvinkel til at gøre opmærksom på et problem. Hvis
det var en servicefunktion, ville man formentlig tage penge for at
modtage og behandle en klage.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-07-03 12:42

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
> [...]
> for sig selv har abuse-funktionen beskrevet i 9002-certificerede
> procedurer med tilhørende instruktioner aht. kvalitetssikringen

ISO9002 sikrer ikke en høj kvalitet.

ISO9002 sikrer kun en ensartet kvalitet.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-07-03 12:48

In article <bg0dn5$1030$1@news.cybercity.dk>, Anders Vind Ebbesen wrote:

> ISO9002 sikrer ikke en høj kvalitet.
>
> ISO9002 sikrer kun en ensartet kvalitet.

Det var også det Klaus skrev i næste afsnit, som du så flot klippede
væk: det handler ikke om abusehandlerens vurdering.

--
Andreas Plesner Jacobsen | A gift of a flower will soon be made to you.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-07-03 16:19

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Det var også det Klaus skrev i næste afsnit, som du så flot klippede
> væk: det handler ikke om abusehandlerens vurdering.

Jeg læste mellem linierne at Klaus mente abusefunktionen måtte være god,
fordi den var ISO9002 certificeret.

Man kan sagtens få certificeringen, hvis man har beskrevet proceduren til at
være:

"Vi sletter alt post der indkommer til abuse@ om spam uden at reagere på
det".

Men det ville næppe medføre en særlig god abusefunktion.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-07-03 09:30

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> writes:

>Jeg læste mellem linierne at Klaus mente abusefunktionen måtte være god,
>fordi den var ISO9002 certificeret.

Ork nej. Men certificeringen betyder, at abuse-masterne ikke har
særligt meget at skulle have sagt. Instruktionen specificerer,
hvad der skal ske.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-07-03 22:57

Claus O wrote:
> Hvilket altså er det samme som at sige Tis&Pisfirmaet NU har
> fået en abuse afd. som er første gang i firmaets lange, flotte og
> glorværdige historie..........

Deres abuse-afdeling var da bedre til at losse kandu.dk af usenet,
end TDC's er ...

// Hans, der naivt tror på at hans 117 klager over kandu.dk har
// hjulpet bare lidt..
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 14:31

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

>Jeg maa nok indroemme, at det virker lidt mystisk for mig, at TDC
>ikke tildeler ip-adresser i et separat adresserum til den slags
>"indlejede" kunder.

Det kommer jo an på, hvad det er, de sælger?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-03 15:37

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Jeg maa nok indroemme, at det virker lidt mystisk for mig, at TDC
> ikke tildeler ip-adresser i et separat adresserum til den slags
> "indlejede" kunder.

Ja, men hvis Tiscali er ligeglade og bare er en slags "TDC partner" som
sælger TDC´s produkter.. Så skal de ikke have et specielt produkt, hvor TDC
levere båndbredden til Tiscali.. og så skal Tiscali selv sørge for
traffikken resten af vejen ud på nettet... og så skal de ikke selv belaste
deres eget netværk??

Tele2 adsl, er jo også bare TDC adsl udstyr.. Mens TDC levere traffiken til
Tele2 knudepunkt.. Ligesom TDC selv levere traffik til deres egne IP
knudepunkter..... tele2 står jo så for resten af traffiken...

Men om det er røv forkert af Tiscali at gøre det på den måde, er der jo nok
ingen tvivl om at det er særligt troværdigt...

Fra : David T. Metz

Dato : 18-07-03 12:13

Ole Larsen skriblede:
> Serverbegrebet forstår jeg ikke rigtigt- det er
> min udbyder, der har en server, ikke mig - right ?

Ja. Men du kunne sætte en server op hvis du havde lyst - den ville så ikke
virke på de sædvanlige porte (andre ville ikke kunne få adgang).

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-07-03 09:25

Ole Larsen wrote:

> [...]
> opkobling hos tiscali. Men jeg kan hente/læse/skrive til nyhedsgrupperne hos
> sunsite. Sunsite har blot ikke udenlandske eller binære.

Tiscali Bredbånd kunder skal bruge news.tiscalinews.dk
Tiscali Bredbånd-plus kunder skal bruge news.tiscali.dk

> Er forklaringen på dette, at portene 25 og 119 på den bredbåndsforbindelse
> jeg har, ikke er åbne.

Nej, det er den anden vej; i.e. der er lukket for at verdenen kan få fat
i dig på port 25+119.

--
Don't waste space

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 09:42

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
> Ole Larsen wrote:
>
> Tiscali Bredbånd kunder skal bruge news.tiscalinews.dk
> Tiscali Bredbånd-plus kunder skal bruge news.tiscali.dk

Det var hulens. Hvor har du set det - jeg har ikke fundet det på tiscalis
side, det står ikke i tilsendte papirer
og på "support" vidste han det ikke.
Det ser ud til at virke - jeg kan da hente grupperne på serveren.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-07-03 12:06

Thomas Corell <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote:

>Tiscali Bredbånd kunder skal bruge news.tiscalinews.dk

- som er et alias for TDC's news.tele.dk. Noget kunne tyde på at
Tiscali køber de forbindelser inkl. news hos TDC:

jd@nuser$ host news.tiscalinews.dk
news.tiscalinews.dk is an alias for news.tele.dk.
news.tele.dk has address 62.243.74.162

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-07-03 13:07

Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:

>- som er et alias for TDC's news.tele.dk.

Saa man man da haabe, at der ikke er nogen, der har skiftet til
Tiscali Bredbaand, fordi de var blevet traette af news.tele.dk...

Men det er da forresten lidt maerkeligt, at han saa ikke har
kunnet faa news.tele.dk til at virke. Det har han jo ogsaa
forsoegt, og ved nntp er selve hostnavnet ikke med i
kommunikationen (som det f.eks. ville vaere ved et virtuelt
domaene paa en webserver).

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 13:59

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsoegt, og ved nntp er selve hostnavnet ikke med i
> kommunikationen (som det f.eks. ville vaere ved et virtuelt

Blot til observation
news.tiscalinews.dk og
news.inet.tele.dk gør.

Det horrible (for mig) er at tiscali ingen steder fortæller det og at den på
supporten jeg talte med, heller ikke ved det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-03 15:44

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> "Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Blot til observation
> news.tiscalinews.dk og
> news.inet.tele.dk gør.

NU virker den der tiscalinews.dk også her, hvor jeg er TDC kunder... Men det
er jo underordnet når det er samme server.. Der er IKKE de grupper som TDC
lukkede før.. dvs. dk.binaer.musik, film osv.

> Det horrible (for mig) er at tiscali ingen steder fortæller det og at den

> supporten jeg talte med, heller ikke ved det.

De ved ikke en SKID... Jeg ringede faktisk til dem, for et stykke tid
siden.. Fordi jeg var forvirret omkring hvad forskellen på bredbånd, og
bredbånd plus... Jeg spurtge om det var TDC udstyr der blev brugt, siden de
kunne dække hele danmark.. og om det er Tiscalis netværk der bliver brugt...
Svaret var, at det overhovedet intet var med TDC at gøre, og at det
selvfælgelig var Tiscalis netærk der blev brugt.. Eneste forskel at det
dækkede hele danmark, og der ikke var Router med.....

jojo

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-07-03 16:16

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>news.tiscalinews.dk og
>news.inet.tele.dk gør.

Men eftersom news.inet.tele.dk er samme maskine som news.tele.dk,
som du tidligere har proevet, er det stadig underligt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-07-03 00:39

On Fri, 18 Jul 2003 14:58:32 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Det horrible (for mig) er at tiscali ingen steder fortæller det

Det skyldes det faktum er det ikke er inkluderet i dit produkt.

(At det så virker via en omvej er så et plus).

--
Morten!

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 21-07-03 10:39

Morten Kjaer Nielsen <nospam.19maj2003.dk@gummiand.dk> wrote:

>Det skyldes det faktum er det ikke er inkluderet i dit produkt.

Dvs. at Tiscali sælger en internetadgang som (i hvert fald formelt)
ikke inkluderer adgang til Usenet?

Jeg synes da det er kedeligt hvis man ikke længere kan regne med at
Usenetadgang er en del af ethvert generelt internetabonnement.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-07-03 10:45

Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> writes:

> [...]

>Jeg synes da det er kedeligt hvis man ikke længere kan regne med at
>Usenetadgang er en del af ethvert generelt internetabonnement.

Det samme gjaldt Telias ADSL-tilbud. Der er ikke god forretning i
at drive binære news-servere i Europa, og med det juridiske bøvl,
det også afstedkommer, forstår jeg godt udviklingen.

En bedre løsning vil selvfølgelig være at smide de binære grupper
ud og tilbyde adgang til autoriseret news.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 21-07-03 11:07

> [...]

>En bedre løsning vil selvfølgelig være at smide de binære grupper
>ud og tilbyde adgang til autoriseret news.

Ja - jeg ville slet ikke finde det urimeligt hvis en udbyder kun
tilbød tekstgrupper som en del af et normalt internetabonnement, men
at undvære news helt ville da være slemt.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-07-03 11:08

Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> writes:

>Ja - jeg ville slet ikke finde det urimeligt hvis en udbyder kun
>tilbød tekstgrupper som en del af et normalt internetabonnement, men
>at undvære news helt ville da være slemt.

Det kan jo købes for småpenge rundt omkring, og sunsite.dk er en
fin erstatning, hvis man snakker dansk tekst.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 11:28

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> skrev i en meddelelse news:v1dnhvoff1mf1q219rv7eerija12ks8kib@dtext.news.tele.dk...

> Dvs. at Tiscali sælger en internetadgang som (i hvert fald formelt)
> ikke inkluderer adgang til Usenet?
>
> --
> Jesper Dybdal, Denmark.
> http://www.dybdal.dk (in Danish).

Lige præcis når det drejer sig om "tiscali bredbånd".
Og får man alligevel koblet sig på usenet, eks. via sunsite, viser det sig - som nævnt i flere forbindelser - at det sker v. hj. a.
TDC.
Da jeg ringede til support, kunne vedkommende jeg talte med ikke forstå at jeg ikke kunne komme på news.tiscali.dk. Da jeg afslørede
at jeg havde fundet ud af, at min usenetopkobling skete v. hj. a. TDC, gav han dette som forklaring " du kan ikke forvente at kunne
koble på tiscali news med en tdc forbindelse". At min forbindelse var købt hos/af tiscali interesserede ham ikke. Senere har jeg så,
med god hjælp fra andre her på grupperne, fundet ud af alligevel at få adgang til "hele" usenet (udenlandske også+binære).
Det virker som om tiscali godt er klar over at deres tilbud "tiscali bredbåd" i betænkelig grad minder om bondefangeri.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-07-03 11:36

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> writes:

>Det virker som om tiscali godt er klar over at deres tilbud "tiscali bredbåd" i betænkelig grad minder om bondefangeri.

Hvad siger selve aftalen mellem dig og Tiscali angående news?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 12:04

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse news:bfgfm5$1qf$1@katie.ellegaard.dk...

> Hvad siger selve aftalen mellem dig og Tiscali angående news?
>
> Mvh.
> Klaus.
Intet, heller ikke at jeg ved at gå fra 56k-dial up hos tiscali til "bredbånd" hos tiscali skulle miste adgangen til tiscali news.
Men det er jo ikke hele sagen. Tiscali skjuler dette forhold ved ikke at omtale det, hverken i tilsendte papirer eller på
hjemmesiden. Og det virker som om supportmedarbejderne er instrueret i at "tale uden om".
Min holdning er måske præget af at tiscali i øvrigt er _meget træge_ med at besvare support-spørgsmål (e-mail)og har meget lemfældig
vejledning med den levere vare. At mit adsl kører nogenlunde og at jeg har news nu, er ikke tiscalis fortjeneste.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-07-03 12:08

> Intet,

Netop, den siger netop intet om at du har newsadgang på dette produkt.

> Men det er jo ikke hele sagen. Tiscali skjuler dette forhold ved ikke at omtale det, hverken i tilsendte papirer eller på

Du får da ej heller en ny bil med i købet, det fortæller papierne nok
heller ikke noget om.

> hjemmesiden. Og det virker som om supportmedarbejderne er instrueret i at "tale uden om".

Jeg tror nærmere at supporteren du har talt med har misforstået dig,
ligesom ret mange mennesker i denne trå gjorde.

--
Morten!

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 12:58

"Morten Kjaer Nielsen" <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> skrev i en meddelelse

Jeg var egentlig færdig med denne tråd og ville blot svare Jesper, men...

> Du får da ej heller en ny bil med i købet, det fortæller papierne nok
> heller ikke noget om.

Men jeg forventer er der er dæk på som der plejer at være, hvis jeg køber en ny cykel.
Denne argumentationsform ønsker jeg i øvrigt ikke at deltage yderligere i.

> Jeg tror nærmere at supporteren du har talt med har misforstået dig,
> ligesom ret mange mennesker i denne trå gjorde.

Det er jo en flot påstand, som du lige har lavet statistik på ?

Dette var vist min start på tråden på gruppen. Den forekommer mig ikke svær at forstå:

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-07-03 13:30

In article <3f1bd500$0$13173$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Ole Larsen wrote:

> Men jeg forventer er der er dæk på som der plejer at være, hvis jeg køber en ny cykel.

Og det er nok her den gå galt "plejer".
Produktet er anderledes skruet sammen end "plejer", og billigere svjv. Så
man må forvente noget andet.

> Denne argumentationsform ønsker jeg i øvrigt ikke at deltage yderligere i.

Ehh, nå - (hvad gik der lige galt?)

> Det er jo en flot påstand, som du lige har lavet statistik på ?

Jeg synes tråden her givet et tydeligt spor på misforståelser,
ligeledes tråden i jura gruppen.

> Dette var vist min start på tråden på gruppen. Den forekommer mig ikke svær at forstå:

Måske ikke, men den indeholder udvedkomne oplysninger, som blot vil bidrage
til misforståelser.

> Er forklaringen på dette, at portene 25 og 119 på den bredbåndsforbindelse
> jeg har, ikke er åbne.
> http://www.tiscali.dk/privat/broadband/info/

Totalt udvedkomne om du har adgang til en news-service.

> Eller skyldes det det forhold, at min NNTP-posting-host er TDC (læs min
> header).

Totalt udvedkomne om du har adgang til en new-service, den oplysning bidrog
blot til forvirring om du var kunde ved TDC eller Tiscali.

--
Morten!

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 21-07-03 14:22

Morten Kjaer Nielsen <mkn.ingenskinke.20030721@gummiand.dk> wrote:

>Og det er nok her den gå galt "plejer".
>Produktet er anderledes skruet sammen end "plejer", og billigere svjv. Så
>man må forvente noget andet.

At nye produkter i edb-branchen er billigere end tidligere produkter
plejer ikke i sig selv at være en indikation af at de er dårligere på
nogen måde.

Der er faktisk ret meget tradition for at internetopkoblinger til
private indeholder newsadgang - næsten (men bevares, ikke helt) lige
så meget tradition som der er for at cykler har dæk.

Jeg ville finde det særdeles rimeligt at når man laver et produkt der
er billigt fordi det mangler nogle faciliteter som kunder rimeligvis
må forvente forde de plejer at følge med den slags produkter, så gør
man eksplicit opmærksom at det - i dette tilfælde - er "internet uden
news" man sælger til denne billige pris.

Eller sagt på en anden måde: når et produkt er 'anderledes skruet
sammen end "plejer"', som du siger, men sælges under samme overordnede
betegnelse som "plejer", så ville det være pæn opførsel at gøre
eksplicit opmærksom at det kunden får netop ikke er "plejer". Ligesom
hvis man sælger cykler uden dæk.

>Måske ikke, men den indeholder udvedkomne oplysninger, som blot vil bidrage
>til misforståelser.

Øh? Han stiller et konkret spørgsmål og giver alle de oplysninger som
han *tror* *måske* har noget med sagen at gøre. Det er da
forbilledlig spørgeteknik: spørgere der kun giver oplysninger som de
er sikre på er relevante, er da en pestilens.

>Totalt udvedkomne om du har adgang til en news-service.

Ja, men det vidste han jo ikke, vel? Hvis han vidste hvad problemet
var ville han jo nok ikke spørge.

Hvorfor mon forresten Tiscali har lavet et CNAME for TDC's newsserver
hvis det ikke er meningen man skal bruge den?
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-03 14:45

> Jeg synes tråden her givet et tydeligt spor på misforståelser,
> ligeledes tråden i jura gruppen.

Ja, der har været en del misforståelser, men

1)min første mail på usenet om emnet overhovedet
2)------------------denne gruppe----------------
3)-------------------------jura--------------------

Mener jeg alle så klare, at hvis du har forståelsesproblemer, skyldes disse forhold hos dig selv.

EOD

Ole

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-07-03 14:48

In article <3f1bee27$0$32537$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ole Larsen wrote:
> Mener jeg alle så klare, at hvis du har forståelsesproblemer, skyldes disse forhold hos dig selv.

Jeg havde så netop ikke problemer med at forstå hvad du forsøgte at
fortælle, hvilket mine svar til dig og og det i jura gruppen vist også
vil give indtryk af.
Men det synes jeg bestemt at kunne tyde andre havde.

but - whatever!

--
Morten!

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-07-03 12:50

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
bredbåd" i betænkelig grad minder om bondefangeri.

> Hvad siger selve aftalen mellem dig og Tiscali angående news?

Hvad siger din købsaftale på bilen om cigarettænderen?

Sandsynligvis intet, men du ville nok undre dig hvis den ikke var der. Og
endnu mere hvis du ved at dreje et stykke plastik fandt ud af at den
alligevel var der selvom sælgeren havde sagt at du ikke havde en, da du
spurgte ham lige efter købet.