Mine erfaringer med Tele2ADSL
Fra : Reno Raines

Dato : 13-07-03 22:04

Et lille udpluk af mine forfærdelige oplevelser hos Tele2:
Tilmelder mig Tele2ADSL først i dec. 2002 og bestiller 1024/256,
forbindelsen bliver etableret 21/1-03. Selve forbindelsen har i hele
forløbet virket upåklageligt.
Til trods for at det er over 7 måneder siden jeg tilmeldte mig har jeg
stadig ikke modtaget en korrekt faktura: Telefonabonnementet bliver lagt på
2 gange, rabat på oprettelse bliver ikke fratrukket og selve ADSL-prisen er
ukorrekt + mange andre fejl. Og når det først er gået galt, går det endnu
mere galt - dvs. at rykkergebyrer bliver lagt på (til trods for talrige
lovninger om det modsatte), den efterfølgende korrigering er ukorrekt og de
lovede korrigerede fakturaer dukker aldrig op. Tre dage efter lovning om nu
er regningen korrekt modtages rykker for en oldgammel, forkert regning.
Efterhånden er regnestykket blevet utroligt indviklet grundet den ene fejl
efter den anden. Hver gang man ringer ind får man at vide: "Nå, ja det kan
jeg godt se, jeg sender en ny regning". Efter at jeg har hørt dette over 10
gange er mit temperament over stuetemperatur.
Deres support er et kapitel for sig selv - de kan få gamle Tis-ca-de-li' til
at ligne spejderdrenge. Har i alt sendt min. 25 mails til dem, min.
foretaget 30 tlf.opkald og sendt 4 snailmails: Varierende telefonventetid 5
min -> 1 time hvorefter man oftest får fat i en teenager med supportjobbet
som fritidsjob, der ikke kan hjælpe dig, men stiller dig videre - hver gang
man bliver viderestillet bliver man nulstillet i telefonkøen. Har prøvet at
blevet viderestillet 6 gange i samme opkald. Desuden er utrolig mange af de
givne informationer ukorrekte og det er altså mere held end forstand hvis
man finder en kompetent medarbejder. Lovning af tilbageringning overholdes i
ca. 25 % af tilfældene. Emails ignoreres oftest, men af og til svares på
enkelte af dine punkter. Snailmails har ca. 1½ mdr.'s svartid og lider under
samme problematik som emails med halve svar. Det er ikke muligt at få lov
til at tale med en "bagmand"/leder. Har efter råd fra kammerat forsøgt at
notere medarbejdernes navne, men det hjælper ikke det mindste.
Grundet ovenstående (og mange andre ting) vælger jeg derfor at opsige mit
Tele2ADSL-abonnement - har simpelthen mistet tålmodigheden. Ringer ind og
melder at jeg vil sige op, får at vide at jeg skal sende snailmail og at
opsigelsen efterfølgende bliver effektueret ca. 2 dage efter modtagelsen.
Det er nu over 2 uger siden jeg sendte opsigelsen og der er ikke sket det
mindste. Efter endnu et tlf.opkald får jeg forklaret at deres
indbakke/brevbunke er meget stor og min opsigelse derfor ligger i denne
bunke - kan ikke sige hvornår den bliver effektueret, men jeg skal
naturligvis betale indtil da! Overvejer at sende opsigelsen anbefalet, men
medarbejderen fortæller mig at anbefalede breve også bare havner i bunken!

Og hvad kan man så lære af det? Hold fingrene fra Tele2.
Alternativ? Tis-ca-de-li' skal jeg ikke ha' noget at gøre med og CC nye
"prisnedsættelser" til visse kunder bryder jeg mig ikke om så der er vel kun
TDC tilbage?

mvh

RR

Fra : Hans

Dato : 13-07-03 22:18

"Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> skrev i en meddelelse
> Et lille udpluk af mine forfærdelige oplevelser hos Tele2:

<SNIP>

> [...]
> Alternativ? Tis-ca-de-li' skal jeg ikke ha' noget at gøre med og CC nye
> "prisnedsættelser" til visse kunder bryder jeg mig ikke om så der er vel

Det er lidt pinligt når man tænker på, at alle de nævnte firmaer udelukkende
sælger produkter som har med kommunikation at gøre. Når så kunderne forsøger
at kommunikere med teleselskabet, så knækker filmen. Det er dog kunderne som
er teleselskabernes eksistensgrundlag, men det er måske mig som tager helt
fejl.

/ Hans

Fra : Reno Raines

Dato : 13-07-03 22:43

> [...]
som
> er teleselskabernes eksistensgrundlag, men det er måske mig som tager helt

Næ, du tager skam ikke fejl - jeg er rørende enig.
Kan lige tilføje min nyeste strategi mht. alle de forkerte regninger: Har
opgivet at trænge igennem/få dem til at sende mig en korrekt faktura via
faktura-hotlinien så i stedet smider jeg nu de forkerte regninger i en
kuvert og sender dem retur til Tele2 (med en bemærkning). Har ingen
forhåbninger om at de åbner brevet før de har sendt mig en rykker, men så
får de også den retur.

Grotesk at man som forbruger bliver nødt til at vælge sådan en strategi, men
så vidt jeg kan se er alle muligheder forsøgt.

mvh

RR

Fra : Hans

Dato : 13-07-03 23:02

> Grotesk at man som forbruger bliver nødt til at vælge sådan en strategi,
men
> så vidt jeg kan se er alle muligheder forsøgt.

Enig - Du mangler bare at få den ordning med dem, at alle returforsendelser
sker portofrit. Ellers bliver det jo snart en dyr fornøjelse.

Jeg startede med adsl hos TDC, dengang produktet Tele Danmark bredbånd ADSL
blev lanceret, og har ikke haft problemer med udfald eller andet. Det kan
meget vel være at det koster mere på årsbasis, men de gange jeg har haft
brug for TDC kundeservice, har jeg aldrig ventet længere end højst 15-20
sekunder, og kvartalsregningerne har altid været i orden.

Jeg skal ikke nyde noget at at skifte udbyder, og mine antagelser omkring
tele2's manglende evner til at håndtere den sværm af nye kunder har desværre
holdt stik, og mere til.

/ Hans

Fra : fox

Dato : 14-07-03 01:12

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal ikke nyde noget at at skifte udbyder, og mine antagelser omkring
> tele2's manglende evner til at håndtere den sværm af nye kunder har

Tja hvad kan man sige...... Tror at der også er en del der har haft gode
oplevelser hos TDC som der er nogen der har haft dårlige. Det gælder såvel
CC, TDC, Tele2ADSL samt Tiscali.....Har selv været kunde hos TDC i opstart
af brug med Adsl får en del år siden, men nu er jeg en meget tilfreds CC -
kunde så mon ikke a der også er gode oplevelser hos Dem alle der udbydere
Adsl.

Det virker jo voldsomt at det som regel kun er de "dårlige" oplevelser folk
skriver om herinde, men ok så er der da noget at henholde sig til når man
vælger udbyder, men jeg tror da at der er lige så mange hvis ikke flere
kunder der er tilfredse. Mht Tele2Adsl Dem aner jeg ikke en brik om såååå.

Fox

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 14-07-03 07:59

de folk som bruger NG er jo kun en lille procent del af div selskabers
kunder sååå man kan nok ikke regne 100% med at bare fordi at nogle få
stykker skulle ha været ude for dårlig service fra udbyder betyder at alle
har det ;) for ellers havde de haft forsides historie på Ekstrabladet :D

et andet faktum er at dem som er tilfreds skriver jo ikke på NG om det ;)
det er jo nærmest sådan at det er kun når man er utilfreds at man skriver på
NG om det ;) men stadigvæk de få procentdele ud af tele2adsl´s kunder som
der bruger NG ;)

Hans Henrik Andersen

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 14-07-03 13:16

"Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> NG om det ;) men stadigvæk de få procentdele ud af tele2adsl´s kunder som

Hvis man mener at antallet af klager over en teleudbyder giver udtryk for
kvaliteten af leverandørens vare så prøv at læse her :
http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/

Niels Svendsen

Fra : Claus O

Dato : 14-07-03 14:49

"N.O.Svendsen" <nos@-nospam-tdcspace.dk> wrote

> Hvis man mener at antallet af klager over en teleudbyder giver udtryk for
> kvaliteten af leverandørens vare så prøv at læse her :
> http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/

Uhadada, der er lang vej for de fleste inden de når suveræne Tis&Pisfirmaet,
selv for Telia og Tele2........

Fra : Torben Christensen

Dato : 14-07-03 09:52

> [...]
> brug for TDC kundeservice, har jeg aldrig ventet længere end højst 15-20
> sekunder, og kvartalsregningerne har altid været i orden.

TDC havde ellers store problemer for ca. 2 år siden som gjorde at man ikke
kunne logge på.

> Jeg skal ikke nyde noget at at skifte udbyder, og mine antagelser omkring
> tele2's manglende evner til at håndtere den sværm af nye kunder har
desværre
> holdt stik, og mere til.

Al begyndelse kan være svær, Da TDC-internet indtroducerede 'Opasia' for
flere år siden var de ved at kvæles i deres egen succes, man kunne ikke
logge på, internettet gik ned samt supporten skulle man vente i timevis på
at komme igennem til. Alt imens TDC fortsatte den massive TV-reklame med
deres flyvende gris.
TDC's undskyldning dengang var at man ikke bare kunne stoppe TV-reklamerne
da disse var bestilt lang tid iforvejen, det er sikkert rigtigt men den
negative omtale på nyhedsgrupperne var langt-langt være end det man ser
iøjeblikket mht. Tele2ADSL.

mvh. Torben

Fra : Hans

Dato : 14-07-03 14:29

"Torben Christensen" <pc1dk@msn.com> skrev i en meddelelse

> TDC havde ellers store problemer for ca. 2 år siden som gjorde at man ikke
> kunne logge på.

Jeg er ikke lige klar over hvilket produkt du hentyder til, men jeg har haft
ADSL i mere end 2 år og har ikke oplevet de problemer. Det må være
Netexpress du hentyder til.

TDC har sikkert haft deres del af problemerne, men altså ikke noget jeg har
oplevet hvorfor min oplevelse med koncernen udelukkende har været positiv.

/ Hans

Fra : Torben Christensen

Dato : 14-07-03 19:06

> TDC har sikkert haft deres del af problemerne, men altså ikke noget jeg
har
> oplevet hvorfor min oplevelse med koncernen udelukkende har været positiv.

Jeg mener skam også at kvaliteten er helt i top hos TDC.På dit indlæg lød
det bare som om at hos TDC fungerer alting ,-altid.

mvh. Torben

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-07-03 20:35

> [...]
> medarbejderen fortæller mig at anbefalede breve også bare havner i bunken!

Jeg vil da mene at når de har modtaget opsigelsen (altså fået den ind med
posten eller på anden måde) er langsom ekspedition fra deres side
udelukkende deres problem - den gælder stadig fra den dag de modtog den.

/Andreas

Fra : F.Mikkel

Dato : 16-07-03 09:03

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> posten eller på anden måde) er langsom ekspedition fra deres side
> udelukkende deres problem - den gælder stadig fra den dag de modtog den.

Opsigelsen gælder fra den dag de modtog den hvis den er sendt anbefalet da
de skal kvittere for modtagelsen, og derved erkender at de har læst denne
post.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 16-07-03 09:37

> Opsigelsen gælder fra den dag de modtog den hvis den er sendt anbefalet da
> de skal kvittere for modtagelsen, og derved erkender at de har læst denne
> post.

Det eneste de erkender er at have modtaget et brev fra dig. Hvornår de læser
det er jo ikke til at vide (men det er jo også deres problem).

/Andreas

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-07-03 19:52

Reno Raines wrote:

> [...]
> ukorrekt + mange andre fejl. Og når det først er gået galt, går det endnu

Klip

Jeg har tilsvarende oplevelser. Ved skift fra Tiscali til Tele2.

Faktum er at de alle er lige dårlige.
-Der er ingen forbedring ved at vælge et alternativ. Derfor er de alle
stadig på markedet.

Man kunne næsten forledes til at tro at udbyderne har aftalt strategien
indbyrdes..!

Mvh. Jørgen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-07-03 19:56

=?ISO-8859-1?Q?J=F8rgen_Rasmussen?= <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> writes:

>Faktum er at de alle er lige dårlige.
>-Der er ingen forbedring ved at vælge et alternativ. Derfor er de alle
>stadig på markedet.

Det er lige før, man har lyst til at udbryde, "we told you so".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus O

Dato : 18-07-03 20:02

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote

> Det er lige før, man har lyst til at udbryde, "we told you so".

Ja, men du har jo også, på baggrund af dit ene hotline opkald til TDC,
erfaringen du bare kan dele ud af til højre og venstre.......

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-03 21:30

On Fri, 18 Jul 2003 21:01:57 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote

>Ja, men du har jo også, på baggrund af dit ene hotline opkald til TDC,
>erfaringen du bare kan dele ud af til højre og venstre.......

Jeg bliver mere og mere overbevist om at hvis du opfører dig på samme
måde når du ringer til diverse firmaers kundeservice så er det da ikke
så mærkeligt at alt går galt når det lige er dig.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'